Beantwoord

TP-Link Deco M5 mesh router als draadloze verbinding tussen Experiabox en iTV box werkt, maar opnames terugkijken niet.

Beste allemaal,
Mijn schoonouders hebben interactieve tv en kunnen geen kabel gebruiken tussen de Experiabox en de iTV settopbox, draadloze verbindingset werkt ook niet omdat hun huis geen randaarde op de aansluit plekken heeft en apparaten niet op dezelfde groep zitten.
Ik heb daarom de TP-Link Deco M5 mesh routers gekocht, alles werkt goed op het terugkijken van opnames na.
Pauzeren, opnemen, EPG, alles werkt goed, ook opnames maken lukt, alleen afspelen niet, sluit ik tijdelijk weer de kabel aan, kan ik wel eerder gemaakte opnames terugzien.
Wie kan mij hierbij helpen?
Welk ander apparaat kan echt draadloos tussen de Experiabox en settopbox?
icon

Beste antwoord door Rozz 25 november 2017, 18:26

Sorry voor de late reactie mijnerzijde, inmiddels bij mijn schoonouders bovenstaande kunnen uittesten en het werkte logischerwijs niet.
Ik wil niet het wifi signaal vergroten als accesspoint, maar het vaste internet signaal via 2 Deco`s doorsturen.

Wat wel heel opmerkelijk was, toen ik de instelling weer terug zette op routermodus alles wel werkt, dus ook opnames terugkijken!?!
Ik weet niet wat er met het terugzetten nog meer is veranderd? Maar ik heb blije schoonouders.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nu de 2 Deco`s gebruikt als draadloze verbinding tussen de Experiabox en de iTV settopbox ipv een netwerkkabel.

Foutmelding die ik trouwens als eerste kreeg was: Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname (3025)
Foutmelding toen ik de Deco als accesspoint ingesteld had: Fout 303; geen verbinding met het modem.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat gebeurt er dan als je ze terug kijkt?
Reputatie 7
Badge +27
Hmm, ik heb zo niet direct een idee waar de oorzaak in kan zitten. Ik ben ook benieuwd wat er precies gebeurt al zij opnames terugkijken.
Reputatie 7
Kies bij working mode voor Access Point. Zie pagina 13 van de handleiding (pdf).

Sorry voor de late reactie mijnerzijde, inmiddels bij mijn schoonouders bovenstaande kunnen uittesten en het werkte logischerwijs niet.
Ik wil niet het wifi signaal vergroten als accesspoint, maar het vaste internet signaal via 2 Deco`s doorsturen.

Wat wel heel opmerkelijk was, toen ik de instelling weer terug zette op routermodus alles wel werkt, dus ook opnames terugkijken!?!
Ik weet niet wat er met het terugzetten nog meer is veranderd? Maar ik heb blije schoonouders.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nu de 2 Deco`s gebruikt als draadloze verbinding tussen de Experiabox en de iTV settopbox ipv een netwerkkabel.

Foutmelding die ik trouwens als eerste kreeg was: Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname (3025)
Foutmelding toen ik de Deco als accesspoint ingesteld had: Fout 303; geen verbinding met het modem.
Reputatie 7
Ik wil niet het wifi signaal vergroten als accesspoint, maar het vaste internet signaal via 2 Deco`s doorsturen...Dat kan ook gewoon met die Access Point mode.
Ik wil niet het wifi signaal vergroten als accesspoint, maar het vaste internet signaal via 2 Deco`s doorsturen...Dat kan ook gewoon met die Access Point mode.

Daar kreeg ik juist helemaal geen verbinding meer mee.
Reputatie 7
Ik wil niet het wifi signaal vergroten als accesspoint, maar het vaste internet signaal via 2 Deco`s doorsturen...Dat kan ook gewoon met die Access Point mode.Daar kreeg ik juist helemaal geen verbinding meer mee.Als je bij het omzetten verbonden was met één van die TP-Links, dan kan ik met dat prima voorstellen aangezien de IP range verandert naar de IP range van de Experia Box.
Als je vervolgens opnieuw verbinding maakt zou alles gewoon moeten werken.
Als je bij het omzetten verbonden was met één van die TP-Links, dan kan ik met dat prima voorstellen aangezien de IP range verandert naar de IP range van de Experia Box.
Als je vervolgens opnieuw verbinding maakt zou alles gewoon moeten werken.

Uit je reactie maak ik uit dat je niet door hebt hoe ik de deco`s aan het werk heb gezet.
Ikzelf doe helemaal niets met het signaal tussen de deco`s, ik gebruik het niet als wifi, niet als accesspoint of iets anders.
Ik gebruik ze ipv een vaste kabel.
De iTV settopbox kan zelf geen wifi signaal oppikken en dus heb ik niets aan een deco als accesspoint.
Maakt allemaal verder niet uit, alles werkt nu zoals het zou moeten, opnemen, pauzeren, epg, terugkijken.
Reputatie 7
Badge +27
Super dat het nu goed werkt, Rozz. Ik kan er ook geen vinger op leggen waar het hem nu in zat. Maar belangrijkste is dat het gewoon werkt 🙂
Super om te horen dat het werkt @Rozz !

Ik ga zelf binnenkort verhuizen en dacht aan een zelfde soort setup:
Experiabox --> Deco M5 (routed) --> Deco M5 (mesh) --> Settopbox.

Hierbij wil ik dan Internet gebruiken over de Wifi van de DECO, en voor TV de settopbox aansluiten op 1 van de eth aansluitingen van 1 van de andere Deco's.
Ik begrijp dus van jou dat dit zou moeten werken in router mode? 🙂

Reageer