Beantwoord

TNT HD of SD

• 16 december 2012
  • 9 reacties
  • 8563 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2
Ik had een vraag hoe wordt TNT uit gezonden in HD of SD

icon

Beste antwoord door Liesbeth_ 17 december 2012, 10:36

Beste david_meyer25,

TNT wordt in SD kwaliteit uitgezonden.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste david_meyer25,

TNT wordt in SD kwaliteit uitgezonden.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth

Reputatie 4
Badge +5
Nou volgens een medewerker van TNT Benelux, wordt toch alleen het HD

signaal aangeboden in de Benelux. En gaat KPN de zender doorgeven in HD!!!

Reputatie 4
Badge +5
Wanneer komt TNT HD beschikbaar???

Reputatie 3
Badge
Daar zit je dan me je (dus te dure) glasvezel aansluiting en HD tv...

komt KPN weer met SD adsl streampjes aanzetten..

Mijn broek zakt er iedere keer weer van af...

Dacht met KPN FTTH voortuitgang te boeken, maar als er niet gauw verbetering komt, ben ik weg...

adsl-tv over glasvezel, je verzint t niet.. hoe minacht ik mijn klant...

Reputatie 5
Badge +11
Beste Pepe,

Doordat je aangesloten bent op het glasvezelnetwerk heb je de mogelijkheid om veel meer ITV ontvangers aan te sluiten. Om de meeste zenders in HD kwaliteit te bekijken kun je het HD (extra) pakket aanvragen. 

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 3
Badge
Burhan,

Dank voor je reactie. 

Deze is echter wel heel kort door de bocht.

Jij redeneert dat die E10,- per maand extra voor glasvezel is omdat ik dan extra tv ontvangers kan aansluiten? Die ontvangers moet ik dan ook al huren voor 4 euro p/m... Dus 14 euro p/m voor een derde/vierde tv.. (die ik overigens niet gebruik)

Kom ook niet aan met een hogere internetsnelheid, want ja die is er, maar alleen bedraad (want met de V8 is de wifi snelheid gelijk aan mijn oude adls snelheid) en dat lijkt me geen 10e p.m waard.

Je gaat voorbij aan de werkelijke essentie hier.

KPN hoort als TV aanbieder altijd te streven naar de hoogste kwaliteit. Hier adverteren jullie ook mee.

Citaat van jullie site: 

"Glasvezel biedt de hoogste kwaliteit

Voor volwaardige HD uitzendingen (1080p) is veel bandbreedte nodig. De behoefte aan HD zal alleen maar toenemen. Daarom is het belangrijk dat je over een goede internetverbinding beschikt. Een goede reden om voor de hoogst haalbare kwaliteit te kiezen, die klaar is voor de toekomst. Als je kiest voor tv kijken met het Alles-in-één Pakket van KPN Glasvezel heb je geen omkijken naar de capaciteit of kwaliteit."

En dan biedt je adsl streams op glasvezel?

En dan biedt je tv streams in lage bitrates (op de kabel zijn ze nog hoger)?

En dan biedt je zenders die standaard in HD zijn zoals TNT toch in SD aan?

En dan is HD niet de standaard zelfs niet op glasvezel?

Dan moet je je als grote telecom aanbieder een beetje schamen...

Reputatie 3
Badge
En Burhan,

weet je waar ik helemaal raar vindt?

Ik ben overgestapt van "koper" naar glasvezel. Kost me tien euro per maand meer, maar dan zou ik een stap voorwaarts maken volgens jullie (en investeren in de toekomst)... ik was tevreden, maar ala klinkt goed, toekomstgericht en nog meer snelheid en tv kwaliteit...

NOT! De overstap verliep verre van soepel: wel, niet, wel, niet, wel actief; 3x monteurs aan de de deur, 2 weken geen mail; 2 abonnementen tegelijk (en betalen natuurlijk!), lagere wifi snelheid met V8 modem, nauwelijks verschil qua internetsnelheid en tv (ja, een slechtere ontvanger, opstartproblemen met de 1853 en opnames kwijt), spotify opnieuw installeren (en dus lijsten kwijt)...

