Vraag

Terugkijken loopt vast en stopt uit zichzelf

  • 27 May 2021
  • 72 reacties
  • 5056 keer bekeken

Hier hetzelfde probleem. Bij het terugkijken van een programma loopt het na verloop van het programma vast en schakelt deze over naar een ander programma. Hoe los ik dit op? Resetten heeft dit probleem niet opgelost.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

72 reacties

Reputatie 1
Badge

Hier exact hetzelfde probleem, begin mij gewoon te ergeren aan deze rotzooi. Je kan wel bellen maar er blijkt weer een storing te zijn

Reputatie 7
Badge +15

@Sarah10999 Welkom op het forum. Wat irritant dat je dit probleem ervaart! 

Het is naar mijn weten geen algemene storing waar het hier om gaat. Heb je dit probleem met alle programma's? 

En ervaar je ook problemen met regulier tv kijken? 

Hier hetzelfde probleem. Terugkijken begint drama te worden. Springt tijdens terug kijken gewoon over naar ander programma en “herinnert” ook niet waar je gebleven bent. Drama. Reset helpt niet. Blijft zich voor doen. Na update software veel problemen met van alles en nog wat. Kan het niet terug naar oude setup?

Ik hen ook hetzelfde probleem en ook bij het kijken van opnames stopt die en springt terug naar het begin. Hoor graag wat de oplos6is. Heb de tv ontvanger al 2 X gereset. 

Het valt me inmiddels op dat we ook wel eens de melding krijgen dat verbinding verloren is tijdens gewoon live tv kijken. Maar op achtergrond gaat beeld gewoon door en als je naar een andere zender gaat is er ook geen probleem. Wellicht weer een update geweest welke dit veroorzaakt? Schuld aan glasvezel/kabels/internet geven gaat er bij mij niet in. Heeft altijd goed gefunctioneerd…..

Ook wij ervaren al enkele wekende zelfde problemen.

Bij terug kijken stopt het programma ineens en springt het naar een ander programma.

We hebben 3 KPN ontvangers en bij alle 3 is het het zelfde, echt mateloos irritant!

ik zie meerdere klachten maar nog geen oplossing?

Hetzelfde probleem hier. Maak ontzettend veel gebruik van programma's terugkijken. Zolang je na het opstarten van het programma overal van afblijft (niet pauzeren of terug / verder spoelen) dan gaat het af en toe goed. Maar vaak skipt hij uit zichzelf naar het volgende programma of krijg ik een foutmelding en kan ik zoals eerder door iemand anders benoemd niet starten vanaf het moment dat hij stopte met afspelen. Het probleem komt ook steeds vaker voor met het regulier tv kijken wanneer ik deze pauzeer of terugspoel (ookal is het maar een aantal seconde). Resetten heeft ook niets uitgehaald. Heeft het nut om contact op te nemen met de klantenservice (heeft iemand ervaring met dit probleem waarbij het later verholpen is) of wordt het helaas na een aantal fijne jaren bij KPN toch verder kijken naar iets anders? 

Ook hier hetzelfde probleem. Tijdens kijken van opnemen en terugkijken loopt sinds 2 weken alles regelmatig vast. Software update gedaan, kastje omgewisseld, reset modem. Kortom alles gedaan maar niets helpt. 
iemand al de oplossing gevonden ???

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal! 

Wat irritant dat jullie problemen ervaren met terugkijken. Vaak ontstaan deze problemen als er even kort geen of een verminderde internet verbinding is. 

Belangrijk is dan ook hoe de ontvanger aangesloten is, het beste is natuurlijk als de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten zit op de Experiabox. Mocht dit (nog) niet het geval zijn, test dan eerst met een kabel direct op de Experiabox. 

Mocht het probleem zich dan ook nog voordoen dan hoor ik het graag! 

De tv is direct aangesloten met kabel. 
vorige week alles gereset, zoals hierboven beschreven alles eraan gedaan en het probleem blijft.

Het is toch wel duidelijk dat dit niet alleen ons proleem is als je in dit topic alle berichten zie van de laatste paar weken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Willeke21 Welkom op het forum. 

Ervaar je los van de problemen met terugkijken ook andere problemen met tv kijken of met je verbinding? 

Het lijkt er namelijk op dat de tv ontvanger even zijn verbinding verliest. Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 

Geen ander probleem. Hebben inmiddels ook een nieuw kastje maar probleem blijft.

kijken nu terug via nlziet en hebben daar geen enkel probleem.

