Beantwoord

Tikken in geluid sommige zenders

  • 11 October 2019
  • 8 reacties
  • 738 keer bekeken

Reputatie 2
Sinds kort hebben we bij meerdere programma's rare tikken in het geluid, net of het geluid hapert of even onderbroken wordt. Het is niet consequent op bepaalde kanalen, bij sommige programma's is het geluid goed, maar bij andere programma's op dezelfde zender niet.

Ik heb al van alles geprobeerd. Andere versterker, andere HDMI kabel, analoge aansluiting en dat in allerlei verschillende combinaties. Het probleem blijft zich consequent voordoen.

Heeft iemand soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 October 2019, 17:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19
Welke experiabox heb je en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox? En welke ontvanger heb je?
Reputatie 2
Experia Box v10
Arris VIP2952 V2
Alles bedraad
Arris rechtstreek op de Experia Box
Dit heb ik ook gemerkt heel irritant, met namen om npo 1,2,3 soort van tikken met namen bij spraak
Graag hoor ik een oplossing, ik heb sinds een paar dagen dit tikken ook. Erg vervelend. Is niet bij alle programma's
Reputatie 2
Audio op stereo zetten ipv Dolby, zoals in een andere thread is geopperd, maakt geen verschil.
Reputatie 7
Badge +30

Dat lijkt me inderdaad heel irritant, Nu5vw8! 

Patrick, Ester, welkom! Kunnen jullie beiden ook aangeven welke Experia Box je hebt, welke tv ontvanger, en hoe die is aangesloten?

 

Jullie geven alle drie aan dat dit niet bij alle programma's en zenders voorkomt. Patrick benoemt wel met name de NPO. Is dat ook iets dat jullie, Ester & Nu5, herkennen? Kunnen jullie eens wat voorbeelden noemen van programma's waarbij het tikt? Graag ook minimaal 1 voorbeeld waarbij je kunt aangeven ongeveer wanneer in het programma het tikte. 

 

Ook belangrijk om te weten: Nu5, jij noemt een versterker. Heb je het tikken ook zonder de versterker, dus als je alleen de Arris op de Experia Box hebt en verder er niets aan?

Reputatie 7
Badge +30

Jullie hebben niet meer gereageerd, Patrick, Ester. Ik ga ervan uit dat het geluid nu weer goed is. Zo niet, hoor ik het graag.

Probleem ging en het kwam, maar maak nu geen gebruik meer van topset box.