Toegang tot ITV app van KPN (klant XS4ALL)

  • 17 March 2020
  • 16 reacties
  • 3433 keer bekeken

Aangezien xs4all een bedrijf van KPN is, begrijp ik nog steeds niet waarom KPN wel een smart-app heeft waarmee zonder decoder op bepaalde tv's televisie kan worden gekeken en xs4all niet? Ik wil op een plek in mijn huis ook gebruikmaken van een dergelijke app. Hier kan ik geen decoder kwijt maar heb wel een internetaansluiting en stroompunt ter plaatse. Kan ik als xs4all klant geen toegang krijgen tot deze app van KPN?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Voor het gebruik van zo'n app moet je sowieso een tv-abo hebben, mét ontvanger, of je die nu gebruikt of niet. En verder moet je je als klant van XS4All vooralsnog tot hun wenden. Ze zijn dan wel ván KPN maar ze zíjn nog geen KPN. 

Heb je al geprobeerd in te loggen met de ITV gegevens, je abonnements nummer en je pincode, Telfort klanten kunnen ook deze KPN smart tv app gebruiken met de Telfort klant gegevens.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Renssie, welkom op het forum. 

Bij Telfort klanten lukt dit inmiddels omdat de voorbereidingen in volle gang zijn om Telfort daadwerkelijk over te zetten naar KPN. Daarom kunnen die nummers nu al inloggen op de verschillende apps van KPN. 

Voor XS4ALL geldt dit nog niet, daar zijn we nog helemaal niet mee begonnen en dat zal ook nog een poosje duren. Een datum is nog niet bekend. Voorlopig blijft alles bij XS4ALL zoals het was.

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019had een zelfstandig opererend merk.

Badge +12

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019had een zelfstandig opererend merk.


En dat gaat nog minimaal een jaar zo blijven. De verwachting is dat het zelfs nog wel wat langer gaat duren. Ik heb deze week weer een jaar verlengd bij XS4ALL.

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019 had een zelfstandig opererend merk.


En dat gaat nog minimaal een jaar zo blijven. De verwachting is dat het zelfs nog wel wat langer gaat duren. Ik heb deze week weer een jaar verlengd bij XS4ALL.

Het verbaasde me ook al dat er gewoon nieuwe XS4ALL abonnementen bestelbaar zijn, wat dat betreft klopt er geen steek meer van het focussen op 1 merk zoals eerder aangegeven.

Of topic

Nu de ACM nog weer een verlies heeft geleden waardoor een en ander op losse schroeven lijkt de staan ben ik benieuwd naar de toekomst.

https://tweakers.net/reviews/7744/kpn-en-ziggo-hoeven-hun-netwerken-niet-open-te-stellen.html

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019had een zelfstandig opererend merk.


En dat gaat nog minimaal een jaar zo blijven. De verwachting is dat het zelfs nog wel wat langer gaat duren. Ik heb deze week weer een jaar verlengd bij XS4ALL.

Waarom verlengd? Niet tevreden met voorwaarden van lopende contract ? Of nu een contract wat meer in de pas loopt KPN zaken?

Badge +12

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019had een zelfstandig opererend merk.


En dat gaat nog minimaal een jaar zo blijven. De verwachting is dat het zelfs nog wel wat langer gaat duren. Ik heb deze week weer een jaar verlengd bij XS4ALL.

Waarom verlengd? Niet tevreden met voorwaarden van lopende contract ? Of nu een contract wat meer in de pas loopt KPN zaken?


Ik heb e.e.a. met elkaar vergeleken en KPN kwam dan toch wel een stuk goedkoper uit (uitgesmeerd over 1 jaar €18 per maand incl. welkomstkorting). Ik heb alleen echt geen zin in een Experia-doos of om zelf een Fritz!box van €200 aan te schaffen. Ik heb dus een mailtje gestuurd naar XS4all wanneer ik kan opzeggen...en dan bellen ze wel natuurlijk ;-)  Al met al nu zelfs gunstiger dan wat ik bij KPN zou gaan betalen (inclusief welkomstkorting) en ik mag lekker mijn Fritz!box blijven gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

Dan heeft XS4ALL nu blijkbaar de status die Telfort tot mei 2019 had een zelfstandig opererend merk.


