Beantwoord

Travel Channel stopt in Nederland met uitzenden.

  • 11 January 2019
  • 29 reacties
  • 6575 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Travel Channel, kanaal 89, stopt in Nederland met het uitzenden per 1.2.2019.

Wat gaat hiervoor in de plaats komen?
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 12 January 2019, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Er is nog geen zender die deze gaat vervangen. Die zijn er ook niet voor eerder verdwenen zenders als Disney XD, AMC. Al die zenders, en ook Travel channel houden er zélf mee op.

Per 1 juli zijn er altijd zenderwijzigingen (soms toevoegingen). Dat wordt in de eerste week van mei bekend gemaakt.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @Paul B, lekker actief op het forum de laatste tijd zie ik, leuk! Ook een terechte vraag natuurlijk aangezien AMC recent is verdwenen en Travel channel ook bijna. Wat Peter aangeeft klopt: de zenders stoppen zelf helaas met uitzenden in Nederland.

Er zal voor zover bekend geen "1-op-1" vervanging komen van de 2 eerdergenoemde zenders. De zenderwijzigingen waar Peter aan refereert (zie hier die van 2018) kan ik nog niks over zeggen. Zodra ik daar dingen over kan melden, zal ik daar wederom een topic over schrijven om iedereen op het forum te informeren.
Reputatie 1
Badge
Travel Channel, kanaal 89, stopt in Nederland met het uitzenden per 1.2.2019.

Wat gaat hiervoor in de plaats komen?


Correctie: is niet kanaal 89, het betreft kanaal 86 Travel Chanel.
kanaal 86 (travel channel) is nu al gestopt ipv morgen.
wel balen, want ik keek er elke dag naar.
Aangezien dit door werkt op de overige klanten van Telfort, XS4ALL, NLe etc
Stel ik voor om Love Nature nu enkel als UHD te zien ook als HD in het pluspakket toe te voegen.
Reputatie 1
Badge
kanaal 86 (travel channel) is nu al gestopt ipv morgen.
wel balen, want ik keek er elke dag naar.

Waarschijnlijk is hun statutaire zetel op Samoa gevestigd en door het tijdsverschil daar 1.2.2019 al de stekker eruit getrokken. Jammer!
ik lees dat het al 3 weken bekend was? ik mer het vandaag pas, kpn heeft daar geen bericht van gegeven al is het via de berichtenbox van de receiver.. als ik het goed begrijp bestaat de zender helemaal niet meer? balen want deze zender stond bij ons het meest op.
Totaal Tv heeft dit inderdaad al gemeld. De zender bestaat nog wel zover ik weet maar is gestopt met doorgifte in Nederland samen met andere bij Discovery behorende kanalen zoals Food Network. In Nederland wordt de programmering bij andere Discovery kanalen onder gebracht.
Het is toch echt al een tijd bekend.

28 nov. '18: https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/travel-channel-fine-living-en-food-network-stoppen-in-benelux/

En vandaag komen ze met een herhaalbericht/bevestiging:
https://www.totaaltv.nl/nl/nieuws/verdere-verschraling-zenderaanbod-ziggo-kpn-en-andere-aanbieders/

En in de tussenliggende periode is het ook al aan bod gekomen.
https://www.totaaltv.nl/zoek/?search2=travel%20channel

