Beantwoord

Terugkijken

• 13 maart 2018
  • 127 reacties
  • 11749 keer bekeken

Toon eerste bericht

127 reacties

Reputatie 7
Heb je de gele zoeken knop gezien?
Daar kan je toch zoeken naar die serie en dan zien of er een nieuwe uitzending is geweest.
Overigens kan je ook nog altijd gewoon "Zoeken in alles" waarbij de gids, terugkijken en on demand doorzocht worden.
Programma gemist is nu terugkijken ,vind de nieuwe programmering maar niks het is nu zeer omslachtig omdat er veel programma's niet meer instaan.

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic
Ik zie nu het verhaal van kpn waarom de uitzending gemist is veranderd. Mooie reclame ,maar misschien moet KPN is uit de ivoren toren klimmen en niet voor mij bepalen wat ik handig zou moeten vinden. Ik was geheel blij met zoals het was. Zoeken op alphabet erg handig. Zoeken per zender/serie heel erg handig.
Wie heeft bedacht dat het handig is om te zoeken met dat toestenbordje wat we vroeger hadden. 3 x klik voor een c, echt wel heel erg modern. Komt er ook nog een lijst uit waar je amper kan zien welk deel van welk jaar van welke serie je hebt. Je moet echt op de aflevering gaan staan en dan ja hoor aflevering en serienummer. Top bedacht.
Reputatie 1
Wat ontzettend irritant dat nieuwe terugkijken. Voorheen had je gewoon overzicht van alle programma’s. Nu moet je tijd en zender weten of de exacte naam of de hele gids doorscrollen. Sjongejonge wie dit bedacht heeft. Niet iemand die vanuit gebruikers denkt. Echt balen. Nu lees ik een reactie KPN dat het niet teruggedraaid wordt. Met een uitleg hoe het werkt. Tsja hoe het werkt snappen we wel. Heel onhandig!. Dit is een teruggang en zorgt ervoor dat ik bijna niets meer terugkijk.
Eén van de laatste redenen waarom ik nog klant ben (waarschijnlijk binnenkort was) was vanwege het makkelijke gebruik van uitzending gemist. Ik vind terugkijken nu een drama. Prima dat we de reclames verplicht door moeten kijken, in die tijd leven we helaas, maar haal aub het oude menu gewoon terug en verpak het niet met zoiets onhandigs. Ik ben het eens met al het bovenstaande, ik keek ook vaak in de alfabetische lijst en per dag etc. Ik vind het zo jammer dat KPN stug zaken op een voor de klant minder gebruiksvriendelijk manier blijft veranderen. Eigenlijk weet ik niet meer waarom ik klant ben...
Reputatie 1
Heb je de gele zoeken knop gezien?
Daar kan je toch zoeken naar die serie en dan zien of er een nieuwe uitzending is geweest.
Overigens kan je ook nog altijd gewoon "Zoeken in alles" waarbij de gids, terugkijken en on demand doorzocht worden.

Je hebt gelijk als je weet wat je terug wil kijken. Maar veel mensen, waaronder ik, weten dat niet en keken in de alfabetische lijst naar suggesties. Dat kan niet meer. Als je gericht zoekt heb je gelijk. Maar anders is het echt heel onhandig. Ook met gele knop.
Reputatie 2
Ik vind het ook jammer dat de "tegels" plaats hebben moeten maken voor het huidige terugkijken.

Als je gericht zoekt maakt het niet zoveel uit maar ik vond het erg plezierig om te kunnen bladeren per zender en had liever gezien dat dit nog wat geperfectioneerd werd in plaats van deze nieuwe weg.

Ook ervaar ik nu meer reclame wachttijd .

Hoop dat het weer teruggedraaid wordt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik vind het ook jammer dat de "tegels" plaats hebben moeten maken voor het huidige terugkijken.

Als je gericht zoekt maakt het niet zoveel uit maar ik vond het erg plezierig om te kunnen bladeren per zender en had liever gezien dat dit nog wat geperfectioneerd werd in plaats van deze nieuwe weg.

Ook ervaar ik nu meer reclame wachttijd .

