Vraag

tuner aansluiten op tv - ontvanger

• 21 december 2016
  • 13 reacties
  • 456 keer bekeken

Ik heb mijn tuner aangesloten op de tv ontvanger ,tevens heb ik via de audio uitgang van de tv ontvanger middels een verloopstekker (zwart in ontvanger rood/wit in tuner) de speakers van de tuner aangesloten.
Helaas heb ik nu maar geluid via 1 speaker terwijl ik als ik gebruik maak van de fm wel geluid heb uit beide speakers.
Is er iemand die mij hierin kan adviseren.

13 reacties

Reputatie 7
Heb je het kabeltje al een keer vervangen?
Reputatie 7
Badge +30
Heeft dit te maken met het verschil tussen Stereo en DD5.1?
Ik heb gebeld met kpn en als het goed is sturen ze een nieuw kabeltje op
Reputatie 7
Heeft dit te maken met het verschil tussen Stereo en DD5.1?Het is analoog aangesloten ("zwart in ontvanger rood/wit in tuner"). Dus, nee.

De optie van wjb, kabeltje defect, kwam bij mij ook op.

Nog eentje. Mss is een van de aansluitingen van AUX IN defect. Heb je ook nog een TAPE IN waar je het op kunt proberen?
Nee, heb nog een video out (geel) en video component ( groen =y rood =pr blauw = pb).
Alvast heel veel dank voor je suggesties.
Reputatie 7
Je kunt checken of het het huidige kabeltje is.
Wissel achterop de versterker de rode en witte eens om. Als nu de ANDERE speaker ineens geen geluid geeft is het kabeltje stuk. Is het DEZELFDE speaker dan zal de ene ingang van de AUX defect zijn.
Oke Peter,
Gecheckt en inderdaad doet het dan de andere speaker niet ,dus op naar een nieuw kabeltje in de hoop dat het dan wel werkt.
Nogmaals heel hartelijk dank.
Reputatie 7
oh... dan zou het ook nog de aansluiting in de tv ontvanger kunnen zijn.
Maar... als je dat stekkertje in een koptelefoonaansluiting (waarvan je weet dat het aan twee kanten werkt) steekt EN dan blijft er geluid uit één speaker komen is écht het kabeltje stuk.
Komt er dan wel geluid uit beide speakers dan is er grote kans dat de aansluiting van de kpn tv ontvanger defect is.
;)
Een defect in de stereo versterker hebben we i.i.g. uitgesloten nu.
Nieuw kabeltje gekregen van de KPN groene plug en rood en witte tulpstekkertjes,maar helaas weinig resultaat.
1 speaker werkt goed andere is bijna niet hoorbaar,na verwisseling van rood en wit hetzelfde resultaat maar dan bij de andere box .
Volgens mij kan het dan alleen nog maar de tv-ontvanger zijn ,iemand nog een ander idee
Reputatie 7
hetzelfde resultaat maar dan bij de andere box .Met 'box' bedoel je hier een andere tv ontvanger dan eerst? Het lijkt me kras als het probleem in twee ontvangers op hetzelfde adres zit.

Maar goed. Ik had al het vermoeden dat het probleem in de ontvanger zit. Welke merk/type ontvanger is het?
Hoi Peter,
Met box bedoel ik de speaker,de andere tv-ontvanger kan ik Zaterdag ophalen is mij door de KPN vertelt.
Het merk is volgens mij Arcadyan en het type HMB2260.
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp.
mvg Joey
Reputatie 7
Hmm, van een Arcadyan verwacht je toch niet dat de audio out defect is. Ik hoop dat je na de omruil wel een werkende audio out hebt. Het kan nu alleen nog de ontvanger zijn mijns inziens.

p.s. met een scart - rca kabel zou het zelfs ook nog kunnen. De gele plug gebruik je dan niet.
Oke Peter,
Ik kijk even wat er met de nieuwe ontvanger gebeurd en dan laat ik het wel weten ,bedankt

Reageer