Terugspoelen werkt niet; blokkerig beeld, etc.

• 6 juli 2014
  • 3 reacties
  • 1361 keer bekeken

Reputatie 2
Helaas heb ik een paar klachten, waar KPN maar geen grip op weet te krijgen.

Anno 2014 lukt het providers nog steeds niet om werkende televisiedecoders te leveren, die doen wat wordt beloofd.

Hier mijn opsomming:

- Terugspoelen werkt niet. Het lijkt alsof je eerst een keer op pauze moet hebben geklikt, om zo een buffer te starten. Live kijken en dan even iets terugkijken, lukt dus niet.

- Vooruitspoelen bij opnames hapert enorm. Soms zo erg dat er niets anders op zit dan de decoder aan de achterkant uit te zetten met de aan/uit knop. Daarna het hele apparaat weer opnieuw opstarten. Vijf minuten later kun je dan weer gebruik maken van het apparaat.

- Zeer blokkerig beeld. Hieronder een screenshot van ZDF van vanochtend (Fernsehgarten). Allemaal blokjes. Veel te lage bitrate. Ik zit op glasvezel, maar hoge kwaliteit TV wordt niet geboden.

- Nog steeds geen goed HD-aanbod bij KPN. Zo mis ik ARD en ZDF in HD. Het aanbod bij Glashart Media (onderdeel van KPN) is vele malen uitgebreider, net als het HD-aanbod bij kabelaar UPC. Die laatste levert dan ook nog eens zenders in veel hogere kwaliteit.

Al met al voel ik me als glasvezelklant niet serieus genomen. KPN is fantastisch met betrekking tot hun klantenservice (snelle hulp), goed in dienstenaanbod (huurdecoder, opnemen in cloud, geen analoge tv en radio zijn echte USP's), maar helaas wordt niet geleverd wat er geroepen wordt.

Hoe kan KPN hierin tegemoet komen? Eigenlijk zou ik een vaste korting moeten krijgen op de maandelijkse kosten, vanwege niet leveren waar ik voor betaal. Wat zijn de opties? Maar vooral: wanneer volgt verbetering?

https://

3 reacties

Reputatie 7
Toch vreemd dat in de Consumentengids van deze maand de kwaliteit van zowel het SD- als het HD-beeld van KPN hoger wordt gewaardeerd dan dat van UPC en Ziggo. Overall scoren KPN en Ziggo gelijk, maar hoger dan UPC en is Xs4All (KPN-dochter) de beste.

Leuk om te zien dat er nog een Nederlandse "fan" van Fernsehgarten is.

Reputatie 3
Badge +1
Beste henkj999,

Bedankt voor het duidelijk uiteenzetten van je klachten. Ik help je hier graag bij! Laat ik beginnen met een eerste reactie op je opsomming.

-Live tv terugspoelen hoort wel te werken. Dit kijk ik graag voor je na.
-Dat het vooruitspoelen bij opnames niet goed werkt is bekend, er wordt gewerkt aan een oplossing hiervoor.
-Je geeft aan zeer blokkerig beeld te hebben. Ervaar je dit alleen op ZDF of op meerdere zenders?
-De duitse zenders bieden we helaas niet in HD aan.  Wel hebben we per 2 juli een aantal HD zenders toegevoegd aan het ons zenderaanbod. Dit zijn Eurosport HD, Één HD en Canvas HD.

Vervelend om te lezen dat je je niet serieus genomen voelt in je klachten. Zoals ik eerder aangaf, zoek ik graag uit wat ik voor je kan betekenen! Wil je daarvoor in een privé bericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant sturen?

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Reputatie 4
Badge +3
Fijn dat de klachten nu serieus genomen gaan worden!

Aan het lijstje wil ik graag toevoegen:

- Minimale audiokwaliteit

- Geen extra talen, geen dd5.1 (tenzij de zender niks anders meelevert)

- Geen instelbare ondertiteling

- Het opneemgebeuren rammelt nog steeds

- Serieopnemen onbetrouwbaar

- Het is nog steeds niet mogelijk om zelf precies te bepalen wat en wanneer wordt opgenomen vanwege dat alles persé via de EPG moet

- EPG is minimaal vergeleken met de concurentie terwijl het opnemen er dus vanaf hangt

- HD zenders op rare plek

Ik weet niet waar de consumentenbond op let. Toen ik daar ooit lid van was ging het daar vooral over de prijs/kwaliteit verhouding en of er wel een nederlandstalige handleiding voorhanden is en of het gebruiksvriendelijk is, dat boeit mij allemaal echter niet. Bovenstaande punten (afgezien van de zendernummers van HD) zijn in ieder geval bij UPC stukken beter. Maar ik wil graag glasvezel...

Ik vind het vooral heel erg jammer dat KPN helemaal niets doet met de extra bandbreedte die glasvezel biedt.

Reageer