Beantwoord

Timer instellen iTV

• 27 augustus 2017
  • 11 reacties
  • 1204 keer bekeken

Hoe kun je de timer instellen met die witten afstandbediening??

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 27 augustus 2017, 22:16

Je dient over het opnemenpakket te beschikken. Dan staat er "Mijn opnames" in het hoofdmenu. Staat dat er niet dan kun je geen opnamen maken.

Instelling. Kijk in de "gids" om het programma op te zoeken wat je op wilt nemen. Selecteer dit met de pijltjestoetsen. Tip: met [gids] kun je steeds wisselen tussen horizontale en vertikale weergave.
Geselecteerde programma opnemen, druk op de knop rec. Vragen in de popup zijn m.i. duidelijk. Daarna met OK opnameselectie bevestigen.
R met groene stip bevestigt opnameselectie.
R met rode stip: programma is opgenomen. Ook te vinden via "mijn opnames".
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Je dient over het opnemenpakket te beschikken. Dan staat er "Mijn opnames" in het hoofdmenu. Staat dat er niet dan kun je geen opnamen maken.

Instelling. Kijk in de "gids" om het programma op te zoeken wat je op wilt nemen. Selecteer dit met de pijltjestoetsen. Tip: met [gids] kun je steeds wisselen tussen horizontale en vertikale weergave.
Geselecteerde programma opnemen, druk op de knop rec. Vragen in de popup zijn m.i. duidelijk. Daarna met OK opnameselectie bevestigen.
R met groene stip bevestigt opnameselectie.
R met rode stip: programma is opgenomen. Ook te vinden via "mijn opnames".
Reputatie 7
Badge +19
Ik denk dat JoostSpee bedoeld timer-opnames instellen.
Zelf de tijd bepalen gaat dus niet.
Dat is met opnames In the Cloud niet mogelijk.
Als je zeker wilt zijn dat het laatste ook wordt opgenomen dan kun je het beste het komende programma ook opnemen, alhoewel de marge van een kwartier na einde programma meestal groot genoeg is.
Reputatie 7
Ik denk dat JoostSpee bedoeld timer-opnames instellen.Jep. Dat leg ik dus uit 😉
Reputatie 7
Badge +19
Ik denk dat JoostSpee bedoeld timer-opnames instellen.Jep. Dat leg ik dus uit 😉

Ja, en dat is ook een prima antwoord Peter. 👌
Maar ik begreep eruit dat hij zelf de opnames met een bepaalde tijd wil instellen, dus niet via het menu.
Dus ik vertelde dat dat niet mogelijk was.
Dus heb ik het antwoord aangevuld.
Ach je moet maar denken die huistijger is gek 🐈 🐱 🐅
Reputatie 7
@huistijger
Oh, dan begrepen wel allebei eigenlijk hetzelfde.
Ik heb, eh had, ook al jaren een dvd/hdd-recorder waarmee je met Guide Plus (eigenlijk EPG) ook opnamen instelde. Of je nou zelf een tijd instelt of een programma a.h.w. selecteert noem ik beide een timeropname.
We bedoelen dus hetzelfde maar interpreteren het anders ha ha LOL 😁 Het is wat met taal, hè.

Aangezien de opnames bij KPN ook "op tijd" gaan is dat toch eigenijk een timeropname. 🙄

Groet van kattenliefhebber PeterG 😻
Reputatie 7
Badge +28
Mocht het om de standby-timer gaan (het aantal uren inactiviteit waarna de TV ontvanger zichzelf uitschakelt), die staat onder Menu > Instellingen > Energiegebruik instellingen.

Kun je met deze antwoorden uit de voeten @JoostSpee? 🙂
Kan iemand mij vertellen hoe ik een timerinstelling in de toekomst kan instellen..
Stel: je wilt een een programma voor over een 6’ á 8 dagen instellen hoe doe ik dat...???
Ik heb een opname-abonnement. Dus daar ligt het niet aan..
Graag een reactie.
Groeten Mary
Reputatie 7
Je kunt bij veel zenders tot max. 4 dagen vooruit programmeren (vandaag + 4 dus). Dus geen 5 dagen of meer. Op maandag kun je dus t.e.m. vrijdag opnames inplannen.
Zijn het dagelijkse of wekelijkse programma's dan staat er er een S bij (witte S in zwart rondje). Dan kun je "als serie" instellen waardoor middels de gids de opnamen doorlopen.
Dag Peter G de 4 dagen was ik al achter vandaar mijn vraag 7á8 dagen.
Groet Mary
Reputatie 7
vandaar mijn vraag 7á8 dagen. Dat kan dus niet. Behalve met series. Maar die kun je ook niet eerder inplannen dan wanneer de eerste aflevering in de gids is te zien.

Wereldwijd kun je opnamen inplannen via de app. Dus ook als je niet thuis bent. Kun je later gewoon via je tv-ontvanger kijken.
Spijtig Oké dank
Groet Mary

Reageer