Beantwoord

Terugkijken

  • 13 maart 2018
  • 127 reacties
  • 12049 keer bekeken


Toon eerste bericht

127 reacties

Precies, ik mis de alfabetische volgordelijst omdat ik gewoon wil zien welke programma’s ik gemist heb.
Het is teveel werk om de complete gids door te wurmen of dagen apart te bekijken. Waarom is die functionaliteit vervallen?
Vind het een drama! Werkt voor geen meter. Krijg nu de melding dat je programma niet kan terug kijken. Wat voor heen wel altijd kon.
Vooruit kijken is ook niet meer te vinden. Pagina niet bijgewerkt https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/vooruitkijken.htm Top service KPN. We zijn er weer blij mee.
KPN verkoopt onzin. Het zoeken is absoluut moeilijker geworden, domweg irritanter. Ook moet je nu bij de publieke zenders genoegen nemen met een reclameblok (ja, die kan je doorspoelen maar dat zat er niet in. Kortom een waardeloze “verbetering”. Ik zou zeggen: oplossen!
Waardeloze bediening echt Amikaans zoals Ziggo
Graag de zoek functie aanpassen zoals het bij uitzending gemist was
Zoeken op zender en dan het programma op alfabet zoeken simpeler en sneller kan niet

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Ik ben absoluut niet blij met deze ' vernieuwing'

Ik heb altijd korte en onregelmatige tijden waarin ik tv kijk en altijd als ik op het moment niks leuks zie op tv kon ik in programma gemist even bladeren door alle programmas en kijken of er een leuk prog tussen staat die ik wil zien. Soms stuit ik op nieuwe prog die ik even lekker kan proberen. Alles was overzichtelijk en bediening liep heel vlot.

Sinds de update gaat bladeren door de menu heel traag en het ergste is dat je helemaal geen overzicht meer hebt. Je moet eerst een dag kiezen en daarna door tientallen zenders heen en dan moet je weer tijd kiezen etc etc dit is toch niet meer te doen! Tv kijken was altijd heel leuk geweest maar sinds de update heb ik gewoon geen zin meer om die functie te gebruiken en tv te kijken. Alstublieft doe hier wat aan!!

Admin: bericht samengevoegd
Als je vroeger bv via programma gemist 2 voor 12 wilde terugkijken, zocht je in de lijst, klikte op de titel en het programma begon.Maar je kan binnen terugkijken toch ook zoeken...

...of werkt dat niet?

Zoeken werkt wel maar als een sms schrijven op een oude telefoon. Oftewel vergeleken met scrollen op alfabetische volgorde is het gewoon dikke bagger...
De Google Chromecast maakt van iedere TV een SmartTV

https://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/product/3313501-google-chromecast-2/prijzen

Reputatie 2
Volgens de website van T-Mobile biedt T-Mobile Thuis nog wel Programma Gemist aan en ook nog tot 10 dagen terug.Ook zij zullen daarmee, in ieder geval voor een aantal zenders, gaan stoppen immers sommige aanbieders van deze content, zoals bijvoorbeeld RTL, stoppen er mee en dan kan je dat als distributeur ook niet meer doorgeven.

Dit heb ik nagevraagd bij T-Mobile. Zij geven aan dat zij Programma Gemist wel houden en dat ze alleen van de zender RTL deze functionaliteit niet meer hebben.
Waardeloze 'verbetering' dit, ik kan niets meer terugvinden ...Wat moet je nu dan doen om terug te vinden waar je naar op zoek bent?

Ik kijk graag naar een aantal series bij Discovery, Ik weet niet wanneer ze zijn uitgezonden, wel dat er regelmatig allerlei herhalingen worden uitgezonden. Voorheen klikte ik op Discovery, de naam van het programma, en de nieuwe aflevering stond bovenaan. Nu moet ik door die gids heen scrollen, zie ergens een of meerdere afleveringen op een bepaalde dag die ik niet weet, moet door de reclame heen om erachter te komen dat het een oude aflevering is. Voorheen werkte het systeem perfect, zeer overzichtelijk. en met drie klikken op de plek van bestemming. Nu vind ik het vreselijk. Alleen het scrollen door die gids al.
Zie geen verbetering in terugkijken. De optie Kies een Dag komt niet? (Experia Box V8).Je kijkt geen tv via je Experiabox. Dus: welke tv-ontvanger heb je? Zie je de optie wel maar geeft aanklikken geen resultaat?

TIP: Laat Terugkijken links liggen en klik in plaats daarvan op de gids-knop. Je kunt wisselen tussen horizontale en verticale weergave met de gids-knop. Direct een zendernummer intoetsen. En met de "doorspoel" toetsen 24 uur terug. 2 x drukken is dus 48 uur (dus eergisteren).
Veel makkelijker allemaal dan via het item Terugkijken.

