Time Capsule

• 23 januari 2016
  • 6 reacties
  • 887 keer bekeken

Zo na een lang gesprek met KPN ben ik niet echt vrolijk, haha..

Hopelijk heeft iemand antwoord voor mij op de volgende vraag, eerst een kleine situatie uitleg.

Ons thuisnetwerk is als volgt is gesteld,

KPN Modem --> Vanaf hier wordt ons thuis netwerk gecreeerd met de volgende apparatuur. Apple timecapsule + express + switch.

We hebben ook de bekende (onhandige ongelogische stekkertjes van KPN) voor 2 van onze tv kastjes de derde die staat boven bedraad aan gesloten op de switch.

Echter die derde kan geen TV tonen want hij kan geen verbinding maken, dit komt omdat hij dus niet direct op het netwerk van de KPN modem aangesloten zit. 

Echter dit kan opgelost worden (naar mijn idee) doormiddels van routing via de Time capsule en de modem. Kan iemand mij vertellen welke instellingen ik moet hebben/gebruiken om dit te laten werken. Voor mij is het persoonlijk geen optie om mijn eigen netwerk in bridge mode te gaan zetten, daarnaast werkt de fantastische stekker ook niet op de 2e verdieping. 

Mocht dit verhaal niet duidelijk zijn beantwoord ik graag de vraag

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je hier al naar gekeken? http://forum.kpn.com/t5/Internet/Gebruik-een-eigen-router-achter-de-Experia-Box/td-p/164983

Die "stekkertjes" zijn gewoon powerline adapters en werken of goed, of heel slecht afhankelijk van je lichtnet. Dat laatste is meestal het geval, en een kabel trekken is de beste optie.

Robin

Label trekken is niet een optie.
Reputatie 7
Badge +30
Kan je niet de Experiabox, TV Ontvanger en je eigen netwerk aansluiten op de switch, en dan via instellingen de ene poort (met tv ontvanger) doorzetten naar de Experiabox?

Robin
Reputatie 7
Bedoel je dat die derde "stekker" aangesloten is op die switch?

Is die switch ook verbonden met de Experia Box of met de Time Capsule?

Zo ja, dan maak je me razend benieuwd naar wat voor een apparaat die "stekker" is.

Is dat een DVS of anders welk merk en type staat er op die "stekker"?

Misschien geeft dit plaatje meer verduidelijking over mijn net werk

De timecapsule staat op de begane grond, express 1e verdieping en de switch 2e verdiepingnetwerk.jpg

Zit er nog wat anders aangesloten na de time capsule / airport ?? 

Anders kan je beter de switch via je laatste vrije poort rechtstreeks op het modem aansluiten lijkt me?

Reageer