En dat gaat nog minimaal een jaar zo blijven. De verwachting is dat het zelfs nog wel wat langer gaat duren. Ik heb deze week weer een jaar verlengd bij XS4ALL.

Het verbaasde me ook al dat er gewoon nieuwe XS4ALL abonnementen bestelbaar zijn, wat dat betreft klopt er geen steek meer van het focussen op 1 merk zoals eerder aangegeven.

Of topic

Nu de ACM nog weer een verlies heeft geleden waardoor een en ander op losse schroeven lijkt de staan ben ik benieuwd naar de toekomst.

https://tweakers.net/reviews/7744/kpn-en-ziggo-hoeven-hun-netwerken-niet-open-te-stellen.html

Die zag ik inderdaad ook, terwijl KPN (Wholesale niet KPN de provider) het netwerk al lang openstelt. Of lees ik het niet goed?

Reputatie 7

Die zag ik inderdaad ook, terwijl KPN (Wholesale niet KPN de provider) het netwerk al lang openstelt. Of lees ik het niet goed?

KPN (NetwerkNL) moest haar netwerken ook openstellen voor andere providers, daar was zij wettelijk toe verplicht. Maar met die uitspraak van CBb is KPN daar nu dus wettelijk niet meer toe verplicht.

Als KPN (NetwerkNL) zou willen dan kan zij nu rustig de prijzen voor de concurrentie zo hoog maken dat concurreren onmogelijk wordt om zo een monopoliepositie op haar eigen netwerk te verkijgen, net als Ziggo op haar Netwerk.

Dit is mijns inziens een zeer zorgelijke ontwikkeling die nog wel eens heel slecht zou kunnen uitpakken voor de abonnee.

Hier kan ik geen decoder kwijt maar heb wel een internetaansluiting en stroompunt ter plaatse

De decoder is maar een heel klein kastje. Zelfs de 2952 en de 2260. Hier stond ie lange tijd onder de tv. Kan makkelijk als de tv op kastje staat; het scherm zit tenslotte wat hoger op de voet.

Maar je kunt via de app of website van XS4ALL ook Chromecasten naar een TV. Nieuwe Sony en Philips hebben Chromecast erin. Andere tv’s kun je losse voor kopen.
Om met een laptop te Chromecasten ga je in Google Chrome (onder W 10) naar webtv.xs4all.nl.

Dat makkelijk kunnen is een aanname. We weten de situatie niet, een smal plankje zou ook nog kunnen, maar zoals gezegd we weten niet hoe de situatie is A5 formaat is nog best groot te noemen. 

Met een TV op een beugel gemonteerd wil je niet nog eens extra kabels van adapters die je weer netjes zou willen wegwerken en de ontvangers hebben zichtlijn nodig, of je moet de nieuwste met bluetooth bediening hebben.

Naast dat punt waarom extra €5,.00 uitgeven als het om de basis tv kanalen gaat?

Het casten is inderdaad de oplossing maar vraagt ook extra apparatuur uit practisch oogpunt omslachtiger.

We zijn een half jaar verder. Werkt het al voor xs4all klanten.

We zijn een half jaar verder. Werkt het al voor xs4all klanten.

Leg ff uit hoe, want de abbonummer van XS4ALL is langer dan 10 cijfers die KPN hanteren voor hun abbonummers...

@pc-surgeon 

Voor XS4ALL klanten is dit de website voor TV kijken:

https://televisie.xs4all.nl/welkom

Reputatie 3
Badge +1

Even een aanvulling voor mensen die hier naar op zoek waren: de KPN iTV app voor Android TV (of Google TV) werkt (tegenwoordig?) gewoon met de logingegevens (abo-nummer + pincode) van XS4ALL. Zojuist getest en hoewel de kwaliteit minder lijkt dan via de decoder, werkt het wel gewoon.

Toch wel een andere ervaring ook dan via de decoder. Lekker zappen zit er niet bij.Â