Beantwoord

Terugkijken

• 13 maart 2018
  • 127 reacties
  • 12195 keer bekeken

Toon eerste bericht

127 reacties

Reputatie 7
@Sesam.
Ik zou VOLGENDE week even informeren bij providers. Dan stopt RTL met het aanbieden van programma gemist aan providers. Bij KPN en de providers** die het product inkopen is inmiddels bekend hoe daarop gereageerd is.
Door het stoppen van RTL wordt de dienst aardig uitgekleed, zeker vooruitkijken. Dat boden bij mijn weten alleen RTL en SBSgroep aan.

Hoe T-mobile en Tele2 met de situatie om gaan is mij niet bekend / heb ik niet naar gekeken/gezocht.

De tekst die Ziggo op hun site hebben staan is niet duidelijk. Daar leidt ik uit af dat het per 3 april bij hen niet anders is:
RTL stopt per 3 april 2018 met RTL Gemist en Vooruitkijken. Programma’s kun je nog wel terugkijken via “Gids & Replay” op de Mediabox of via “TV Gids & Replay TV” in de Ziggo GO appOok bij hen dus: alleen terugkijken via de gids (=Replay bij Ziggo).

Ikzelf gebruik nog wel de NPO-app en KIJK-app (van SBSgroep) in mijn smart-tv hiervoor. Via KPN heb ik 't (programma gemist) nooit gebruikt.

**providers die ook i-tv van kpn leveren: Telfort, xs4all, NLE
Reputatie 2
In "programma gemist" keek ik bijna nooit naar de RTL groep.

Ik probeer aan "terugkijken" te wennen maar blijf het jammer en zelf demotiverend vinden om een uitzending terug te kijken.

Had veel gezien dat het "tegel systeem" nog verder verbeterd werd. Met bijvoorbeeld meer zenders en uitzendingen. Hoopte destijds zelf op meer aanbod van Discovery en National Geographic.

Maar helaas.
Reputatie 7
Gewoon jezelf aanleren om via de gids terug te kijken, dit werkt zoveel makkelijker en sneller is mijn mening!

Je kunt heel makkelijk skippen tussen de dagen, zenders staan ook lekker onder elkaar. En ernaast is de programmering. Met de pijltjes toetsen swipe je zo van links maar rechts of onder naar boven. Klikje op de groene knop en je kunt kijken 😀

Of anders, mocht je series willen zoeken, klik je op de blauwe toets, ga je naar zoeken in gids, type je je serie in, en krijg je alles in een lijst bij elkaar, kun je ook via die weg terug kijken,...
Reputatie 2
Als het via de het nieuwe terugkijken allemaal veel makkelijker is dan hadden we deze discussie niet.
Reputatie 7
Ik zie het probleem niet zo,... De klagers hoor je altijd direct, want bij een wijziging is niets goed.

Er wordt veel te veel in vierkantjes gedacht. Kinderen doen dat al niet eens! Maar vergeet ook de hokjes niet, kijk maar naar je woning of je slaapkamer, of van auto naar verkeersbord. Of van je werkplek naar het restaurant op de hoek. Of van je beeldscherm naar het kladblok voor de boodschappen. Er is al zoveel waarbij je met hokjes en vierkantjes te maken krijgt. Waarbij er nu ook een vrij mooie oplossing is, waar niemand naar wilt kijken,...

Mensen zouden eens uit die schulp moeten kruipen en een wijziging een kans moeten geven.
Waardeloze 'verbetering' dit, ik kan niets meer terugvinden en ga het ook niet meer gebruiken. Overweeg om met KPN te stoppen.
Reputatie 7
Waardeloze 'verbetering' dit, ik kan niets meer terugvinden ...Wat moet je nu dan doen om terug te vinden waar je naar op zoek bent?
Waardeloze 'verbetering' dit, ik kan niets meer terugvinden ...Wat moet je nu dan doen om terug te vinden waar je naar op zoek bent?