Hoop dat het weer teruggedraaid wordt.
Helaas wordt dit niet teruggedraaid. 😞
Reputatie 7
Ik geloof dat ik het al eerder genoemd heb.
Met een smart tv kun je gebruik maken van de NPO app en de KIJK app om programma's van die zenders (NPO, SBS6, SBS9, Veronica en Net5) terug te kijken. Zelfs mijn bijna 6 jaar oude smart-tv heeft die apps.
RTL biedt dat alleen nog aan (per 4 april 28) via rtlxl.nl. En via Videoland waar rtlxl onderdeel van uit maakt. Videoland is bij KPN beschikbaar onder de naam Videolandpakket.
Reputatie 7
Badge +18
Ik geloof dat ik het al eerder genoemd heb.
Met een smart tv kun je gebruik maken van de NPO app en de KIJK app om programma's van die zenders (NPO, SBS6, SBS9, Veronica en Net5) terug te kijken. Zelfs mijn bijna 6 jaar oude smart-tv heeft die apps.
RTL biedt dat alleen nog aan (per 4 april 28) via rtlxl.nl. En via Videoland waar rtlxl onderdeel van uit maakt. Videoland is bij KPN beschikbaar onder de naam Videolandpakket.
@PeterG, op sommige smartTV's wordt de NPO app niet ondersteund. Ik heb een Sony TV, en die ondersteund deze app niet. Het is een Android TV.
Reputatie 7
Badge +18
En via Videoland waar rtlxl onderdeel van uit maakt. Videoland is bij KPN beschikbaar onder de naam Videolandpakket.Voor € 8,99 p.m. ?
Wat een zeer slechte verandering. KPN zet de oude manier aub terug. Wij jullie klanten reageren niet voor niets. Lijkt mij niet meer dan normaal dat daar naar geluisterd word. Dit werkt gewoonweg niet.
Reputatie 7
Geldt niet voor alle klanten hoor. Ik gebruikte het al nooit i.v.m. de matige SD kwaliteit. Dan maar gewoon gemist. En wat ik van te voren in de gids zie (en zag) staan plan ik voor opname. Kan je ook lekker reclame overslaan bij de commerciëlen. Als dat niet kon keek ik helemaal niet naar die zenders. Kijk ik "live" naar een commerciële zender dan is dat altijd ca. 30 minuten (da's 3 reclameblokken) na aanvang van het programma via de opnamen. Kan je lekker de reclame skippen.

Sinds "Terugkijken via de Gids" er is gebruik ik dat af en toe. Vooral voor NL programma's op de NPO; die hoef ik dan niet op te nemen.

Dus "programma gemist" of "terugkijken" worden hier niet gebruikt. Wel via het knopje gids; veel makkelijker. Maar alleen als ik iets écht gemist hebt en dus ook gemist bij het bestuderen van de gids voor de komende dagen.
Reputatie 2
Badge
Maar alleen als ik iets écht gemist hebt en dus ook gemist bij het bestuderen van de gids voor de komende dagen.

De meeste mensen hebben echt wel wat beters te doen, er was een prima oplossing die er nu uitgesloopt is, jij gebruikt het niet dus hoeft het niet... lekker kort door de bocht 🤐

Net alsof ik alle programma’s uit mijn hoofd ken, dus zoeken werkt niet... die fijne lange lijst met alle programma’s was gewoon top, handig en veel gebruikt
Echt verschikkelijk. Zocht vaak op zender en dan verder. Bv Eurosport is nu niet te doen. Weet niet of het eurosport 1 of 2 was waar het werd uitgezonden. Waarom moet iets wat prima functioneerd weer veranderd worden. En de arrogantie van de pleister van de wond trekken het komt niet meer terug. Luisteren naar wat je klant wil is dat te veel gevraagd?
Reputatie 2
80+ procent van de reacties zijn niet positief over deze update. Hoop dat KPN er iets mee doet.
Reputatie 7
Ik ben bang dat dat niet zal gebeuren.
Zoals jullie weten stopt RTL op 3 april met RTL gemist.
Dit is een dermate grote verschraling van "Programma gemist" dat voortzetting volgens KPN niet echt zinvol is.
Het zou KPN wel sieren eens goed te inventariseren hoe de abonnee uitzendingen zoekt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben bang dat dat niet zal gebeuren.
Zoals jullie weten stopt RTL op 3 april met RTL gemist.
Dit is een dermate grote verschraling van "Programma gemist" dat voortzetting volgens KPN niet echt zinvol is.
Het zou KPN wel sieren een goed te inventariseren hoe de abonnee uitzendingen zoekt.
Het zou misschien wel een idee zijn om die zoekfunctie uit te breiden met: "per zender", "per omroep", of dat je de dagen kunt aanklikken: Ma t/m Vr. 🤔 zou zoiets niet gerealiseerd kunnen worden bij die optie: "Terug Kijken." 😎
Reputatie 7
Het zou KPN wel sieren een goed te inventariseren hoe de abonnee uitzendingen zoekt.Is het dan zo ouderwets om voor enkele dagen de gids door te kijken wat er is? Dat deden we al zo in de papieren en analoge tijd.
Toch veel handiger dan alles maar achteraf kijken?
Ik snap de reacties dus niet. Waarom alleen maar spitten in wat geweest is? Toch veel handiger om vóóruit te kijken?

