Vraag

Telkens 1 ontvanger met problemen

  • 22 February 2021
  • 30 reacties
  • 281 keer bekeken

Reputatie 2

Ja hoor, daar gaan we weer. Het is weer een week goed gegaan. Eerst in de huiskamer problemen, herstarten enz. Nu weer in een slaapkamer: 'herstart modem en wacht 10 minuten ' . Wat een gezeik. Tv in de huiskamer en  in een andere slaapkamer doen het gewoon. Dus de stekker van de ontvanger maar wéér eens los gehaald....... ik blijf aan de gang net die rot apparatuur


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Badge +19

Wat is er aan de hand?? Welk type modem heb je en welke ontvanger? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?

Reputatie 2

Inmiddels werkt hij weer Joep, na een half uur uit het stopcontact te zijn geweest. Het vreemde is dat er steeds maar ééntje problemen geeft, ze wisselen elkaar af. Begin er aan te wennen..Gelukkig heb ik drie ontvangers, Arris, dus kan altijd wel ergens kijken. Behalve met die laatste storing van 2 weken terug. 

Maar goed, alles doet het weer maar het is vreselijk irritant als eerst beeld en geluid gaan stotteren en daarna weer zo'n melding dat weer moet herstarten....pffff

Badge +19

Ja maar dat is niet goed hoor. Er moet een oorzaak voor zijn. 

Reputatie 7
Badge +21

Ja maar dat is niet goed hoor. Er moet een oorzaak voor zijn. 

Inderdaad @Joep1965 , maar om mee te kunnen denken hebben we antwoorden van @Henjo nodig op jouw vragen

Wat is er aan de hand?? Welk type modem heb je en welke ontvanger? Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed bekabeld?

 

Reputatie 2

Ik heb een v10 modem en 3 arris ontvangers.

De ontvangers zitten aan een draadloze verbinding. Met internet geen probleem. (Fingers crossed :fingers_crossed:)

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Henjo 

Als alle ontvangers via DVS zijn aangesloten, dan heb je dus 4 adapters in huis. Één bij de Experia Box en drie bij de ontvangers. Dit kan goed gaan maar helaas zien we het hier op het forum vaak fout gaan. DVS stuurt de data via de electriciteitskabels en is storingsgevoelig. Goedkope ledlampen, zonnepanelen of een slechte telefoonoplader zijn beruchte storingsbronnen.

KPN adviseert om voor de beste kwaliteit maximaal 3 adapters op elkaar aan te sluiten. Welk type gebruik je, de DVS 200, DVS 650 of de DVS 1200?

Ik heb een v10 modem en 3 arris ontvangers.

De ontvangers zitten aan een draadloze verbinding. Met internet geen probleem. (Fingers crossed :fingers_crossed:)


dat is waarschijnlijk het probleem

als je de ontvangers met een utp kabel aan sluit aan de experiabox en of met een switch die igmp snooping ondersteund is het probleem waarschijnlijk opgelost

“draadloze” verbinding set is vragen om problemen

omdat het signaal via het lichtnet gaat en dat is vragen om problemen

Reputatie 2

Dat is toch iets voor de kpn om op te lossen? 

Die zijn met de apparaten gekomen, daar is voor betaald, dan mogen ze het oplossen ook.

Zolang internet het doet kan ik ook via de it app tv kijken. Maar dat zou niet moeten.

Als het weer bedraad moet kan ik weer gaten boren, want het modem stast in de meterkast. En gaten boren was nou juist niet de bedoeling....

 

@Henjo 

dit is een openbaar forum dat klanten elkaar kunnen helpen

ik denk helaas dat dat wel de oplossing is netwerkkabels leggen

kun je niet 1 ontvanger tijdelijk bedraad aansluiten en kijken of het opgelost is

ik denk namelijk dat de dvs hier het probleem is

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Henjo, op de KPN website staat een speciale pagina met mogelijke oplossingen.

Problemen met Draadloze Verbindingsset 1200, 650 of 200 plus, zo los je het op | KPN

 

Dat is toch iets voor de kpn om op te lossen? 

De DVS gebruikt een storingsgevoelige techniek. KPN kan (en zal) nooit garanderen dat het altijd werkt. Het lichtnet kent vele storingsbronnen en is nooit bedoeld geweest om data te transporteren. Als het werkt is het mooi, maar het kan zomaar veranderen. Een kabel is voor mij altijd de eerste keus.

