[Test] nieuwe verzending KPN iTV afstandsbedieningen [Afgerond]

  • 16 July 2021
  • 294 reacties
  • 8621 keer bekeken
[Test] nieuwe verzending KPN iTV afstandsbedieningen [Afgerond]
Reputatie 7
Badge +30

Als je wel eens een nieuwe afstandsbediening van ons hebt ontvangen, dan heb je gemerkt dat we deze in een kartonnen doosje versturen.

Nu willen we kijken of we het verzendproces van de afstandsbedieningen kunnen optimaliseren. Daarvoor gaan we testen met het versturen van de afstandsbedieningen in een kartonnen envelop.

De test is afgerond, voor resultaten, klik hier.

 

Maar, dan hebben we natuurlijk wel mensen nodig om een afstandsbediening naar toe te sturen :slight_smile:

Dus! Heb je interactieve tv van KPN en kan je wel een nieuwe afstandsbediening gebruiken? Dan zijn we op zoek naar jou!

 

We sturen de afstandsbediening gratis naar je op, het enige wat we ervoor terug willen is je feedback of hij goed binnenkomt en naar behoren werkt.

 

Om mee te doen aan deze test:

  • Reageer in dit topic dat je mee wilt doen.
  • Vul je forumprofiel in met naam en adresgegevens en je klantnummer (zodat we kunnen verifiëren dat je interactieve tv hebt).
  • Wij zorgen dan dat de afstandsbediening naar je wordt verzonden.
  • Na ontvangst en testen van de afstandsbediening, kom terug in dit topic en vul onze enquête in.
    Hierin geef je aan of de envelop met afstandsbediening in goede staat is aangekomen, én of de afstandsbediening goed werkt.

De afstandsbediening die je krijgt is het huidige model infrarood afstandsbediening. Deze werkt op alle interactieve tv ontvangers. Wel geldt voor de Arris 5202 dat deze afstandsbediening geen bluetooth koppeling kan maken.

 

We zoeken 100 deelnemers voor deze test, dus meld je vooral aan. Maar wel, op=op.

06-09-2021: de lijst is vol, inschrijving is bij dezen gesloten!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

294 reacties

Reputatie 6
Badge +9

@Erik_ Geen melding gehad in mijn PostNL app.
Maar ik keek net even in de brievenbus en ik hem wel al binnen :smiley:

Goede stevige kartonnen envelop,
Zowel de envelop als AB onbeschadigd.
Handleiding spreekt over een BT AB, maar het is een IR AB.
Koppelen ging erg simpel met de snelcode.
Wel even wennen, de indeling van de knoppen is net iets anders dan op mijn oude Telfort AB :grin:

Enquête heb ik ingevuld. :sunglasses:

Reputatie 1

Hier ook netjes ontvangen vandaag zonder melding in de PostNL app. Enquête is ingevuld.

Handig de Neflix knop.

N.a.v. opmerking @DennisL ook even in de brievenbus gekeken net. En jawel, daar lag ie!

Er zat dus inderdaad de handleiding voor de bluetooth bij. Dat is een '’kleinigheid'’.

In prima staat. Alleen mag het trekdingetje v.d. envelop wel wat 'steviger’. Dat ging niet helemaal lekker.

 

Ontvangen en de enquête ingevuld, blij mee!

AB vandaag in goede orde ontvangen! Instellen en koppelen ging vlot! 
thanx! Ik zal de enquête invullen 

Reputatie 7
Badge +30

Dank allen :slight_smile:

 

Ah, helemaal vergeten! Bij mij is ie ook helaas nooit aangekomen :(

Oei, da's jammer 😞 en ook gek. Want de overige mensen die aangaven hem nooit te hebben ontvangen zagen we, na controle van de aantallen, dat deze ook daadwerkelijk niet verstuurd waren. De beschikbare voorraad was namelijk precies hun aantal hoger dan hij had moeten zijn. Wat zou betekenen dat die van jou dan wel verstuurd is. En dan onderweg ergens is uitgevallen. Ik ga dat nog even laten uitzoeken, maar ik kan helaas geen afstandsbediening meer nasturen, @NHendriks, we zijn door de 100 voor deze test heen.

Reputatie 7
Badge +11

Dank allen :slight_smile:

 

Ah, helemaal vergeten! Bij mij is ie ook helaas nooit aangekomen :(

Oei, da's jammer 😞 en ook gek. Want de overige mensen die aangaven hem nooit te hebben ontvangen zagen we, na controle van de aantallen, dat deze ook daadwerkelijk niet verstuurd waren. De beschikbare voorraad was namelijk precies hun aantal hoger dan hij had moeten zijn. Wat zou betekenen dat die van jou dan wel verstuurd is. En dan onderweg ergens is uitgevallen. Ik ga dat nog even laten uitzoeken, maar ik kan helaas geen afstandsbediening meer nasturen, @NHendriks, we zijn door de 100 voor deze test heen.

