Beantwoord

Travel channel weg?

  • 4 February 2019
  • 6 reacties
  • 912 keer bekeken

Opeens staat er bij de travelchannel een melding dat deze zender verwijderd is. Waarom? We hebben(en krijgen) geen mails van zenderwijzigingen. Komt er een andere zender voor terug?
icon

Beste antwoord door Spacestar 4 February 2019, 09:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
@Esme1 Kijk even rond op dit forum en alles zal daarna duidelijk zijn!
Alle providers zijn noodgedwongen gestopt met de doorgave....
TravelChannel is nu alleen nog "gratis' via de schotel te zien (ASTRA2).
Bedankt. Ik was nog aan rondkijken omdat ik ook iets anders zocht. Jammer. We keken er vrij vaak naar.
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Esmé! Helaas is Travel channel gestopt inderdaad, dus daar is weinig aan te doen. Er komen wel weer zenderwijzigingen aan dit jaar maar daar is nog niets over bekend gemaakt. Zodra we daar meer over kunnen zeggen zullen we dat op het forum delen. Tot die tijd kan kan ik alleen beroep doen op je geduld.
Reputatie 5
Dat zenders stoppen met uitzenden, daar kan KPN niets aan doen. Maar de dooddoener dat in mei (of daarom trend) bekend wordt wat wijzigt (zal niet zeggen verdwijnt..) per 1 juli is al wat minder. En dat er geen prijsaanpassing is voor het verminderde aanbod, dat is schandalig of kreeg KPN geld toe van deze zenders en wordt de abo prijs dan verhoogt?
Reputatie 7
Badge +28
@beosound100

Hoewel ik geen cijfers heb om e.e.a. te staven, kan ik jou wel vertellen dat dit soort zenders niet veel geld vragen per abonnee voor de doorgifte van hun zender. Dan gaat het hooguit om enkele centen per abonnee.

Wat betreft het stoppen van zenders: lees ook is mijn (eerste) reactie in dit topic:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/ontevreden-over-aanbod-tv-pakket-en-het-verdwijnen-zenders-467638

De TV-markt is op dit moment flink in beweging. Een aantal zendergroepen vraagt belachelijk veel geld voor de doorgifte van hun zenders. Dit maakt de abonnementen best wel prijzig, want de providers moeten deze kosten ook weer doorberekenen.

Het trieste dieptepunt is de zenders Fox Sports (Eredivisie) 1. Deze zender vraagt ongeveer 2,50 per klant per maand aan de providers. En dan maakt het niet uit of die klant nu wel -of niet naar deze zender kijkt.

KPN en andere providers staan nu voor een lastige keuze: Moeten ze al die extra kosten maar pikken? Zo nee, wat doet de concurrentie? Want stel dat KPN b.v. geen Fox Eredivisie gaat uitzenden, gaat dat een hele ris opzeggingen opleveren.

De macht komt steeds meer bij de zendergroepen te liggen.

En wat betreft de prijs die KPN vraagt voor TV-zenders? KPN rekent momenteel 10 Euro per maand voor TV bovenop internet. Ik heb sterk de indruk dat dit niet kostendekkend is/blijft. Maar KPN zal de verdiensten vooral bij internet en telefonie vandaan halen.
Reputatie 5
@Noordzee

Tegen dat FOX sport ageer ik al langer. Maar ik hoop dat KPN ooit eens het licht ziet en die troep eruit knikkert. Het is toch van de gekke dat mensen moeten betalen voor iets dat ze niet kunnen zien en om anderen die het blijkbaar wel willen zien (pakweg 10% of zo) "korting" te geven.TELE2 was ook zo dapper en of dat veel klantverlies heeft opgeleverd? En dat het TV-pakket relatief goedkoop is t.o.v. de prijs van internet. Tja, het een kan niet zonder het ander en er zal best een spreadsheetje bestaan waar dat op is uitgerekend.