Ik kijk graag naar een aantal series bij Discovery, Ik weet niet wanneer ze zijn uitgezonden, wel dat er regelmatig allerlei herhalingen worden uitgezonden. Voorheen klikte ik op Discovery, de naam van het programma, en de nieuwe aflevering stond bovenaan. Nu moet ik door die gids heen scrollen, zie ergens een of meerdere afleveringen op een bepaalde dag die ik niet weet, moet door de reclame heen om erachter te komen dat het een oude aflevering is. Voorheen werkte het systeem perfect, zeer overzichtelijk. en met drie klikken op de plek van bestemming. Nu vind ik het vreselijk. Alleen het scrollen door die gids al.
Reputatie 7
Ik kan me heel goed vinden in die bezwaren.
Één van de grote verschillen is wel dat via uitzending gemist een zeer beperkt aantal uitzendingen teruggekeken kon worden terwijl nu vrijwel alles terug te kijken is.
Ook ik zie wel iets in een alfabetisch overzicht per zender van de uitzendingen met de mogelijkheid om deze te filteren op begin van de naam van de uitzending.
Kijk je terug naar Gordon Ramsey en zit je met de vervelende reclame. Vooruit spoelen maar....komt dan het bericht dat RTL 5 bij terugkijken niet wil dat je vooruit spoelt. Gelijk afgezet. Haal het gehele terugkijken maar van de interactieve TV want ik erger me altijd groen en geel aan reclame en wil dit bij terugkijken al helemaal niet zien. Wat een wereld...alles commercie. Terugkijken is dus geen optie meer voor mij.
Reputatie 7
Vooruit spoelen maar....komt dan het bericht dat RTL 5 bij terugkijken niet wil dat je vooruit spoelt. Gelijk afgezet.Helaas kan KPN daar niets aan doen. RTL en ook andere "commerciëlen" geven geen toestemming voor het vooruit spoelen zodat de reclame niet overgeslagen kan worden. Dat deden ze wel binnen het beperkte aanbod van "Uitzending gemist", maar daar trekken ze (RTL) per 3 april de stekker uit zodat KPN dat dus niet meer kan aanbieden.
Zie geen verbetering in terugkijken. De optie Kies een Dag komt niet? (Experia Box V8).
Reputatie 7
Zie geen verbetering in terugkijken. De optie Kies een Dag komt niet? (Experia Box V8).Je kijkt geen tv via je Experiabox. Dus: welke tv-ontvanger heb je? Zie je de optie wel maar geeft aanklikken geen resultaat?

TIP: Laat Terugkijken links liggen en klik in plaats daarvan op de gids-knop. Je kunt wisselen tussen horizontale en verticale weergave met de gids-knop. Direct een zendernummer intoetsen. En met de "doorspoel" toetsen 24 uur terug. 2 x drukken is dus 48 uur (dus eergisteren).
Veel makkelijker allemaal dan via het item Terugkijken.

Sinds per 27 januari 2017 het 7 dagen terugkijken in de gids is geïntroduceerd is gebruik(te) ik 'programma gemist' al helemaal niet meer.
Programma's die ik niet kan zien maar wel wil neem ik gewoon op. Ook bij RTL / SBSgroep opnamen kun je dan wel doorspoelen. Bij die zenders is terugkijken alleen handig als je het eens een keertje écht gemist hebt.
Reputatie 1
Wat een ellende dit "Terugkijken" menu, ik belde zojuist Ons Brabant want ik wilde overstappen om deze reden, maar ze vertelde me dat ze van de KPN zijn en ook zo'n kl... menu krijgen.

KPN: Ik heb jullie reactie gelezen, maar je kunt heel simpel een extra menu maken waarin je de zender programma's op alfabetische volgorde samen combineert. Dat is gewoon heel simpel te programmeren.
Van ons wordt nu verwacht dat als we terug willen kijken, dat we dan:

1. Exact weten welk programma bij WELKE ZENDER hoort.
2. Exact weten op WELKE DAG dit programma uitgezonden werd.
3. Exact weten HOE LAAT dit programma uitgezonden werd.

Wat is dit voor'n belachelijk gedoe? Ik WEIGER om dit in mijn hersenen te gaan zetten. KPN, wat voor'n programmeurs werken er bij jullie dat zij niet eens weten hoe ze deze nieuwe omgeving even in een algemeen lijstje kunnen samenvoegen? Kom op!

Ik kijk niet meer. Ik heb overigens de hele tv uitgezet toen ik hier achter kwam. Ik denk dat ik helemaal geen tv meer ga kijken en m'n abonnement op ga zeggen.
Reputatie 1
JeroenB22, waarom reageer jij uberhaubt hier als alles zo geweldig is voor je. Zoals je ziet zijn er nogal veel mensen die de alfabetische lijst afgaan om te kijken of er iets leuks tussen staat. Dat doe ik zelf ook, ik ben niet echt op de hoogte van wat er allemaal op tv komt.