Reputatie 2

Nou voorlopig doe ik het er nog wel mee.

Ik heb altijd nog de kans om bij een andere tv te kijken. Misschien een andere verbindingsset. Ik heb nog de eerste serie denk ik, de 200. Bedank voor het meedenken.

@Henjo draai 1 adapter een halve slag dat wil nog wel eens helpen

Reputatie 2

Oké Jimmy, niet geschoten is altijd mis

Zorg er wel voor dat je een enkel stopcontact moet gebruiken en heb je een dubbel stopcontact dan mag je een daarvan gebruiken en heb je dan een te weinig dan kun je het stopcontact van de devolo gebruiken

 

het nieuwere model gebruikt fase nul en aarde dan kan het misschien iets beter zijn

maar ik ben geen voorstander van dvs

gebruik zelf een set voor de ip camera's in de kelder hier is utp echt niet mogelijk

het werkt wel

heb je de software al geprobeerd

https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

 

dan kun je ze ook updaten via die software

 

Reputatie 2

Godver, het is weer 3 dagen goed gegaan.

Weer stotterend geluid en vaststaand beeld. .

Ik word echt  schijtziek van die k.tzooi.

Weer die code s..  . 400. Weer herstarten?

Nog ff en KPN kan de hele rotzooi op komen halen.😈

Reputatie 2

Ik heb die decoders eigenlijk niet meer nodig.

Kijk met de smart tv wel naar de it app 

Reputatie 2

Ja hoor, deze keer is het 4 dagen goed gegaan. Weer dezelfde ontvanger die begint te stotteren, en weer hetzelfde bericht. Ik gebruik een dubbel stopcontact maar gebruik daar alleen de dvs. Waarom het laatste jaar steeds problemen? Hebben die dingen eenhoudbaarheidsdatum?

Badge +19

Wanneer stop je nou eens met die krengen? Data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet!!

Reputatie 2

Waarom werkt het in de slaapkamers dan wel goed? Zit op dezelfde manier aangesloten. Bij één is het dubbele stopcontact ook dubbel bezet . 

Badge +19

Waarschijnlijk omdat er een apparaat in de buurt zit die storing geeft. Of die zit op een andere groep/fase.

Reputatie 2

Ontvanger weer een uur uitgezet. Vervolgens werkt het weer. In die tijd niets veranderd, alles laten liggen zoals het lag. Schiet mij maar lek. 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is toch iets voor de kpn om op te lossen? 

U maakt al gebruik van "de oplossing".

In beginsel zou u gewoon kabels moeten hebben liggen. Net zoals u die voor elektriciteit heeft. Of een waterleiding voor water heeft. Of verwarmingsbuizen door uw huis heeft lopen voor verwarming.

Als u geen kabels heeft, dan is dat iets voor u om dat op te lossen. Kabels leggen dus. Voor zolang u dat nog niet gedaan heeft bied KPN een tijdenlijk alternatief aan: een draadloze verbindingset. Dat is een lapmiddel, niet bedoelt als permanente oplossing. Als het werkt kunt u er jaren gebruik van maken. Maar de kans is groot dat je er vroeg of laat toch een keer mee vast loopt.

KPN ontwikkeld die dingen niet zelf, maar koopt ze gewoon in bij een externe leverancier. Problemen daarmee kan KPN niet oplossen. 

DVSsen kunnen werken maar - net als bij Wi-Fi - garantie tot aan de voordeur. Wat kpn i.i.g. sterk afraadt is meer dan twee DVSsen, naast die bij de EB. Dus 3 zoals jij hebt is vragen om moeilijkheden, en die heb je dan ook. Je moet je verder strak houden aan de aansluitinstructies (van een dubbel stopcontact er maar eentje gebruiken (voor de DVS) en niet aansluiten op een stekkerblok. Een stekkerblok mag wel je wel aansluiten op het stopcontact van de DVS. Ook moet je in de buurt geen dimmers e.d. gebruiken of andere zaken die verstoringssignalen op de het lichtnet in je huis kunnen veroorzaken.

En verder kun je ook nog last hebben van eventuele DVSsen bij de buren, zie Voorkom powerline netwerk brug met de buren [DVS] | KPN Community.