Zie ook dit blog:
https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/

Providers zijn niet verplicht het stoppen van zenders te melden als de zenders dit zelf doen.
Reputatie 1
Badge
ik lees dat het al 3 weken bekend was? ik mer het vandaag pas, kpn heeft daar geen bericht van gegeven al is het via de berichtenbox van de receiver.. als ik het goed begrijp bestaat de zender helemaal niet meer? balen want deze zender stond bij ons het meest op.
Kwam er ook achter via zenderwijzigingen van ZIGGO! Tja KPN is op dat gebied laks in om het middels een bericht in de berichtenbox te plaatsen, de zoveelste miskleun op het gebied van zenderwijzingen te melden. Wat dat betreft kan KPN nog wat leren van ZIGGO! Welke verrassing KPN ons abonnees met niets gaat melden?
Reputatie 6
Badge +3
Nou dat is ook mooi dan. Zender waar ik zeer graag naar kijk houdt er ook al mee op. Kwam er achter doordat ik building Alaska en building of the grid wilde kijken. Heb voor het pluspakket gekozen om deze programma's te kunnen zien en nu stopt KPN er mee. Hoeven we nu ook minder te betalen? Lees dat discovery channel programma's overneemt, ook o.a. bovenstaande series? En anders: waar kan ik beide kijken? #verschraling van het tv aanbod m.i. man man wat baal ik. Ik kijk zelden rtl en sbs etc. Meest naar discovery, Nat geo en travel channel.
Reputatie 1
Badge
Nou dat is ook mooi dan. Zender waar ik zeer graag naar kijk houdt er ook al mee op. Kwam er achter doordat ik building Alaska en building of the grid wilde kijken. Heb voor het pluspakket gekozen om deze programma's te kunnen zien en nu stopt KPN er mee. Hoeven we nu ook minder te betalen? Lees dat discovery channel programma's overneemt, ook o.a. bovenstaande series? En anders: waar kan ik beide kijken? #verschraling van het tv aanbod m.i. man man wat baal ik. Ik kijk zelden rtl en sbs etc. Meest naar discovery, Nat geo en travel channel.
U keek met de regelmaat er naar. Switchen naar een andere provider heeft ook geen zin. ZIGGO heeft vanaf 1.2.2019 drie zenders w.o. Travel Channel. Compensatie?! Je bent als abonnee aan de Goden van KPN en ZIGGO e.d. aan hun grillen en grollen overgeleverd. In het geval van Travel Channel stopte de auteursrechthebbende/eigenaar de zender. Inkomsten uit commercials tegenvallende inkomsten?! Het bleef een commerciële zender. En de reactie van KPN gewoonlijk dat medio mei 2019 de jaarlijkse KPN-zendercarousel wordt uitgevoerd, die wij abonnees mogen wensen aan voorkeuren; meedenken aan een wassenneus?!
Prima dat ze stoppen met zender enzo. En dan per 1-2-2019 maar een paar uur te vroeg de zender uitzetten terwijl we er naar kijken. Dat is niet oké.
Reputatie 7
Badge +21
Dan overstappen op TravelXP 4K?
Deze zender zou niet verdwijnen heb ik ergens gelezen.
Travel channel weg !
En nu ... ?
Jammer deze nieuwe verschraling.
Wat gaat KPN doen om deze zender over te halen alsnog weer aan te bieden ?
Reputatie 6
Badge +3
Nou dat is ook mooi dan. Zender waar ik zeer graag naar kijk houdt er ook al mee op. Kwam er achter doordat ik building Alaska en building of the grid wilde kijken. Heb voor het pluspakket gekozen om deze programma's te kunnen zien en nu stopt KPN er mee. Hoeven we nu ook minder te betalen? Lees dat discovery channel programma's overneemt, ook o.a. bovenstaande series? En anders: waar kan ik beide kijken? #verschraling van het tv aanbod m.i. man man wat baal ik. Ik kijk zelden rtl en sbs etc. Meest naar discovery, Nat geo en travel channel.

Had op z'n minst een reactie van een geachte KPN mod verwacht. Treurig.
Dan overstappen op TravelXP 4K?
Deze zender zou niet verdwijnen heb ik ergens gelezen.

Dan de HD versie dus want daar heeft het gros van de klanten niks aan zonder 4K abo 🤔 of is dit niet onderdeel van het KPN 4k aanbod?
Reputatie 7
Badge +25

Nou dat is ook mooi dan. Zender waar ik zeer graag naar kijk houdt er ook al mee op. Kwam er achter doordat ik building Alaska en building of the grid wilde kijken. Heb voor het pluspakket gekozen om deze programma's te kunnen zien en nu stopt KPN er mee. Hoeven we nu ook minder te betalen? Lees dat discovery channel programma's overneemt, ook o.a. bovenstaande series? En anders: waar kan ik beide kijken? #verschraling van het tv aanbod m.i. man man wat baal ik. Ik kijk zelden rtl en sbs etc. Meest naar discovery, Nat geo en travel channel.Had op z'n minst een reactie van een geachte KPN mod verwacht. Treurig.

Ik reageer met alle liefde natuurlijk. Ik was de afgelopen 20 uur niet aanwezig op het forum dus dan kan een reactie even op zich laten wachten...

Inhoudelijk is alles eigenlijk wel gezegd. Travel Channel (net als AMC) is er helaas zelf mee gestopt dus het is niet zo dat "KPN ermee stopt". Er zullen weer zenderwijzigingen (afgezien van deze geforceerde) komen. Ik hoop dat we een goed alternatief voor deze zender kunnen gaan bieden. Zodra alles bekend is zal ik er een topic over schrijven maar voor nu kan ik er helaas nog niets over zeggen. Dus wat dat betreft moet ik nog even beroep doen op jullie geduld. Ik zal hier een berichtje plaatsen t.z.t. zodat jullie het als één van de eersten weten.

Of Discovery de programma's overneemt weet ik niet. Ik heb geen informatie over dat soort zaken..

[Quote]Discovery Benelux

Mabelie Bruijns van Discovery Benelux licht de beslissing van het mediabedrijf om met de drie zenders te stoppen toe: "Vanaf 1 februari 2019 zijn de zenders Fine Living, Food Network en Travel Channel niet meer via de verschillende aanbieders te ontvangen in de Benelux. Discovery wil zich blijven focussen op haar bestaande succesvolle zenders Discovery, TLC, ID en Eurosport. Content van deze (Scripps) zenders integreren we momenteel al in onze programmering op Discovery (Expedition Unknown en Salvage Dawgs), op TLC (House Hunter en Beachfront Bargain Hunt) en ID (Most Terrifying Places in America). Fans kunnen dus blijven genieten van deze content."[/quote]Bron
@Lex B
De zender is er zelf mee gestopt met nog 2 andere binnen dezelfde groep. Het waren 3 zenders die door Discovery Networks waren overgenomen, nog geen 2 jaar geleden. Discovery is er nu meer gestopt voor de BeNeLux. KPN zal er geen invloed op kunnen hebben. Een deel van de programma's wordt verdeeld over de andere Discovery zenders, dus die zul je vast wel ergens tegenkomen. Travel channel gaat Discovery écht niet meer herstarten / opnieuw aanbieden.

Travel channel weg !
En nu ... ?
Jammer deze nieuwe verschraling.
Wat gaat KPN doen om deze zender over te halen alsnog weer aan te bieden ?

Ik keek er nooit naar. Kijk eigenlijk helemaal geen SD meer maar HD.
Reputatie 7
Badge +21
Ziggo is in Nederland tot nu toe de enige aanbieder die het verlies van zenders met de komst van een nieuwe zender – Love Nature HD – compenseert.

Bron:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/verdere-verschraling-zenderaanbod-ziggo-kpn-en-andere-aanbieders/
Reputatie 7
Badge +28
Voor iedereen die toch wil blijven kijken naar Travel Channel en Food Network.

Deze zenders zijn gratis te bekijken via de Astra-2 satelliet. Net als BBC 1-4, ITV 1-4, Channel 5 en nog veel meer Engelse zenders. Een FTA-ontvanger volstaat al.

De kans is aanwezig dat de BBC-zenders in de toekomst ook niet meer mogen worden doorgegeven in Nederland. Dat heeft dan met de Brexit te maken. Maar goed, zover zijn we nog niet.
Reputatie 7
Badge +21
Gelukkig hebben we er een prachtige zender voor teruggekregen Love Nature HD op kanaal 205
Met Nederlandse ondertiteling.
KPN heeft de zender Love nature 4K in het 4K aanbod, maar niet met Nederlandse ondertiteling.
Hopelijk geeft Ziggo deze zender straks met de 4K-box ook in 4K door.
Reputatie 6
Badge +3


Nou dat is ook mooi dan. Zender waar ik zeer graag naar kijk houdt er ook al mee op. Kwam er achter doordat ik building Alaska en building of the grid wilde kijken. Heb voor het pluspakket gekozen om deze programma's te kunnen zien en nu stopt KPN er mee. Hoeven we nu ook minder te betalen? Lees dat discovery channel programma's overneemt, ook o.a. bovenstaande series? En anders: waar kan ik beide kijken? #verschraling van het tv aanbod m.i. man man wat baal ik. Ik kijk zelden rtl en sbs etc. Meest naar discovery, Nat geo en travel channel.Had op z'n minst een reactie van een geachte KPN mod verwacht. Treurig.
Ik reageer met alle liefde natuurlijk. Ik was de afgelopen 20 uur niet aanwezig op het forum dus dan kan een reactie even op zich laten wachten...

Inhoudelijk is alles eigenlijk wel gezegd. Travel Channel (net als AMC) is er helaas zelf mee gestopt dus het is niet zo dat "KPN ermee stopt". Er zullen weer zenderwijzigingen (afgezien van deze geforceerde) komen. Ik hoop dat we een goed alternatief voor deze zender kunnen gaan bieden. Zodra alles bekend is zal ik er een topic over schrijven maar voor nu kan ik er helaas nog niets over zeggen. Dus wat dat betreft moet ik nog even beroep doen op jullie geduld. Ik zal hier een berichtje plaatsen t.z.t. zodat jullie het als één van de eersten weten.

Of Discovery de programma's overneemt weet ik niet. Ik heb geen informatie over dat soort zaken..


Ben erg benieuwd, Paul.

Wat rare is volgens zend ziggo wel travel Chanel nog uit waarom doet kpn niet meer dan wordt gezegd dat hun niet meer uit zenden in Nederland waarom wel ziggo ????