Enig idee hoeveel tijd het kost om ALLE zenders afzonderlijk EN alle dagen afzonderlijk af te gaan om te kijken of er iets tussen zit? Probeer het eens zou ik zeggen, dat gaat niemand dus doen. Reden genoeg om daarover te mopperen. Waarom zou je iets WEGHALEN. Verbeteren prima, maar functionaliteit WEGHALEN is iets anders. We zijn betalende klanten. Niet iedereen deelt jouw mening dus hou je er buiten als dit onderwerp jou niet aangaat.
Zie geen verbetering in terugkijken. De optie Kies een Dag komt niet? (Experia Box V8).Je kijkt geen tv via je Experiabox. Dus: welke tv-ontvanger heb je? Zie je de optie wel maar geeft aanklikken geen resultaat?

TIP: Laat Terugkijken links liggen en klik in plaats daarvan op de gids-knop. Je kunt wisselen tussen horizontale en verticale weergave met de gids-knop. Direct een zendernummer intoetsen. En met de "doorspoel" toetsen 24 uur terug. 2 x drukken is dus 48 uur (dus eergisteren).
Veel makkelijker allemaal dan via het item Terugkijken.

Sinds per 27 januari 2017 het 7 dagen terugkijken in de gids is geïntroduceerd is gebruik(te) ik 'programma gemist' al helemaal niet meer.
Programma's die ik niet kan zien maar wel wil neem ik gewoon op. Ook bij RTL / SBSgroep opnamen kun je dan wel doorspoelen. Bij die zenders is terugkijken alleen handig als je het eens een keertje écht gemist hebt.

Dank voor je reactie. Ik zie de optie niet zoals ik die hier bij jullie ergens zag staan in een schermafbeelding. Ik heb de Motorola VIP 1853. Die vorige optie was toch wel handiger, ik ging naar uitzending gemist en kon de afgelopen week kijken of ik wat gemist had, documentaires stonden altijd bovenaan (2 Doc) en naar de V van VPRO natuurlijk. Commerciële omroepen kijk ik nooit terug, dus dat doorspoelen niet meer kan maakt me niet uit, afgezien van Discovery. Daar zal het wel om gaan, je MOET de reclames kijken.....dat is het verdienmodel. (Bij reclames zet ik het geluid altijd uit en ga ik koffie zetten). (Opnemen heb ik niet en ga ik ook niet kopen). MvrGr.
Reputatie 7
Als jij nog een 1853 hebt, ruil die dan om via de onderstaande pagina voor een moderne TV ontvanger.
https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm
Reputatie 7
JeroenB22, waarom reageer jij uberhaubt hier als alles zo geweldig is voor je. Zoals je ziet zijn er nogal veel mensen die de alfabetische lijst afgaan om te kijken of er iets leuks tussen staat. Dat doe ik zelf ook, ik ben niet echt op de hoogte van wat er allemaal op tv komt.

Enig idee hoeveel tijd het kost om ALLE zenders afzonderlijk EN alle dagen afzonderlijk af te gaan om te kijken of er iets tussen zit? Probeer het eens zou ik zeggen, dat gaat niemand dus doen. Reden genoeg om daarover te mopperen. Waarom zou je iets WEGHALEN. Verbeteren prima, maar functionaliteit WEGHALEN is iets anders. We zijn betalende klanten. Niet iedereen deelt jouw mening dus hou je er buiten als dit onderwerp jou niet aangaat.

Whaahaa, Lees je jezelf eens terug, beetje op de teentjes getrapt? 😂

Gewoon meegaan in de tijd, en probeer het eens via de gids zelf,... werkt zoveel makkelijker,....

Whaahaa, Lees je jezelf eens terug, beetje op de teentjes getrapt? 😂

Gewoon meegaan in de tijd, en probeer het eens via de gids zelf,... werkt zoveel makkelijker,....

Beste JeroenB22 het werkt niet makkelijker. Ik kijk naar diverse series op Discovery, van deze series is op diverse momenten iedere dag wel een oude herhaling te zien, maar slechts 1 moment in de week betreft het de nieuwe aflevering. Als ik dat moment al uit mijn hoofd zou willen leren, moet ik dan nog steeds daarheen terugscrollen. En omdat ik vaak meerdere korte momenten door de week een stukje bekijk, moet ik dat herhaaldelijk doen. I.p.v. met 3 of 4 kliks, heb ik er tientallen nodig.

