Beantwoord

tuner valt regelmatig uit

  • 13 November 2019
  • 9 reacties
  • 225 keer bekeken

Ontvanger valt met enige regelmaat uit. Nu weer na een week of 3 geleden.

Doet niets meer. Geen geluid of beeld. Afstandbediening lijkt dood. Is die niet, want beeld aan of uitzetten doet die wel. Oplossing is ontvanger netstroom uitschakelen en weer inschakelen. Maakt apparaat toch wel onbetrouwbaar. Klacht kwam eerder bij concullega Ziggo nooit voor.

 

icon

Beste antwoord door Lisa 18 November 2019, 11:34

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?

Direct op kabel aangesloten door KPN-monteur. Wat zou er tussen kunnen zitten?

 

Badge +19

Ik dacht even aan een draadloos verbindingsset. Als dat niet zo is dan is er wellicht iets met de kabel van de experiabox naar de ontvanger.  Welk type ontvangen heeft u?

Geen idee. Waar vind ik die gegevens?

 

Badge +19

Dat zou op de ontvanger moeten staan maar ik denk dat u nog niet zo lang klant bent dus dan zou het wel de nieuwste moeten zijn. Werkt internet wel goed?

Ja

Reputatie 3

Hallo fjmh,

Een aantal weken geleden had ik soortgelijke problemen met de TV-ontvanger. Het begon bij mij met af en toe een vastloper van de ontvanger. Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hardnekkige-storing-itv-ontvanger-481203

De oplossing was uiteindelijk een nieuwe Experiabox, deze bleek bij mij de storing te veroorzaken. Hopelijk neemt KPN snel contact met u op om ook bij u de oorzaak van de storing te achterhalen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @fjmh , welkom op ons Forum! Vervelend dat de tv-ontvanger steeds uitvalt en dat dit probleem al langer speelt. 

Als de tv-ontvanger uitvalt, zie je dan nog wel het rode lampje branden? Had je al een software update uitgevoerd, dit duurt ongeveer 10-15 minuten en zou het probleem kunnen verhelpen. 
Hier staat uitgelegd hoe je dit kan doen. Als dit niet de oplossing is, zou je dan je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken.

Veel succes!

 

Reputatie 7
Badge +17

@fjmh Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer