Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Trage interactieve TV

Sinds een aantal weken wordt Interactieve TV steeds trager. Decoder reageert steeds langzamer op afstandsbediening. Soms duurt het wel 10 seconden voordat de decoder reageert. Vaak haperend beeld en geluid. Iemand een oplossing hoe dit op te lossen?

10 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedenavond @dickdilago,

Welkom op onze forum! Goed dat je deze vraag hier stelt, dan kunnen we je verder helpen. Welke TV-ontvanger(s) heb je? En welke internetsnelheid heb je op je adres? En welke modem (Experiabox) heb je?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo @dickdilago, leuk dat je je vraag hier stelt! Ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord op de vragen van Dennis, laat je ons dat weten? Dan helpen we je verder.
Ik heb dit ook. Sinds enkele weken. Alles herstarten helpt niet. Het is zelfs zo dan als er teveel opdrachten te snel volgen, de decoder helemaal vastloopt. Echt balen want ik was juist zo tevreden. Ik heb een Motorola VIP1853. 100Mbit up/down contract. 3 ontvangers. Alleen bij deze decoder problemen. En soms bij het gamen - dan wordt alles ineens stroperig. Ik heb een witte experia box maar type kan ik even niet zien (zit in de meterkast).
Hans1964 schreef:

Ik heb dit ook. Sinds enkele weken. Alles herstarten helpt niet. Het is zelfs zo dan als er teveel opdrachten te snel volgen, de decoder helemaal vastloopt. Echt balen want ik was juist zo tevreden. Ik heb een Motorola VIP1853. 100Mbit up/down contract. 3 ontvangers. Alleen bij deze decoder problemen. En soms bij het gamen - dan wordt alles ineens stroperig. Ik heb een witte experia box maar type kan ik even niet zien (zit in de meterkast).

*Admin: adres onzichtbaar gemaakt ivm privacy
Reputatie 6
Badge +14
Hoi Hans, welkom terug op het forum! Vervelend dat je problemen hebt bij tv-kijken. Hoe is deze ontvanger aangesloten op de Experia Box? Bekabeld, of via een draadloze verbindingsset?

Je geeft aan de ontvanger herstart te hebben. Heb je hem ook al eens een reset gegeven? In dit topic lees je hoe je dat doet.

Verder geef je aan 3 ontvangers te hebben, maar ik zie er in ons systeem 4 geregistreerd staan. Kan dat kloppen?
Justin_ schreef:

Hoi Hans, welkom terug op het forum! Vervelend dat je problemen hebt bij tv-kijken. Hoe is deze ontvanger aangesloten op de Experia Box? Bekabeld, of via een draadloze verbindingsset?

Je geeft aan de ontvanger herstart te hebben. Heb je hem ook al eens een reset gegeven? In dit topic lees je hoe je dat doet.

Verder geef je aan 3 ontvangers te hebben, maar ik zie er in ons systeem 4 geregistreerd staan. Kan dat kloppen?

Hoi - Alles bekabeld. Alle bovengenoemde gedaan. Geeft geen verbetering. Hoewel vandaag lijkt het iets minder traag - en wel te doen. Dus wat mij betreft laten we het hierbij.

Wat betreft ontvangers - ik heb er ooit 4 (in gebruik) gehad maar gebruik en betaal er al enige tijd 3. Net gelijk de rekening nagekeken en die klopt gelukkig. Je liet mij al schrikken 🙂.
Reputatie 6
Badge +17
Beste @dickdilago, je hebt niet meer gereageerd zie ik. Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?
' sorry' voor de late reactie.
TV ontvanger is Motorola VIP1853, Experia Box V8

Alles bekabeld aangesloten. Levering via glasvezel.
Reputatie 6
Badge +17
@ hans goed dat je het even nagekeken hebt, het was zeker niet de bedoeling om je te verwarren 😉. Mocht het wel weer slechter worden, geef een gil en we kijken er alsnog naar.

@dickdilago je kunt het beste onze servicetool voor het omruilen van je apparatuur gebruiken. Als deze Motorola de enige ontvanger is die je gebruikt, wordt die sowieso omgewisseld voor een nieuwer model. Laat je weten of het gelukt is en of het daarmee beter geworden is?
Reputatie 6
Badge +17
Goedemorgen @dickdilago! Is het nog gelukt? Ik heb geen reactie meer gezien, dus hopelijk wel! Mocht je nog hulp wensen, laat je het dan weten?

Reageer