Beantwoord

Terugkijken werkt nog steeds niet 😤

  • 29 June 2021
  • 38 reacties
  • 299 keer bekeken

Terug kijken is er niet meer bij de laatste weken. 

Terug kijken kan, maar zodra hij begint te bufferen, loopt het vast en ga je terug in de normale programma. 

Kan dus niet meer fatsoenlijk een programma terugkijken.

Opnieuw opstarten, resetten en alle tips werken niet.

Graag een oplossing.

Ontvanger is HMB2260

Robert

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 1 August 2021, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Rohag, welkom hier.

Ik zie dat je 2 ontvangers hebt, speelt het probleem op beide ontvangers? Zo niet, wil je ze eens omruilen van plek? Verhuist het probleem dan mee? En welke van de 2 is het? Heb je dan de laatste drie cijfers van het serienummer onderop?

 

Hoi Bart,

 

Ik heb dit probleem op beide ontvangers.

Terugkijken werkt, maar na +/-10min loopt de boel vast en spring het terug naar  het normale zender die op dat moment uitzend.

Kan dus helemaalgeen uitzending meer terug kijken.

Alle tips op dit forum al geprobeerd maar mocht niet baten.

Mijn ontvangers zijn,

HBM2260 V2

SN: 8315

HBM2260

SN:8007

 

Gr, Robert

 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de ontvangers al eens van het stroom gehad door de stekker uit het stopcontact te halen voor minimaal 30 seconden? Werkt het daarna weer?

Verder heb ik ook nog een actie uitgezet waarbij de ontvanger opnieuw opstart, helpt dat?

En hoe is de ontvanger aangesloten op het modem? Met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact?

Het lijkt erop dat het probleem verholpen is.

Heb net een programma van begin tot eind teruggekeken, zonder vastlopers. 

Verbinding tussen de tv's en ontvangers met HDMI kabels.

Hoop dat het zo blijft,

Bedankt !

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt helemaal top. :) 

Mocht het weer voorkomen, laat het dan weten. 

Oké doen we.

Pfff,......... moedeloos  wordt je er van.

Terug kijken is weer van korte duur geweest, het zelfde probleem is er weer.

Probeer het aub niet op te lossen want het lukt jullie waarschijnlijk toch niet.

Slechte zaak ,..................jammer.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil er graag nog naar kijken mocht je dat willen, dan hoor ik dat graag want ik begrijp dat het flink balen is. Anders laten wij het zo.

Vindt dit wel een beetje een raar antwoord " anders laten we het zo ".

Als professioneel EN klantvriendelijk bedrijf hoor je hier bovenop te zitten, en het probleem dat zoveel meer mensen ( betalende klanten ! ) hebben op te lossen.

Krijgen we nu ook, als we het zo laten ook een mindering in ons maandelijk bedrag, nee, denk het niet.

Zou dit graag opgelost willen hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben uiteraard nog even in jouw aansluiting gedoken. Want ik wil zeker wel met je op zoek naar de oplossing. Hiervoor moeten we alles uitsluiten. Mijn vermoeden is dat het probleem ergens veroorzaakt wordt door een apparaat in het thuisnetwerk. Terugkijken, On Demand en soortgelijke functies kunnen heel makkelijk verstoord worden door apparaten waar de IGMP snooping ontbreekt of niet goed staat. Dit kunnen switches zijn of acces points. 

Mijn vraag is nu, heb je die. Zo ja, kun je die eens allemaal loskoppelen. Komt het probleem dan nog voor? Zo niet, dan kun je ze een voor een met ruime tussenpozen weer toevoegen tot er een apparaat in het netwerk komt waarbij het mis gaat? Kun je dan ook vertellen welke type apparaten je hebt en bij welke  het mis gaat?

Zal kijken of als ik alles loskoppeld heb, zal dit vanavond proberen.

Bedank voor je reactie,

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het ergens het gewenste effect geeft, anders moeten we verder zoeken.

Nee, alles losgekoppeld behalve de ontvanger.

Nog steeds dezelfde problemen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Rechtstreeks op het modem aangesloten met een kabel? En heb je de ontvanger voor de zekerheid nog eens gereset?

Ja, alles gedaan.

Weet het niet meer, jammer we maakten veel gebruik van de functie.

Zal het vanavond nog eens proberen.

Ontvanger gerest,alleen aangeslotenop de router, tv met HDMI.

Heeft een uurtje gewerkt daarna weer het oude probleem. 

Reputatie 7
Badge +20

En als je het modem erbij ook nog eens reset? Blijft het dan werken?

Alles geprobeerd en even een paar dagen aangekeken.

Op de ontvanger HBM2260 V2 lijkt het probleem verholpen zijn, we kunnen nu gerust een film helemaal kijken.

Maar, ......op de HBM2260 lukt dit nog steeds niet.

Heb het idee dat deze ontvanger ( onze oudste ontvanger ) langzaam aan het overlijden is, de tijd tijdens standby is ook al niet meer zichtbaar .

Reputatie 7
Badge +20

Het begin is er dus, eentje werkt dus. Nu de andere nog. Ik heb nog een actie van mijn kant uitgevoerd, maakt dat nog verschil?

Nee, geen verschil.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zo even geen verklaring. Ik ga nog even op onderzoek en kom er nog bij je op terug. 

Kan het niet zo zijn dat de ontvanger, omdat hij al heel wat jaartjes draait, gewoon op is.

En dat als de ontvanger vervangen wordt, het probleem is opgelost.?

Reputatie 7
Badge +20

In  principe zou dan alles er mee moeten stoppen. Niet alleen het terugkijken. Want als het goed is draaien beide ontvangers op dezelfde softwareversie.

Nee, ik bedoel de hardware, 

Iets (buffergeheugen??) dat niet zo gezond meer is, omdat het een oude ontvanger is, die dit probleem veroorzaakt.

Reputatie 7
Badge +20

Kan ik mij bijna niet voorstellen. Maar die ene werkt nu. Blijft deze werken als je de ontvangers omruilt van plek? En gaat de ander dan ook werken?