Dit is niet meegaan in de tijd maar teruggaan in de tijd. Een tv gids is een verouderd concept.
Als jij nog een 1853 hebt, ruil die dan om via de onderstaande pagina voor een moderne TV ontvanger.
https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/netflix-kijken-via-interactieve-tv.htm

Bedankt. Zal ik doen. MvrGr.
Reputatie 2
Volgens de website van T-Mobile biedt T-Mobile Thuis nog wel Programma Gemist aan en ook nog tot 10 dagen terug. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als T-Mobile dat wel aan blijft bieden en het werkt dan kunnen we daarop overstappen.

https://thuis.t-mobile.nl/
Reputatie 7
Volgens de website van T-Mobile biedt T-Mobile Thuis nog wel Programma Gemist aan en ook nog tot 10 dagen terug.Ook zij zullen daarmee, in ieder geval voor een aantal zenders, gaan stoppen immers sommige aanbieders van deze content, zoals bijvoorbeeld RTL, stoppen er mee en dan kan je dat als distributeur ook niet meer doorgeven.
Reputatie 7
Badge +22
KPN: Ik heb jullie reactie gelezen, maar je kunt heel simpel een extra menu maken waarin je de zender programma's op alfabetische volgorde samen combineert. Dat is gewoon heel simpel te programmeren.
Hoi Saskia, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je graag de programma's op alfabetische volgorde wilt hebben. Dat is technisch inderdaad ook niet zo heel moeilijk. Het mag alleen niet meer van de zenders.

De commerciële zenders, zoals RTL, leggen ons op dat de programma`s per zender op dagniveau worden gepresenteerd. Hierbij moeten we de programma`s tonen in de volgorde waarop ze zijn uitgezonden. We mogen de programma`s niet op alfabetische volgorde zetten of de programma`s van de verschillende zenders door elkaar zetten.
Meer info over deze verandering lees je in onze FAQ: https://www.kpn.com/faq/20876
Reputatie 2
De uitzendingen die jullie per zender(groep), op alfabetische volgorde, wel mogen aanbieden als" programma gemist" ,lijkt me dan een goed compromis.
Reputatie 1
Hoi Saskia, welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat je graag de programma's op alfabetische volgorde wilt hebben. Dat is technisch inderdaad ook niet zo heel moeilijk. Het mag alleen niet meer van de zenders.

De commerciële zenders, zoals RTL, leggen ons op dat de programma`s per zender op dagniveau worden gepresenteerd. Hierbij moeten we de programma`s tonen in de volgorde waarop ze zijn uitgezonden. We mogen de programma`s niet op alfabetische volgorde zetten of de programma`s van de verschillende zenders door elkaar zetten.
Meer info over deze verandering lees je in onze FAQ: https://www.kpn.com/faq/20876

Dank je wel Justin voor je duidelijke antwoord. Ik had me er gisteren wat verder in verdiept en was tot dezelfde conclusie gekomen, aangezien de zenders graag willen dat we met z'n allen naar NLZIET gaan, daar wordt de boel namelijk wel samengevoegd. NLZIET is van John de Mol. Het gaat hen klaarblijkelijk niet om het gemak van de gebruikers, maar om hun eigen winst te verhogen. Het feit dat we alles per zender moeten doen buiten NLZIET om, geeft wel weer weer dat dit van de commerciële zenders afkomt, zodat we straks precies weten welk programma van welke zender is, daar krijgen ze denk ik een stijve van, excuseer me voor mijn Frans.

KPN, we zitten nu met z'n allen op jullie af te geven, maar klaarblijkelijk moeten we afgeven op RTL en SBS enzo, want het probleem zit daar, ze zijn bang voor concurrentie uit het buitenland (Netflix enzo) en denken dat met deze storende egocentrische wijze op te lossen. Als ik jullie was zou ik een alfabetische lijst maken van de zenders waarbij het wel mag (NPO enzo) en een duidelijk bericht op de TV achterlaten dat bepaalde commerciele zenders dit verbieden, zodat we een hekel aan die zenders gaan krijgen i.p.v. aan de KPN. Belachelijk dat zelfbevredigende gedoe van John de Mol.

Reageer