De meeste mensen hebben echt wel wat beters te doen, er was een prima oplossing die er nu uitgesloopt is, Hmmm, je kunt toch véél beter vóóruit kijken wat er is en dat dan evt. opnemen op gewoon kijken. Nog in HD ook. Pr.gem. was SD en bovendien nog matiger dan de SD kanalen. En dát wil je terug?

jij gebruikt het niet dus hoeft het niet... lekker kort door de bocht ?Ik reageer hier op persoonlijke titel. Niet om deze prima beslissing van KPN te verdedigen.

Net alsof ik alle programma’s uit mijn hoofd kenIk ook niet. Al weet je toch wel wanneer en waar je favoriete programma's worden uitgezonden??? Of ben je zo afgedreven van lineaire televisie?? Daar is nou juist de Electronische Programma Gids voor waarin je de programma's die je wilt zien ook nog eens direct kunt programmeren. Vele malen handiger dan de papieren gids ooit is geweest.

Via de GIDS waren er sinds Terugkijken via de Gids is geïntroduceerd sowieso al véél meer programma's EN IN HIGH DEFINITION. Ik zie dit als een verbetering.
En vrijwel iedereen heeft een Smart-TV tegenwoordig. Dan gebruik je die eens een keer. Met de app's van NPO en KIJK kun je veel terugzien en bij KIJK ook vooruit.

KIJK = SBS6, SBS9, Veronica en Net5. En daar mag je voor betalen.
Reputatie 7
Het zou KPN wel sieren een goed te inventariseren hoe de abonnee uitzendingen zoekt.Is het dan zo ouderwets om voor enkele dagen de gids door te kijken wat er is? Dat deden we al zo in de papieren en analoge tijd.
Toch veel handiger dan alles maar achteraf kijken?
Ik snap de reacties dus niet. Waarom alleen maar spitten in wat geweest is? Toch veel handiger om vóóruit te kijken?
Dat is jouw mening en daar heb ik helemaal geen interesse in. Ook ik heb geen enkel probleem met die nieuwe functionaliteit, maar blijkbaar een aanzienlijk aantal abonnees wel en dat is voor mij voldoende.
KPN is zo waanzinnig slecht in het vormgeven van nieuwe functionaliteit en dat zien we keer op keer weer gebeuren. Neem nu de nieuwe iTV app. Daar zien we nog steeds de SD en HD zenders apart. Waarom in godsnaam ... het is toch volledig onzinnig om elke zender twee keer te zien in de gids en als je zoekt naar een uitzending dat je die dan twee keer in de resultaten te zien krijgt. Hoe krijg je het als producteigenaar voor elkaar dat je genoegen neemt met zulke verschrikkelijk technische uitwerkingen waar niemand op zit te wachten.
Ook is er geen abonnee te vinden die geïnteresseerd is in het gehele aanbod aan zenders. Waarom dan geen functionaliteit om een favorietenlijst op te stellen.
Ik ben hier niet om KPN te verdedigen, ik hoop juist met mijn kritische uitlatingen wat mensen binnen die organisatie een schop onder hun hol te geven en ze eens na te laten denken over het centraal stellen van de klant.

Begrijp me goed, ik ben uitermate tevreden over mijn Internetaansluiting en televisie bij KPN. Het is stabiel en betrouwbaar. Waar ik echter een enorme weerzin tegen krijg is de laksheid, gebrek aan klantgerichtheid en traagheid van de organisatie.
Reputatie 2
Mijn 24 inch slaapkamer tv heeft geen apps
Reputatie 7
Mijn 24 inch slaapkamer tv heeft geen appsGewoon een Chromecastje er aan en de apps op jouw telefoon gebruiken. Persoonlijk vind ik dat veel prettiger werken, maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.
Beste KPN,

De opdracht is duidelijk. Zet alle programma's weer op alfabetische volgorden.

Kant is koning...!!!
De Google Chromecast maakt van iedere TV een SmartTV

https://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/product/3313501-google-chromecast-2/prijzen

Reputatie 1
Het is inderdaad echt een achteruitgang. Wat ik bijzonder vind is dat het blijkbaar ook stapsgewijs is doorgevoerd, omdat het bij ons 2 dagen terug is ingegaan en bovenstaande reacties al ouder zijn.

Weet iemand of een andere aanbieder (Ziggo, Telfort etc.) nog wel programma gemist aanbiedt of een klantgerichter product heeft? Het is voor mij reden genoeg om over te stappen.

Reageer