Geen probleem! Zou me inderdaad niets verbazen dat PostNL het kwijt is geraakt. Zou niet de eerste keer zijn 😅

En daarover: ik ben door m'n lijst gegaan en ik zie dat al heel veel van jullie hem hebben ingevuld, waarvoor dank!

Maar ik mis ook nog een aantal. Het gaat dan om @NHendriks, @AlDr, @Chris1826, @CreativeS, @Marthijn83, @Flatliner, @Peter03310, @Avdlgr, @TheaThea, @Danaeryse, @denvug_ams, @groen_duiven, @Ton56, @Stephan B., @IngridB73, @Skydisc en @H.C

Zouden jullie alsnog de enquête willen invullen :)

Bij mij is de afstandsbediening ook nooit aangekomen

Ah is ontvangen in goede staat, via PostNL app kreeg ik melding van verzenden

heb de vragenlijst ingevuld! 
 

Afstandsbediening ontvangen in goede staat, geen postnl melding gehad, vragenlijst al eerder ingevuld.

Reputatie 7
Badge +30

En daarover: ik ben door m'n lijst gegaan en ik zie dat al heel veel van jullie hem hebben ingevuld, waarvoor dank!

Maar ik mis ook nog een aantal. Het gaat dan om @NHendriks, @AlDr, @Chris1826, @CreativeS, @Marthijn83, @Flatliner, @Peter03310, @Avdlgr, @TheaThea, @Danaeryse, @denvug_ams, @groen_duiven, @Ton56, @Stephan B., @IngridB73, @Skydisc en @H.C

Zouden jullie alsnog de enquête willen invullen :)

Bij mij is de afstandsbediening ook nooit aangekomen

Ai, sorry daarvoor, @H.C. Helaas geldt dan voor jou hetzelfde als wat ik tegen NHendriks zei (hieronder nog even gequote voor de volledigheid). Het is dan niet meer mogelijk om alsnog een afstandsbediening te sturen vanuit de test. Wel geef ik het door zodat dit nagekeken kan worden. Mocht je wel een vervangende afstandsbediening nodig hebben, dan kun je een aanvragen via onze servicetool daarvoor. 

 

 

Ah, helemaal vergeten! Bij mij is ie ook helaas nooit aangekomen :(

Oei, da's jammer 😞 en ook gek. Want de overige mensen die aangaven hem nooit te hebben ontvangen zagen we, na controle van de aantallen, dat deze ook daadwerkelijk niet verstuurd waren. De beschikbare voorraad was namelijk precies hun aantal hoger dan hij had moeten zijn. Wat zou betekenen dat die van jou dan wel verstuurd is. En dan onderweg ergens is uitgevallen. Ik ga dat nog even laten uitzoeken, maar ik kan helaas geen afstandsbediening meer nasturen, @NHendriks, we zijn door de 100 voor deze test heen.

 

 

Verder zie ik al veel nieuwe reacties op de enquête, dus dank daarvoor!

 

Na melding via de app van postNL , de AB in goede staat ontvangen.

Ook bij mij een BT handleiding erbij. Geen probleem instellen ging ook nu weer vrij eenvoudig.

Enveloppe is erg stevig en de batterijen zitten netje naast de AB verpakt.

Enquète gelijk ingevuld.

Bedankt.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hier ook alles goed gegaan maar dat had je al gezien aan de enquête die ik al gelijk had gedaan

super bedank 

Reputatie 1

Hier is de afstandsbediening inderdaad ook in goede orde aangekomen, heb alleen geen melding via de post nl app gehad maar dat is een kleinigheidje. Voor de rest kwa opmerkingen inderdaad hetzelfde als vele hier boven al vermeld hebben. De enquête heb ik ook ingevuld.

Reputatie 1

tot op heden nix gezien wanneer zijn ze verstuurd

 

gr Andre

 

Reputatie 7
Badge +30

In jouw geval, @Avdlgr. jij zat in de eerste groep, dus dat was (checkt), 11 augustus. Dus als je die nu nog niet hebt, dan is daar ook iets misgegaan. Neem ik mee!

 

@Erik_

Komt er nog een terugkoppeling van het het resultaat van de enquete?

Yes! Tot op heden hebben we 87 reacties op de enquête, waar we heel blij mee zijn. Vanavond heb ik een rapportage hiervan intern naar de relevant mensen doorgestuurd. Die gaan daar natuurlijk dingen van vinden, en besluiten over nemen. Daarnaast ben ik, na vandaag, drie weken vrij. Dus ik kom er in het topic over drie weken op terug met een overzicht van wat er in de enquête is gezegd, en dan ook wat de verdere besluitvorming is rondom het versturen van de afstandsbediening, naar aanleiding van jullie feedback allemaal.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal, hier ben ik met een afsluiter van deze test. Betekent dat de enquête ook nu gesloten is. Totaal hebben we 89 antwoorden gekregen, waar we heel erg blij mee zijn. 

