Vraag

terugkijken/opname stopt met afspelen na verloop van tijd

• 29 maart 2017
  • 10 reacties
  • 1503 keer bekeken

Goedenavond,

sinds een tijdje doet zich het volgende probleem voor.
Als we een programma terugkijken via uitzending gemist of een opname, dan stopt het afspelen van het programma er na verloop van tijd mee.
Er verschijnt dan een zwart beeld en enige remedie is dan de ontvanger uitzetten en weer opnieuw aanzetten van de ontvanger en soms zelfs de knop achterop uitzetten en weer opnieuw opstarten.
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zijn de problemen begonnen sinds de optie "kijk vanaf het begin" verlengd is tot ongeveer een week. Want voorheen hebben we er geen last van gehad.

Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben?

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Erik, welkom terug op het forum! Vervelend dat jouw opnames er plotseling mee stoppen.

Zijn dit opnames die je via de Gids terugkijkt? Of heb je deze daadwerkelijk zelf opgenomen?

Je geeft aan dat een herstart zorgt voor een (tijdelijke) oplossing. Heb je ook al eens een volledige reset geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +22
Helemaal goed, Erik! Ik zie je reactie graag tegemoet 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Ha Erik, gaat het terugkijken van opnames inmiddels weer zonder problemen? Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Erik, lastig dat het kijken naar opnames problemen blijft geven. Dat daarbij dan ook nog de WiFi wegvalt is natuurlijk extra balen.

Ik heb je verbinding net doorgemeten en zie geen gekke dingen. De snelheid is stabiel en de kwaliteit van de iTV Stream is ook dik in orde.

Heb je het probleem met het terugkijken van opnames op beide ontvangers?

Wat betreft de wegvallende WiFi, kun je daar onze servicetool eens op loslaten?
Reputatie 7
Badge +22
Terugkijken van opnames gaat inderdaad via de cloud, Erik. Maar het kan zijn dat er iets in de tv-ontvanger zelf zorgt voor de problemen. Vandaar mijn vraag :)

Hoe is de ontvanger aangesloten op de Experia Box? Is dit bekabeld of via DVS? Is de ontvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten, of heb je er nog eigen apparatuur tussen zitten? Zoals een switch of router?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Erik, het is inderdaad een wat gek probleem. Kun je wellicht eens jouw ontvangers omwisselen? Dus de ene op de plek van de andere aansluiten en de andere op de plek van de ene aansluiten?
Hoi Justin,

ik heb een volledige reset uitgevoerd.

Ik laat mijn bevindingen weten.

Met vriendelijke groet,
Erik van der Bas
Goedenavond,

helaas is het in de afgelopen tijd weer regelmatig gebeurd dat een programma dat we aan het terugkijken zijn of een opname, er opeens mee stopt. Ook is het zo dat als we soms een opname willen vooruit spoelen, het gewoon niet gaat. De ontvanger reageert er dan gewoon niet op. Ook is soms het wifi-signaal weg en verschijnt er een geel driehoekje bij het wifi pictogram op de laptop. Het is mij niet bekend of dit vaker voorkomt, maar dit in ogenschouw nemend en de aangekondigde prijsverhoging geven mij nu genoeg aanleiding om actief op zoek te gaan naar een andere provider. De voordelen van KPN compleet verdwijnen dan maar dat moet dan maar! Ik betaal €83,50 per maand. Daar mag ik toch wel iets goeds van verwachten, denk ik.

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas
Hi Justin,

ik heb net de servicetool gebruikt. Het modem is nu op kanaal 3 afgestemd ipv kanaal 11.
Dus nu maar afwachten wat de wifi betreft.

Opnames of programma's terugkijken, bij mijn dochter is het minder erg, zegt ze. Zij heeft een Arcadyan ontvanger.

Wij een Arris. Maar je kijkt toch terug via de cloud?

Dus weet niet of dat iets uitmaakt.

Met vriendelijke groet,

Erik van der Bas
Goedenavond,

zojuist zaten we een opname terug te kijken en het ging weer mis.

De ontvanger is via DVS aangesloten op de Experia Box. Verder zit er niets tussen. De DVS is niet zo heel lang geleden vernieuwd. Ook zijn vrij recent de ontvangers vernieuwd. Ik kijk al zolang ik bij KPN alle in 1 heb, via DVS. En nooit problemen gehad sinds de laatste tijd. Als jij zegt dat verder met doormeten niets vreemds te zien is, vraag ik mij af wat het probleem kan zijn. zoals eerder gezegd, "live tv kijken" is geen probleem.

Reageer