Beantwoord

tuner ingebouwd in tv

• 23 oktober 2018
  • 2 reacties
  • 371 keer bekeken

Wij hebben glasvezel thuis en een abonnement voor alles in een.
Welke soort tuner moet onze toekomstige tv hebben om de externe tuner met kaart overbodig te maken?

groet,
astrid
icon

Beste antwoord door Christian_ 23 oktober 2018, 15:02

Hi Astrid,

De tv tuners (ook digitenne sinds kort) hebben geen kaart. Als ik je vraag vrij mag invullen, dan zoek je bij een eventuele nieuwe tv naar een oplossing om alles zo veel mogelijk via één afstandsbediening te laten lopen en geen kastje in het zicht te hebben.

Ik heb wel een paar tips:
- De witte afstandbediening van de iTV tuner is geschikt om ook de basisfuncties van je tv mee te bedienen. Check even deze link voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
- Er zijn 4k tuners die een bluetooth afstandbediening hebben. Kan de tuner mooi in de kast. Dit vergt wel een aanpassing van je abonnement naar een 4k pakket.
- Ik heb de tuner achter de tv gemonteerd (hangt aan de wand) met de sensor opzij gericht. Werkt opvallend goed. Gewoon klittenband halen bij de bouwmarkt of dubbelzijdig tape.

Hopelijk heb je hier iets aan 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Hi Astrid,

De tv tuners (ook digitenne sinds kort) hebben geen kaart. Als ik je vraag vrij mag invullen, dan zoek je bij een eventuele nieuwe tv naar een oplossing om alles zo veel mogelijk via één afstandsbediening te laten lopen en geen kastje in het zicht te hebben.

Ik heb wel een paar tips:
- De witte afstandbediening van de iTV tuner is geschikt om ook de basisfuncties van je tv mee te bedienen. Check even deze link voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
- Er zijn 4k tuners die een bluetooth afstandbediening hebben. Kan de tuner mooi in de kast. Dit vergt wel een aanpassing van je abonnement naar een 4k pakket.
- Ik heb de tuner achter de tv gemonteerd (hangt aan de wand) met de sensor opzij gericht. Werkt opvallend goed. Gewoon klittenband halen bij de bouwmarkt of dubbelzijdig tape.

Hopelijk heb je hier iets aan 🙂
Reputatie 7
Er wordt al jaren gewerkt aan CI+ versie 1.4. Ook KPN heeft daaraan meegewerkt. Helaas hoor ik daar vrijwel niets meer over dus ik vrees dat het een beetje doodgebloed is. Met CI+ 1.4 is tv kijken via een insteekkaart ook mogelijk over UTP-kabel, nu (versie ouder dan 1.4) kan dat alleen nog via coax. Naar ik heb begrepen komt Ziggo in de loop van volgend jaar uit met een Mediabox geschikt voor 4k én UTP; wellicht dat ze dan ook TV's met UTP (dus zonder coax) en dus CI+ 1.4 gaan ondersteunen, maar dat is puur koffiedikkijken mijnerzijds.
Verder ken ik ook nog geen tv-toestellen met een voor CI+ 1.4 geschikte kaartslot. KPN is vooralsnog gestopt met insteekkaarten voor Digitenne; wellicht dat Ziggo het voorbeeld volgt en na introductie van de nieuwe Mediabox op termijn ook stopt met insteekkaarten. Maar ook dat is luchtfietserij van mijn kant.

Reageer