Beantwoord

TV 5 Monde

• 14 juni 2018
  • 17 reacties
  • 737 keer bekeken

Reputatie 1
We zijn erg boos dat tv5 monde uit het zenderpakket gaat verdwijnen.
De zender is een compilatie van vele zenders en Nederlands ondertiteld. Verder zijn er voor de scholen lespakketten aan gekoppeld.
Nu krijgen we daarvoor in de plaats France 2. Veel nieuws waar je niet op zit te wachten en niet ondertiteld, geen lespakketten en ook niet in de gids vermeld. Wie gaat hier nu naar kijken.
Waarom maakt KPN geen keuze pakket met verschillende Franse zenders, i.p.v. meer dan 30 zenders waar bijna niet naar gekeken wordt.
Wij hopen op een spoedige terugkeer van TV5 Monde.
icon

Beste antwoord door Spacestar 28 juni 2018, 19:25

@zenders weg tv 5
Een schoteltje op de kop tikken, 2 tientjes, de ontvanger kan een FTA te zijn, 4-5 tientjes.
Krijgt u er nog honderden andere zenders op de Astra1 er gratis bij!!
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Hoi, ik ben er ook niet blij mee. Dat ten eerste. Aangezien de vervangende zender geen ondertiteling heeft heb ik er straks ook niks aan. Ondanks dat het een HD zender is zal ie bij mij verborgen worden zodra ie er is.

France 2 zal in de gids verschijnen (epg) zodra de zender online is in de kpn ontvanger. (een papieren gids is zo vorige eeuw 😉 )

Wil je TV5 bijven kijken dan kun je een schotel(setje) aanschaffen. Hij is daarop zonder abonnement te krijgen mét (instelbare) NL ondertiteling. Ik vrees dat dit ook één van de overwegingen is van KPN om de zender te schrappen. In Nederland moeten providers aan zenders betalen (zenders inkopen) dus ook dat zal KPN te duur hebben gevonden t.o.v. het aantal kijkers. Ze weten dat precies door de IPTV techniek.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo J en J, dank je voor het delen. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal niet blij mee bent als je vaak naar de zender keek. Ieder jaar doen we onderzoek zodat we weten aan welke zenders onze tv-klanten het meest behoefte hebben. Op basis van dat onderzoek proberen we het zenderaanbod dan te optimaliseren. We houden daarbij ook rekening met kijkcijfers. Dit betekent dat er zenders zullen verdwijnen en nieuwe zenders erbij komen. Bij het optimaliseren van het zenderaanbod zullen we helaas altijd mensen teleurstellen, maar ook veel mensen blij maken. Dergelijke signalen en verzoeken nemen wij ter harte. Ik zal daarom ook je verzoek kenbaar maken bij de collega's die gaan over ons zenderaanbod. Daarmee beloof ik verder niets, dan dat we de mogelijkheden zullen onderzoeken voor een eventuele terugkeer.
Zoooooooo jammer dat tv5 verdwijnt. Ondertiteld , goede series en goede muziek. Aan de kosten kan het niet liggen want deze zender wordt zwaar gesubsidieerd door de Franse overheid. Waar is er dan nog een Franse zender ? België maar die krijg je ook nergens. Ik heb alle commerciële zenders uitgeschakeld. Dat geeft rust. Speciaal KPN genomen voor TV5. Waaar moet ik nu naar toe ?
Reputatie 4
Badge +4
@zenders weg tv 5
Een schoteltje op de kop tikken, 2 tientjes, de ontvanger kan een FTA te zijn, 4-5 tientjes.
Krijgt u er nog honderden andere zenders op de Astra1 er gratis bij!!
Reputatie 7
Badge +14
Hoi zenders weg tv 5, welkom op het KPN forum 🙂 Ik snap je teleurstelling! Het is inderdaad wel erg jammer dat de zender verdwijnt. Wij moeten als buitenlandse partij betalen om de zender te mogen uitzenden, vandaar dat we kritisch naar de kosten moeten kijken. Helaas 😞 Alternatieven zijn die Spacestar benoemt.
Hi, TV5 is een zender die je niet zomaar door een andere franse zender kan vervangen.
Inderdaad ondertiteling en de ondersteuning van franse les door deze zender is uniek en het is zeer kortzichtig en puur zakelijk om deze te verwijderen.
Mijn franse vrouw en dochter zijn ontroostbaar.
Reputatie 4
Badge +1
Zo kan het ook: https://www.totaaltv.nl/nieuws/acht-franse-zenders-in-hd-bij-ziggo/
al 40 jaar KPN abonnee, graag TV5 zo snel mogelijk terug. Wij abonnementhouders maken KPN groot, dus ook er naar luisteren. Klacht bij KPN ingediend.......klagen helpt niet was het antwoordt. TV5 op de hoogte gesteld dat klagen niet helpt.... hebben een kantoor in Nederland..... Optie TV5 was om over te stappen naar andere provider...Ziggo e.a. Maar andere abonnementen lopen ook via KPN zoals mobiele telefoon e.d. Dus ze hebben je gewoon in de tang. TV5 mooie programmas met: Patrick Sebastien, Echapelles histoires, Thalahassa, gevleugeld erfgoed en ga zo maar door. Misschien dan toch maar massaal overstappen de beste optie is. De argumenten van het Forumhelpdesk zijn kulargumenten....luister naar je abonnementhouders. Dat is marketing.......
O ja nog eentje; TV5 kan niet via je laptop bekeken worden ivm met de uitzendrechten. Was 'n antwoordt van TV5
Reputatie 1
GdG53
Je hebt gelijk. Waarom wil KPN toch maar niet luisteren?
France2 is in geen enkel opzicht een vervanging van TV5 monde.
KPN is zelf niet eens in staat om een kompleet programmaoverzicht te bieden in de digitale gids, laat staan om aan de programma’s een programma omschrijving toe te voegen. Schandalig.
Reputatie 1
Hi, TV5 is een zender die je niet zomaar door een andere franse zender kan vervangen.
Inderdaad ondertiteling en de ondersteuning van franse les door deze zender is uniek en het is zeer kortzichtig en puur zakelijk om deze te verwijderen.
Mijn franse vrouw en dochter zijn ontroostbaar.