Sinds per 27 januari 2017 het 7 dagen terugkijken in de gids is geïntroduceerd is gebruik(te) ik 'programma gemist' al helemaal niet meer.
Programma's die ik niet kan zien maar wel wil neem ik gewoon op. Ook bij RTL / SBSgroep opnamen kun je dan wel doorspoelen. Bij die zenders is terugkijken alleen handig als je het eens een keertje écht gemist hebt.


Dank voor je reactie. Ik zie de optie niet zoals ik die hier bij jullie ergens zag staan in een schermafbeelding. Ik heb de Motorola VIP 1853. Die vorige optie was toch wel handiger, ik ging naar uitzending gemist en kon de afgelopen week kijken of ik wat gemist had, documentaires stonden altijd bovenaan (2 Doc) en naar de V van VPRO natuurlijk. Commerciële omroepen kijk ik nooit terug, dus dat doorspoelen niet meer kan maakt me niet uit, afgezien van Discovery. Daar zal het wel om gaan, je MOET de reclames kijken.....dat is het verdienmodel. (Bij reclames zet ik het geluid altijd uit en ga ik koffie zetten). (Opnemen heb ik niet en ga ik ook niet kopen). MvrGr.
Reputatie 1
KPN: Ik heb jullie reactie gelezen, maar je kunt heel simpel een extra menu maken waarin je de zender programma's op alfabetische volgorde samen combineert. Dat is gewoon heel simpel te programmeren.
Hoi Saskia, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je graag de programma's op alfabetische volgorde wilt hebben. Dat is technisch inderdaad ook niet zo heel moeilijk. Het mag alleen niet meer van de zenders.

De commerciële zenders, zoals RTL, leggen ons op dat de programma`s per zender op dagniveau worden gepresenteerd. Hierbij moeten we de programma`s tonen in de volgorde waarop ze zijn uitgezonden. We mogen de programma`s niet op alfabetische volgorde zetten of de programma`s van de verschillende zenders door elkaar zetten.
Meer info over deze verandering lees je in onze FAQ: https://www.kpn.com/faq/20876
KPN: Ik heb jullie reactie gelezen, maar je kunt heel simpel een extra menu maken waarin je de zender programma's op alfabetische volgorde samen combineert. Dat is gewoon heel simpel te programmeren.
Hoi Saskia, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je graag de programma's op alfabetische volgorde wilt hebben. Dat is technisch inderdaad ook niet zo heel moeilijk. Het mag alleen niet meer van de zenders.

De commerciële zenders, zoals RTL, leggen ons op dat de programma`s per zender op dagniveau worden gepresenteerd. Hierbij moeten we de programma`s tonen in de volgorde waarop ze zijn uitgezonden. We mogen de programma`s niet op alfabetische volgorde zetten of de programma`s van de verschillende zenders door elkaar zetten.
Meer info over deze verandering lees je in onze FAQ: https://www.kpn.com/faq/20876


Dank je wel Justin voor je duidelijke antwoord. Ik had me er gisteren wat verder in verdiept en was tot dezelfde conclusie gekomen, aangezien de zenders graag willen dat we met z'n allen naar NLZIET gaan, daar wordt de boel namelijk wel samengevoegd. NLZIET is van John de Mol. Het gaat hen klaarblijkelijk niet om het gemak van de gebruikers, maar om hun eigen winst te verhogen. Het feit dat we alles per zender moeten doen buiten NLZIET om, geeft wel weer weer dat dit van de commerciële zenders afkomt, zodat we straks precies weten welk programma van welke zender is, daar krijgen ze denk ik een stijve van, excuseer me voor mijn Frans.

KPN, we zitten nu met z'n allen op jullie af te geven, maar klaarblijkelijk moeten we afgeven op RTL en SBS enzo, want het probleem zit daar, ze zijn bang voor concurrentie uit het buitenland (Netflix enzo) en denken dat met deze storende egocentrische wijze op te lossen. Als ik jullie was zou ik een alfabetische lijst maken van de zenders waarbij het wel mag (NPO enzo) en een duidelijk bericht op de TV achterlaten dat bepaalde commerciele zenders dit verbieden, zodat we een hekel aan die zenders gaan krijgen i.p.v. aan de KPN. Belachelijk dat zelfbevredigende gedoe van John de Mol.
Reputatie 4
Badge +2
Sinds vorige week de update waarbij uitzendig gemist is vervangen door terugkijken. helaas werkt dit niet. Ik kan in het menu komen, maar wanneer ik een uitzending kies schakelt het menu wel een stap verder maar dan blijft het beeld blauw.


De text "de gids wordt geladen een moment geduld a.u.b." blijft minutenlang staan zonder dat er wat gebeurt.

