Beantwoord

Telkens opnieuw inloggen bij itv online via browser

  • 7 June 2019
  • 5 reacties
  • 687 keer bekeken

Reputatie 2
Het is mij toch niet geheel duidelijk.

Ik gebruik KPN ITV-online via een kabel op een vaste PC.

Ik kan via de APP. ITV-Online kijken. Dat lukt - zit vastgepind op de taakbalk.
Er wordt waarschijnlijk automatisch ingelogd.

Maar als ik via de browser Chrome wil kijken moet ik elke keer opnieuw inloggen. (Dan ook nog inlogkeuze tussen emailadres en abonnements.nr ?) https://www.interactievetv.nl/welkom

Wat is hier de oorzaak van?

admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Dolfus 12 June 2019, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Dolfus . Welkom op het forum!
Je beschrijft dat je telkens moet inloggen als je via chrome wilt kijken. Dat zou niet moeten en wellicht heeft het met de security/cookie instellingen van chrome te maken. Ik heb zelf ooit, eenmalig moeten inloggen en sindsdien niet meer. Heb je wel het vinkje: Bewaar abonnementsnummer aangevinkt?
In chrome zit een optie om wachtwoorden te onthouden. Verder is er ook een optie die, bij het afsluiten van chrome, alle cookies en andere privacy gevoelige info verwijderd. Wellicht heb je die aan staan?

Reputatie 2
Dank voor de tip. Het blijkt niet de volledige oplossing.
Om het af te maken moet je naar ;
Chrome instellingen
Wachtwoorden
Aanbieden wachtwoorden op te slaan: aan

Automatisch inloggen: aan

Automatisch inloggen bij websites met de opgeslagen gegevens. Als de functie is uitgeschakeld, wordt elke keer om bevestiging gevraagd voordat je inlogt bij een website.

KPN-ITV Wordt nu zichtbaar onder;
Opgeslagen wachtwoorden
Website interactievetv.nl - Gebruikersnaam - Wachtwoord

Ik weet alleen niet of dit zo blijft als ik de Chrome browser geschiedenis volledig laat verwijderen.
Dank voor de aanvulling, @Dolfus . Dat is in inderdaad de volledige oplossing. Alleen de geschiedenis verwijderen zou trouwens geen invloed mogen hebben.
Werkt het bij jou nu zoals het hoort?
Reputatie 2
Helaas is het zo, dat als je in Chrome ALLE browse gegevens WIST dat je dan toch weer opnieuw moet inloggen ondanks het bovenstaande..
Het is nu even puzzelen welke van de browse gegevens NIET gewist moeten worden.
Daar ligt de crux.
Reputatie 7
Ik hoef zowel in Edge als in Chrome niet opnieuw in te loggen als ik naar https://interactievetv.nl ga, zolang je bij de eerste keer inloggen maar kiest voor "Bewaar e-mailadres" of "Bewaar abonnementsnummer".

De wachtwoordinstellingen van Chrome hebben hier geen enkele invloed op en kunnen zelfs als onderstaand ingevuld worden.


Helaas is het zo, dat als je in Chrome ALLE browse gegevens WIST dat je dan toch weer opnieuw moet inloggen ondanks het bovenstaande..
Het klopt overigens dat de inloggegevens verwijderd worden als je alle browse gegevens wist immers de inlog is in een cookie vastgelegd en die gooi je dan weg.