Beantwoord

Terugkijken BBC First werkt weer niet

  • 3 August 2019
  • 15 reacties
  • 1547 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds donderdag 1 augustus 2019 kan er zo goed als niets meer teruggekeken worden van BBC First. Dit was een maand of zo geleden ook al en na een paar dagen was het opgelost. Kan iemand van KPN nagaan of het weer hetzelfde probleem is en het herstellen?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 August 2019, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @IngeT

Dit is niet te herstellen, BBC wilt dat kpn het terugkijken stopt. Met BBC 1 & 2 is dit al niet meer mogelijk. KPN kan hier niks tegen doen, ze moeten het beleid van de omroepen volgen. 😥

Dit is niet te herstellen, BBC wilt dat kpn het terugkijken stopt. Met BBC 1 & 2 is dit al niet meer mogelijk. KPN kan hier niks tegen doen, ze moeten het beleid van de omroepen volgen. 😥


Behalve als dit met BBC First een teruggekeerde fout in het systeem is.
Waar baseer je het op dat dit nu ook voor First opgaat?
Reputatie 7
Badge +22
Behalve als dit met BBC First een teruggekeerde fout in het systeem is.
Waar baseer je het op dat dit nu ook voor First opgaat?

@Galdor68 BBC First is toch ook van BBC?


Ik ben zelf even wezen kijken, en ik denk dat ze maar een paar series vrijgeven om terug te kijken. Dit is wel verwarrend zo, het word er niet makkelijker van op deze manier. 🤔
Het verschil met First en BBC1 en BBC2 is dat deze los staat van de 2 britse publieke kanalen.
First is van BBC Worldwide de First die wij zien, is zoals de ondertiteling al verklapt specifiek voor de Nederlandse markt bedoelt.

Als het geen licentie/centen kwestie is dan is dit te herstellen.
Reputatie 7
Badge +22
Als het geen licentie/centen kwestie is dan is dit te herstellen.
Dat lijkt mij dan ook! 😉
Reputatie 7
Badge +30
Ha Inge, bedankt voor het doorgeven! Het moet inderdaad niet zo zijn dat je soms wel een aflevering terug kunt kijken en soms weer niet. Ik ga het wederom uit laten zoeken en hou je hier op de hoogte.
Reputatie 1
Ha Marcia, Moderator, ook ik heb dezelfde klacht als Inge hierboven : vele programma's van BBC First zijn plotseling (vanaf 1 augustus) niet meer terug te kijken, heel erg vervelend. Dit euvel is al een aantal keren eerder opgetreden en toen gelukkig snel verholpen (ik meen via Moderator Paul?). Hopelijk wordt dit probleem ook nu weer snel en blijvend opgelost ! Bij voorbaat ons aller hartelijke dank !!!
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels bevestiging dat de collega's er weer mee bezig zijn. Zij houden ons op de hoogte en wij jullie!
Ik heb inmiddels bevestiging dat de collega's er weer mee bezig zijn. Zij houden ons op de hoogte en wij jullie!
Bedankt!
En Marcia, weet je al wat? Ik denk dat Ziggo er aardig wat nieuwe klanten bij gaat krijgen zo...
Reputatie 7
Badge +30
Marcia is met vakantie, daarom reageer ik even. Even een beetje achtergrond: alle programma's in de gids hebben extra informatie die meegeleverd wordt. Dat is informatie die ons systeem gebruik om te bepalen welke programma's opgenomen kunnen worden, en of dat dan ook als serie kan, en of een programma teruggekeken kan worden. Soms worden programma's bij ons aangeleverd met informatie die niet helemaal goed is, of ontbreekt. Dan kan het zijn dat je een programma ineens niet kan terugkijken, terwijl dit normaal wel zo is.

We zien dat dit laatste bij BBC First naar verhouding wat vaker voorkomt. Daarover zijn we in gesprek met de leverancier van de informatie om te zorgen dat dit zo snel mogelijk blijvend opgelost wordt. Maar het kan dus zijn dat nu nog af en toe een programma niet terug te kijken is terwijl je dat wel zou verwachten. Meld dat hier dan ook zodra je dat merkt. Hoe sneller wij dat kunnen doorgeven aan de tv-mensen, hoe sneller zij nog kunnen kijken of er een goede versie aangeleverd kan worden voor de terugkijkperiode voorbij is.
Reputatie 1
Hallo Erik de Moderator. Dank voor uw erg lange- zij het voor de leek niet erg duidelijke- laat staan bevredigende antwoord. Jammer dat de klant en kijker er bovendien werkelijk helemaal niets mee opschiet en het gevoel krijgt met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Jammer ook dat u kennelijk niet lijkt te willen aannemen dat, bijvoorbeeld vandaag 8 augustus, maar liefst 99% van de programma's op BBC First NIET terug te kijken zijn. Dus uw stelling dat dit vervelende euvel "naar verhouding wat vaker voorkomt" duidt op een pijnlijke onderschatting van het probleem uwerzijds. Wij willen graag aannemen dat u de nu al een week lang gedupeerde KPN klanten en BBC First-Kijkers SNEL en BLIJVEND van dienst wilt zijn door deze klacht serieus te nemen en voor eens en voor altijd adequaat op te lossen. De klok tikt, de concurrentie lonkt...
Reputatie 7
Badge +30
Goed nieuws, vanaf vandaag wordt dit weer hersteld. Het kan even tot morgen duren dit voor dit bij alle programma's weer hersteld is. Wel zullen er een aantal programma's blijven zijn die niet terug te kijken zijn (specifieke titels heb ik daar op dit moment niet van). Dat is een kwestie van rechten. Maar dan zou in ieder geval niet meer moeten voorkomen dat je van een serie de ene aflevering wel en de andere niet kan terugkijken.
Fijn dat jullie het proberen op te lossen. Ik heb nog niet kunnen zien of het al gelukt is. Mocht het een probleem zijn of blijven check dan even bij de collega’s van Ziggo. Mijn buren hebben geen problemen hiermee.
Hoi Erik ik heb het gezien. Fijn dat het gelukt is. Ik
vond het al zo vreemd dat BBC onderscheid maakte tussen providers. Maar ik ben helemaal
blij. Thx.