Beantwoord

Trillend beeld na update 5202

  • 26 April 2021
  • 8 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo allen,

 

na de laatse update voor de Arris 5202 4k ontvanger worden de gratis 4 k zenders alleen nog maar in full hd getoond. De netflix app  werkt ook niet naar behoren, het beeld trilt zeer hinderlijk tijdens het bekijken van video materiaal.

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Charwed 9 May 2021, 23:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Charwed, welkom op het forum! Wat betreft de 4K zenders, dat klopt. We ervaren problemen met het signaal dat we aangeleverd krijgen. Daar wordt aan gewerkt om dat weer normaal te krijgen. In de tussentijd, is het beeld op de 4K zenders niet optimaal.

 

Je geeft aan dat het ook bij Netflix kijken niet helemaal lekker gaat. Je hebt dit trillende beeld alleen bij Netflix? Kijk je Netflix ook in 4K of in gewoon HD? Kijk of de beeldinstellingen van de ontvanger goed staan ingesteld op hoogste kwaliteit . Voor de zekerheid kun je ook nog de beeldscherminstellingen van je tv zelf resetten naar de fabrieksinstelling.

Reputatie 1

Hallo, dank voor je reactie,

Ik heb inmiddels ontdekt dat netflix via de app op de 5202 wel goed afspeelt zonder trillend beeld.

het probleem doet zich dus alleen voor tijdens het afspelen via kanaal 200. wel heb ik de indruk

dat de kleurweergave wat flets is. e.a is nog enigszins te corrigeren via de beeldinstellingen van de tv.

Reputatie 7
Badge +30

Wat gek! Er zou geen verschil moeten zijn, kanaal 200 is eigenlijk niets anders dan een andere manier om dezelfde app te openen. Zie je kans om een filmpje te maken van hoe het eruitziet via kanaal 200 en via Menu > Apps? Vul dan ook voor de zekerheid alvast je forumprofiel in, dan kan ik dit indien nodig verder laten nakijken.

Reputatie 7

Wat gek! Er zou geen verschil moeten zijn, kanaal 200 is eigenlijk niets anders dan een andere manier om dezelfde app te openen. 

Toch kijk ik nergens meer van op.

Zou het kunnen zijn dat bij het switchen naar kanaal 200 de oorspronkelijke TV stream door blijft lopen? Er is een ander topic waarbij ik ook het vermoeden heb dat de TV ontvanger zich niet altijd netjes afmeldt bij de IGMP proxy server voor een zender als naar een andere zender geschakeled wordt. Het zou ook een zeer goede verklaring zijn voor de STB-NMC-400 meldingen die we de laatste tijd zo frequent zien.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is een goed punt, @wjb. Neem ik deze week even mee in de wekelijkse feedback/vragen richting de iTV mensen.

Reputatie 7
Badge +30

@Charwed, je hebt nog niet verder weer gereageerd. Ervaar je dit nog steeds? Want dan zouden we hier heel graag een filmpje van zien zodat we een iets beter beeld hebben van wat precies het probleem is, en wat daar dan de oorzaak van kan zijn.

 

Wat gek! Er zou geen verschil moeten zijn, kanaal 200 is eigenlijk niets anders dan een andere manier om dezelfde app te openen. Zie je kans om een filmpje te maken van hoe het eruitziet via kanaal 200 en via Menu > Apps? Vul dan ook voor de zekerheid alvast je forumprofiel in, dan kan ik dit indien nodig verder laten nakijken.

 

Reputatie 1

Hoi Erik,

Had het druk met andere zaken, vandaar nu pas mijn reactie. Ik heb vandaag wat testen gedaan met Hdr materiaal via kanaal 200, er hebben zich geen problemen meer voor gedaan tijdens het afspelen.  Het bibberen/trillen van het beeldmateriaal doet zich niet meer voor. Heb dit getest op een Philips en lg 4k toestel. Ook is de kleurweergave verbetert. Er is niets aan mijn hardware setup verranderd.

Reputatie 7

Ik kan me voorstellen dat je er dan even niet aan toe komt @Charwed. Dat het nu beter gaat is goed om te lezen, dat maakt het kijken voor jou een stuk fijner. Wat er precies veranderd is durf ik ook niet te zeggen. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, mocht het terugkomen zien we er alsnog graag een filmpje van verschijnen.