Was ik maar van koper standaard naar koper premium gegaan, dan had de overstap perikelen niet gehad, was ik ook een tientje meer kwijt geweest, maar... had ik wél het HD pakket er bij in gekregen...??! (Wat nou glasvezel voor de toenemende HD vraag)

Reputatie 5
Badge +11
Beste Pepe,

Voor die 10 euro extra krijg je de mogelijkheid om tot 6 ITV ontvangers aan te sluiten. Je krijgt een internetsnelheid die vele malen hoger ligt dan bij ADSL. Men vindt het nu eenmaal handig om draadloze technieken te gebruiken. Deze techniek heeft natuurlijk zijn beperkingen qua snelheid. Dit is niet alleen bij KPN het geval maar bij elke provider. Er wordt een snelheid geleverd en daar kun je gebruik van maken via de kabel. Bij de juiste thuisomstandigheden kun je uit je draadloze verbinding ook een hele hoge snelheid halen.

Glasvezel én ADSL hebben beide de mogelijkheid om de meeste Nederlandse zenders in HD kwaliteit te bekijken. Je kunt dit bekijken vanaf kanaal 701. Om ook de commerciele zenders in HD kwaliteit te ontvangen zul je echt het HD pakket erbij moeten nemen. Mocht het zo zijn dat 701 niet te bekijken is, dan dien je de optie in te schakelen via het menu. (Dit kan maar op 1 ITV ontvanger).

Ik hoop je nu goed te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 3
Badge
Burhan, wederom bedankt voor je reactie,

Ik "moet" toch nog even op jouw info reageren, sorry...;)

"Voor die 10 euro extra krijg je de mogelijkheid om tot 6 ITV ontvangers aan te sluiten. Je krijgt een internetsnelheid die vele malen hoger ligt dan bij ADSL. ADSL Premium is tot 80MB, glasvezel Standaard tot 100MB, geen vele malen hoger. Ok, upload ligt hoger, maar is in de praktijk van minder belang... Men vindt het nu eenmaal handig om draadloze technieken te gebruiken. Deze techniek heeft natuurlijk zijn beperkingen qua snelheid. Dit is niet alleen bij KPN het geval maar bij elke provider. Er wordt een snelheid geleverd en daar kun je gebruik van maken via de kabel. Bij de juiste thuisomstandigheden kun je uit je draadloze verbinding ook een hele hoge snelheid halen. Via mijn oude modem bij een (KPN) adsl abo van 40MB had ik via wifi 35MB, nu bij glasvezel 100MB, 45MB via wifi... lijkt me een slechte verhouding.. En kom niet aan dat jullie de klachten van de slechte wifi van de V8 niet kennen.. 

Glasvezel én ADSL hebben beide de mogelijkheid om de meeste Nederlandse zenders in HD kwaliteit te bekijken. Je kunt dit bekijken vanaf kanaal 701. Niet handig vanaf 701, waarom niet standaard HD op 1, 2 e.v.? Om ook de commerciele zenders in HD kwaliteit te ontvangen zul je echt het HD pakket erbij moeten nemen. NIET dus, als ik ADSL had behouden en naar premium was gestapt, krijg je wel de HD zenders gratis/inclusief en was ik even duur uit geweest... Mocht het zo zijn dat 701 niet te bekijken is, dan dien je de optie in te schakelen via het menu. (Dit kan maar op 1 ITV ontvanger) Is dit waar? Lijkt me toch niet hoop ik via glasvezel?? Dan is die mogelijkheid voor meer ontvangers echt een wassen neus...

Maar je gaat nog steeds voorbij aan de essentie: KPN roept via de glasvezel de hoogste kwaliteit TV aan te bieden, maar biedt adsl streams in lage bitrates aan en HD hoort de standaard te zijn op glasvezel! Helemaal triest is het zenders die standaard HD aanbieden om te zetten naar SD (TNT, Sport1 (maar wel de volle abo prijs rekenen). 

Ik snap dat er een HD pakket is, maar dan moet ik E7,50 voor liefst 9 HD zenders extra (pfoe he!) gaan betalen. En dat weiger ik uit principe; jullie roepen dat glasvezel het beste biedt op TV gebied, maak dat dan waar!!

Reageer