 

hebben inmiddels abb opnemen opgezegd ivm de problemen. 
balen

Ik heb exact hetzelfde probleem op drie verschillende digitale televisie kastjes (allen van hetzelfde type). Tijdens afspelen van opnames of het terugkijken van programma’s loopt minimaal 1x het beeld vast. Vervolgens gaat het beeld op zwart en duurt het stoppen van afspelen flink wat tijd. Vervolgens moet de opname weer ingestart worden, in sommige gevallen weer vanaf het begin. Zeer irritant.

Hier ook dezelfde ellende met programma terugkijken. KPN kastje ook bekabeld aan de Experiabox aangesloten.

Wat een ergernis is dit! Resetten, updaten, etc. het kan en mag toch niet zo zijn dat dit de oplossing is. Zou lekker wezen als mijn auto op die manier werkt!

Ook het even wegvallen van een internet verbinding mag het probleem niet zijn. Daar heeft de gewone TV uitzending immers ook geen last van.

Dus KPN kom een keer met een goed werkende dienst. Ik maak elke maand een flink bedrag naar jullie over, daar mag dan ook wel wat tegenover staan!

Tekenend ook wel is dat terugkijken via de KPN app via WiFi helemaal geen problemen geeft 😬

Doet toch vermoeden dat er iets in het KPN kastje niet lekker werkt….

Hoi,

Het probleem van Angie komt bij ons ook voor! Super irritant, bij ons doet ie het dus ook op andere ontvangers. Ik heb samen met medewerker KPN de reeds benoemde stappen ondernomen, zonder resultaat,

De laatste tijd stopt een programma dat wij kijken via terugkijken of een opgenomen programma. Als we aan het kijken zijn stopt het opeens en is het niet meer mogelijk om het verder te kijken. Het stopt vanzelf zonder foutmelding of iets. Heel irritant. Wat is hier de reden van en hoe is dit op te lossen?

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo iedereen, ik heb ondertussen contact met mijn collega's over deze situatie. Zien jullie op het moment dat het programma stopt of overspringt ook een melding (een plaatje met uitleg) in beeld verschijnen? 

 

Nee, er is geen melding zichtbaar wanneer het zich voordoet. Momenteel is dat circa 1x per kwartier (bij terugkijken of opnames kijken).

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Ad65! Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit topic: mijn collega @Rutger_ heeft al contact met een achterliggende afdeling. Als er meer informatie nodig is of er is een update te melden, dan lees je dat hier terug!

Een oplossing zou zeer welkom zijn! De kosten voor digitale tv en extra ontvangers zijn niet voor de poes

 

Hetzelfde probleem. kBij kijken van opnames of bij terugkijken van programma's, chrashed de tv-ontvanger en springt het beeld op zwart. De tv-ontvanger reargeerd vervolgens nergens meer op.

Zelfde probleem begin van dit jaar ook gehad en toen ruim 2 maanden met probleem gezeten en leek opgelost.

Sinds gisteren is het probleem iets veranderd. Tijdens afspelen gaat het beeld op zwart. Wanneer je echter niks doet en wacht, dan gaat het afspelen na een seconde of 15-20 weer door. Echter, na een kleine minuut stopt het afspelen alsnog, om terug te keren naar het opname menu. Eenmaal kreeg ik ook een foutcode te zien: 601.

Met hulp van KPN via Twitter al van alles geprobeerd. Software op het kastje opnieuw installeren. Kabels nagelopen. Van afstand door KPN de verbinding bekeken en doorgemeten. Kastje van HD naar SD gezet door KPN. Niks helpt.

 

Het kan toch niet anders dan dat die kastjes (en/of de software daarin) de boosdoener is. Wordt tijd dat KPN hier snel met een oplossing voor komt, want de ergernis stijgt hier met de dag.

Hier ook exact het zelfde probleem. Drama! 
connectie dmv kabel en ook reset ed helpt niet. Graag een oplossing kpn! Onacceptabel dit! 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo allemaal, ik wil graag kijken of ik kan achterhalen waar dit aan ligt. Zouden jullie daarom voor mij je forumprofiel zo volledig mogelijk willen invullen, en een seintje kunnen geven als dit is gelukt?

Dan kan ik gegevens er bij pakken en eventueel doorzetten naar mijn collega's!