Vraag

Terug kijken lukt niet en haperend beeld. Problemen met powerline en switch?

  • 22 October 2021
  • 10 reacties
  • 96 keer bekeken

Sinds enkele maanden klant bij KPN maar ik ervaar behoorlijk wat problemen met de verbinding. 
Terug kijken lukt niet, constant haperend of stilstaand beeld. Al via powerline geprobeerd en meerdere keren gebeld maar blijft hangen op het feit dat TV rechtstreeks op het modem aangesloten zou moeten worden en dat de switch de boosdoener zou zijn. Hoe kan ik met 1 kabel TV en alle andere apparaten van Ethernet voorzien?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke switch heeft u? Merk en type?

Als u de ontvanger gewoon bekabeld aansluit, zonder switch, werkt het dan wel?

Badge +19

Sowieso is het niet verstandig om powerlines te gebruiken. Daar moet uw electriciteitsnetwerk voor geschikt zijn ander geven ze problemen.  Een switch moet igmp snooping ondersteunen.  https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Kassie, welkom! Hoe staat het er nu voor? Ik ben ook benieuwd naar het merk en type switch dat je gebruikt. Daarnaast inderdaad ook vanuit mij het advies om eens zonder de draadloze verbindingsset te testen. En wat gebeurt er als je de tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld op de Experia Box aansluit?

Hoi Marcia,

De draadloze set was puur een testopstellingnop aanraden van een medewerker van KPN. Normaliter is alles bedraad voor een stabiele verbinding. Vandaag helaas zelfs haperingen van live TV. KPN geeft aan dat alle metingen in de experia box goed zijn en dat het binnenshuis zou moeten zitten. Na een aantal keer gebeld te hebben biedt KPN me nu een Netgear switch aan die wordt opgestuurd dat is fijn. Gaan we die eens testen. Ze gaven eerder al aan dat een switch eigenlijk niet tussen modem en TV moet zitten maar de EXPERIA staat in de meterkast met 1 kabel. Dus anders moet ik een tweede kabel gaan trekken ben ik bang. We gaan eerst de nieuwe switch proberen en dan weer verder kijken. Erg stabiel is het tot nu toe helaas nog niet. 
Heel eerlijk is de WiFi dat ook niet. Ondanks goede metingen met speedtest duren filmpjes laden op telefoons langer dan ik gewend ben. Eerst de TV maar eens fixen en daarna weer verder kijken. 

Badge +19

 Ze gaven eerder al aan dat een switch eigenlijk niet tussen modem en TV moet zitten..

Zo triest om dit te lezen. 

Leg eens uit?

Badge +19

Natuurlijk kan je een switch gebruiken. Maar die moet igmp snooping ondersteunen. De link heb ik je gegeven.  En juist op dat soort dingen schiet de klantenservicemedewerker vaak te kort.  De basiskennis is er vaak wel maar verdere diepgang ontbreekt helaas vaak. De forumleden willen je graag helpen maar geef ons dan wat gegevens.  Welk type modem heb je? Welk type ontvanger? Heb he ergens appartuur zitten wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk?

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de nieuwe switch! Laat ons inderdaad vooral weten of je dan tevreden bent of niet. We helpen graag verder :-).

Wederom problemen zojuist gebeld kunnen me nu niet verder helpen. Opgenomen content kan niet geladen worden. Exact aangesloten zoals gevraagd. Moet morgen terug bellen want dan zijn de experts in huis. WiFi werkt ook niet goed, het is om zelf niet goed van te worden. De moed zakt me eerlijk gezegd wel een beetje in de schoenen. Voor de liefhebber en eerdere vraag ik heb de KPN box 12 van Sagencom en nu dus bekabeld via de, door KPN opgestuurde switch aan de Tv hangen. Toch problemen. 

Reputatie 7
Badge +30

Je gaat dus vandaag opnieuw even bellen met ons? Ik hoop dat mijn collega's je op weg kunnen helpen! Mocht dat nou niet zo zijn: laat het hier even weten en vul in dat geval ook even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer. Dan kijk ik met je mee. 

Daarnaast kan de community je ook verder helpen, dan is het goed om te weten of de snelheid die je bekabeld haalt, wel goed is. Kan je een bekabelde speedtest doen? En heb je de mogelijkheid om de tv-ontvanger zonder switch aan de Box 12 te hangen om te testen? Werkt het dan wel goed?