Helemaal mee eens.
Reputatie 1
Hoi zenders weg tv 5, welkom op het KPN forum 🙂 Ik snap je teleurstelling! Het is inderdaad wel erg jammer dat de zender verdwijnt. Wij moeten als buitenlandse partij betalen om de zender te mogen uitzenden, vandaar dat we kritisch naar de kosten moeten kijken. Helaas 😞 Alternatieven zijn die Spacestar benoemt.
TV5 Monde is onvervangbaar. het is een kwaliteitszender. Een schoteltje kan niet bij ons. Hoeveel zou het kosten voor een private KPN-plus abonnee om die zender toch in huis te krijgen?
FovertenFrieda
Reputatie 7
Badge +13
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de BBC.
Frans spreek ik slecht en ondertitels lezen hou ik niet zo van.
Ik kijk graag tv, maar lezen doe ik liever een boek.
Alleen voor Zweedse, Noorse, Deense of Finse series maak ik een uitzondering.

Zover ik weet, houden Fransen niet zo van TV5

TV5 zit ook niet in het pluspakket van KPN.
Misschien een oplossing voor u.

Ziggo heeft hem nog wel, de vraag is natuurlijk voor hoe lang.

TV5 is niet gratis voor providers.
En de meerderheid voor enkele kijkers laten betalen is niet eerlijk.

Misschien is Netflix iets voor u, daar heb je best veel Franse series en films.
En ook hele goede.
Heel jammer dat TV5 niet terugkomt! Ik kijk nooit naar tv2.
Reputatie 7
Badge +12
TV 5 Monde zit gratis op de satelliet, compleet met Nederlandse ondertitels. Zet dus een schoteltje neer. Heb je meteen een handvol andere Franse zenders in HD. En desgewenst Duitse, Engelse, Spaanse, Italiaanse zenders etc......

Alles zonder abonnement te bekijken.
Reputatie 1
TV 5 Monde zit gratis op de satelliet, compleet met Nederlandse ondertitels. Zet dus een schoteltje neer. Heb je meteen een handvol andere Franse zenders in HD. En desgewenst Duitse, Engelse, Spaanse, Italiaanse zenders etc......

Alles zonder abonnement te bekijken.

Niet iedereen heeft de mogelijkheid een schotel te plaatsen en een kwaliteitszender als TV5 is onvervangbaar ! Hoort gewoon onder KPN te vallen.

Reageer