 

Enquête resultaten

In de enquête vroegen we twee dingen. De eerste was of de afstandsbediening in goede staat was aangekomen. Dat wil zeggen, was de envelop nog heel en de afstandsbediening zelf onbeschadigd. Hier is unaniem ‘ja’ op geantwoord. Dat was natuurlijk ons hoofdpunt, dus dit is heel goed om te horen.

Daarnaast vroegen we of de afstandsbediening goed werkte. Daarop gaf een handvol mensen aan dat dit niet het geval was. Een aantal mensen gaven aan dat de Opties-knop niet werkt. Twee mensen gaven aan dat de afstandsbediening anders was dan hun oude model en daardoor enige gewenning vergde. En iemand merkte op dat handleiding niet up to date was wat betreft het koppelen van de afstandsbediening.

Hier zien we dus dat er bij de helft van de ‘nee’ antwoorden er niet daadwerkelijk iets mis is met de afstandsbediening (gelukkig!). Wat betreft de Opties-knop, dit is doorgegeven aan de tv ontwikkelaars en zal worden aangepast. Dit valt onder de software updates van de tv-ontvanger, en melden we dan ook in dat topic als hier verder nieuws over is.

 

Vrije opmerkingen

Verder was er een veld voor vrije opmerkingen. Daar is door ruim tweederde van de mensen gebruik van gemaakt :smile:  

Van deze reacties waren een tiental alleen een extra bevestiging dat alles goed was aangekomen. De overige reacties konden we globaal in drie onderwerpen verdelen:

  • De envelop
    • Deze wordt als stevig ervaren, en het trekstripje in de meerderheid als handig. Een enkeling had hier wat issues mee dat het stripje brak of moeilijk los te trekken was.
    • Hier en daar een opmerking dat de envelop misschien nog iets kleiner zou kunnen, en dat het mooier zou zijn als hij wit was, of een KPN logo had. 
    • Het milieuvriendelijke aspect van deze manier van verzenden wordt gewaardeerd.
  • De inhoud
    • Met stip op één wat betreft feedback: de handleiding. De handleiding in de envelop bleek voor de bluetooth afstandsbediening te zijn en niet voor de daadwerkelijk verzonden infrarood. En de handleiding is te groot voor de envelop waardoor deze dubbelgevouwen is. Beide dingen zorgen voor een minder professionele uitstraling.
    • Daarnaast ook enkele opmerkingen over de verpakking van de batterijen die in shrink wrap plastic zitten, en dan nog weer in een plastic zakje. Wat dan weer minder milieuvriendelijk aandoet.
  • De verzending
    • Bij een aantal mensen is de afstandsbediening niet aangekomen. Deze mensen hebben dit over het algemeen ook in het topic gemeld. Voor een aantal uit de eerste batch bleek dat deze ook daadwerkelijk niet verzonden waren. Die hebben we nagestuurd. Van de overige drie zijn twee volgens onze informatie afgeleverd op het adres dat wij hebben ontvangen. De derde is door PostNL bij ons gemeld als zijnde kwijtgeraakt bij sortering. Deze is ook nagestuurd en volgens onze informatie ook bezorgd. 
    • Een aardig aantal mensen gaf ook aan dat in hun PostNL app verkeerde informatie stond over het pakje (afmetingen/gewicht) waardoor PostNL het soms als een regulier pakje kwam bezorgen (inclusief aanbellen), of een klant ervoor thuisbleef terwijl dat niet hoefde. Hiervan hebben we niet helemaal duidelijk waar dit misgaat, maar het lijkt op tijdens sorteren door PostNL.

 

Hoe nu verder?

De test is met goed gevolg afgesloten, wat wil zeggen dat men hier mee door wil gaan. Nu is dat alleen niet 1-2-3 besloten. Er is, zoals dat dan heet, een 'positieve business case’ ingediend bij de relevante (hogere) afdeling. Die gaat hier nu naar kijken om te zien of en hoe deze manier van verzending ingevoerd kan worden. Het kan even duren voor hier uitsluitsel over is. 

 

Als dan het besluit genomen wordt, wordt op dat moment ook de rest van de feedback meegenomen voor fine tunen van het geheel. Het zou me persoonlijk niets verbazen als er dan inderdaad ook een logootje of iets dergelijks op de envelop komt te staan.  En ik ga er van uit dat we dan ook daadwerkelijk de juiste handleidingen bij de juiste afstandsbedieningen stoppen, en op een passend formaat :grin:  

Reputatie 1

Ik trek mijn niet ontvangen melding in hij was naar een ander adres gestuurd wat hier nog in het systeem stond mijn fout dus daarom toch even deze melding.

 

Andre

Reputatie 7
Badge +30

Ik trek mijn niet ontvangen melding in hij was naar een ander adres gestuurd wat hier nog in het systeem stond mijn fout dus daarom toch even deze melding.

Ah, fijn! Jij bent inderdaad een van de twee die ik noemde die volgens onze informatie wel afgeleverd was. Goed om te horen dat dit ook inderdaad zo is geweest.Â