Ik heb vanavond de software van de TV-ontvanger opnieuw ingeladen ( instellingen, dan twee keer de gele knop) , daarna nogmaals want er was een update beschikbaar, maar dit bracht geen verandering. Bij uitzending gemist was dit probleem niet aanwezig en kon ik meteen kijken.

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 4
Badge +2
Even een update over mijn bericht. Als ik in het menu terugkijken met de pijltjestoetsen naar zender 3 NED3 ga , blijft het programma "leeg"' (net zoals IDISC op de foto) Maar dat is SD en een aantal zenders heb ik verborgen in mijn programmalijst, dus ik denk als het verborgen is ligt het misschien daaraan. Vervolgens ga ik met de pijltjes terug naar 703 NED3 HD maar dan heb ik precies hetzelfde. Ga ik echter naar bijvoorbeeld BBCFirst op 718 dat werkt het wel. Het is dus afhankelijk van de zender.
Reputatie 4
Badge +2

PvRoijen, begrijp ik goed dat je dat lege blauwe scherm alleen hebt bij zenders die je hebt verborgen?

Niet allemaal, ik heb het bijvoorbeeld ook bij 703 NED3 HD en die heb ik niet verborgen. ( ik heb alleen de SD versies verborgen als ik die ook als HD zenders heb) Ik zal vanavond eens bij meer zenders kijken.
Reputatie 7
Wij hebben de firmware update nog niet ontvangen op onze HMB2260's, maar als ik deze reacties hier zo zie dan kan ik beter hopen dat onze TV ontvangers overgeslagen worden.
Reputatie 7
Wil je toch liever via Terugkijken navigeren dan is dat echter ook geen probleem. Er zijn wel wat verschillen in hoe het eruitziet.
...
Het is in feite niets anders dan de Gids in een andere weergave.
Worden dan ook alleen de zenders getoond uit de actieve zenderlijst?
Ik heb de functionaliteit nog niet, maar uit andere berichten begrijp is dat alle zenders getoond worden en dat zou voor mij killing zijn om deze functionaliteit te gebruiken.

Waarom worden uitzendingen die ik niet kan terugkijken toch getoond bij het navigeren binnen de terugkijken functionaliteit?
Reputatie 7
Hallo @DennisSchreve
Versie 7.1.41_1
Dat is apart, want wij zouden weer samen gaan met de reguliere uitrol in april. 🤔 Dit is vreemd... @wjb???
Maar het is ook volgende maand pas april. 😉
Reputatie 7
Als je vroeger bv via programma gemist 2 voor 12 wilde terugkijken, zocht je in de lijst, klikte op de titel en het programma begon.Maar je kan binnen terugkijken toch ook zoeken...

...of werkt dat niet?
Reputatie 7
Ik ben bang dat dat niet zal gebeuren.
Zoals jullie weten stopt RTL op 3 april met RTL gemist.
Dit is een dermate grote verschraling van "Programma gemist" dat voortzetting volgens KPN niet echt zinvol is.
Het zou KPN wel sieren eens goed te inventariseren hoe de abonnee uitzendingen zoekt.
Reputatie 7
Waardeloze 'verbetering' dit, ik kan niets meer terugvinden ...Wat moet je nu dan doen om terug te vinden waar je naar op zoek bent?
Reputatie 7
Ik kan me heel goed vinden in die bezwaren.
Één van de grote verschillen is wel dat via uitzending gemist een zeer beperkt aantal uitzendingen teruggekeken kon worden terwijl nu vrijwel alles terug te kijken is.
Ook ik zie wel iets in een alfabetisch overzicht per zender van de uitzendingen met de mogelijkheid om deze te filteren op begin van de naam van de uitzending.
Reputatie 7
Vooruit spoelen maar....komt dan het bericht dat RTL 5 bij terugkijken niet wil dat je vooruit spoelt. Gelijk afgezet.Helaas kan KPN daar niets aan doen. RTL en ook andere "commerciëlen" geven geen toestemming voor het vooruit spoelen zodat de reclame niet overgeslagen kan worden. Dat deden ze wel binnen het beperkte aanbod van "Uitzending gemist", maar daar trekken ze (RTL) per 3 april de stekker uit zodat KPN dat dus niet meer kan aanbieden.
Reputatie 7
Volgens de website van T-Mobile biedt T-Mobile Thuis nog wel Programma Gemist aan en ook nog tot 10 dagen terug.Ook zij zullen daarmee, in ieder geval voor een aantal zenders, gaan stoppen immers sommige aanbieders van deze content, zoals bijvoorbeeld RTL, stoppen er mee en dan kan je dat als distributeur ook niet meer doorgeven.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @DennisSchreve
Versie 7.1.41_1

Reageer