Beantwoord

Terugbetaling Draadloze Verbindingsset

• 3 augustus 2018
  • 4 reacties
  • 106 keer bekeken

Op 6 juli van dit jaar ben ik overgegaan van Ons Net naar KPN. Bij Ons Net had ik twee aansluitingen voor TV. Een digitaal en een analoog. Bij KPN kan analoog niet meer maar mijn contract werd overgenomen, dus dat is het probleem voor KPN, dacht ik.
De monteur heeft de tv beneden aangesloten, maar voor de tv boven had ik twee homepluggen nodig. Kosten 80 euro. Niet akkoord dan kon ik ze terugsturen en kreeg ik geld terug. De 80 euro was binnen twee dagen van de rekening. Ik heb gebeld, omdat ik het toch met de kosten niet eens was. Homepluggen teruggestuurd, de dag erop. Nu bleek dat de terugbetaling tussen de 4 en 8 weken kan duren. Dat vond ik belachelijk. Binnen twee dagen van mijn rekening, en ik kan 4 tot 8 weken wachten tot ik het terug heb. Ik had de mogelijkheid bij ABN om te storneren, dat heb ik dus ook gedaan.
Gisteren terug van vakantie ligt er een brief van KPN, dat zij gezien hadden dat er een automatisch incasso teruggehaald was en of ik die 80 euro toch wilde betalen v'óór 7 augustus.
Net weer de klantenservice gebeld, dat ik die 80 euro niet meer terug hoef te krijgen, maar dat gaat niet op die manier. Ik MOET eerst die 80 euro overmaken en dan krijg ik over 4 tot 8 weken die 80 euro terug op de volgende factuur. Als ik dat niet doe volgen er andere stappen, zoals de medewerker noemde. Misschien wel een deurwaarder.
Hoe moet ik hier nu op reageren. Als klant sta je machteloos, want je krijgt steeds een medewerker aan de lijn en niemand die echt iets aan beslissingen kan doen

mvg Johan
icon

Beste antwoord door Joran 9 augustus 2018, 16:38

Na contact in privébericht is de verzending terug te vinden. De kosten worden vergoed met de eerstvolgende factuur.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Johan! Geen leuke verrassing als je terugkomt van vakantie 😞

Ik ben bang dat de informatie grotendeels wel klopt. Het storneren van een factuur zorgt direct voor een herinneringsbrief of mail. Daar komt geen mens aan te pas. Op dit moment is er een betalingsachterstand van 80 euro wat eerst opgelost moet worden. Een eventuele teruggave staat hier los van. Ik adviseer je daarom wel dit bedrag weer over te maken, met behulp vana de instructies uit de brief.

Op welke manier heb je de Draadloze Verbindingsset teruggestuurd? Naar welk adres? Normaal gesproken verloopt dit via de KPN winkel en wordt het bedrag direct teruggestort: Garantietermijn van de Draadloze Verbindingsset, WiFi Versterker of de afstandsbediening. De twee maanden is overigens een uiterste; als het bedrag na deze periode nog niet is bijgeschreven kunnen we dit handmatig doen.
Ik heb het nagevraagd telefonisch contact teruggestuurd in de originele doos naar een antwoordnummer. Heb het verzendbewijs nog in bezit.
Reputatie 7
Badge +28
Heb je in de doos ook gegevens bijgevoegd waarmee we de verzending aan jou kunnen koppelen? Klantnummer/adresgegevens etc? Kun je de track&trace naar mij sturen in een privébericht? Dan ga ik er achteraan.
Reputatie 7
Badge +28
Na contact in privébericht is de verzending terug te vinden. De kosten worden vergoed met de eerstvolgende factuur.

Reageer