Beantwoord

TV aanbod is bagger!

• 5 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 576 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik ben klaar met het TV aanbod van KPN. Ik heb het pluspakket en had de hoop (vergeet het maar) een mooi uitgebreid TV aanbod te krijgen. Het zijn bijna ALLEMAAL kanaaltjes, behorende aan VIACOM, FOX of DISCOVERY en krijg dus de bagger (bijkanaaltjes) van hun als aanbod. EEUWIGDURENDE herhalingen die al maanden op bijna alle kanalen worden doorherhaald!!
Ik krijg de indruk dat de netwerken bepalen welke kanalen er komen, niet KPN.
Er verdwijnen doorlopend zenders waar we dan TROEP voor terug krijgen die bij bovenstaande netwerken horen. Nu weer Viceland. Kijk een op SKO kijcijfers....GEEN HOND die daar naar kijkt.
MIJ is nooit gevraagd welke zender ik zou willen.... nee, KPN duwt de nauwelijks bekeken bijkanaaltjes van de grote jongens door de strot!
En dan vrolijk meerdere keren per jaar de prijs verhogen.
Bij de eerstvolgende wijziging, waarbij ik op kan zeggen, neem ik direct afscheid. Het is de laatste maanden een gevangenis van bovenstaande netwerken waar KPN in de tang zit. Ik ga niet meer betalen voor 75 kanalen waarbij meer dan de helft week ik, maand ui, jaar in etc. dezelfde troep op TV komt.
icon

Beste antwoord door Paul_ 6 augustus 2018, 10:20

Hoi! De spelfouten (en de caps) vergeef ik je. Het is natuurlijk ook echt balen als een zender wordt verwijderd waar je (veel) naar kijkt. Het gaat natuurlijk niet alleen om de kijkcijfers. Er zijn meer factoren die een rol spelen in het behouden of verwijderen van een zender (bijvoorbeeld de kosten). De ene vindt TV5 een topzender, de ander SBS 9, en weer een ander Brava. Ik bedoel te zeggen dat 'troep' en 'bagger' relatief is. Er worden zeker klantonderzoeken gedaan ook al is jou nooit gevraagd welke zender je zou willen. Ik vind het jammer dat je ons gaat verlaten maar ik kan helaas geen anders tv aanbod voor je regelen. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, welke zender(s) zou jij graag willen zien (afgezien van TV5)?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 3
Badge
sorry voor de spelfoutjes.... maar ben er echt klaar mee
BAH
Reputatie 7
Badge +24
Hoi! De spelfouten (en de caps) vergeef ik je. Het is natuurlijk ook echt balen als een zender wordt verwijderd waar je (veel) naar kijkt. Het gaat natuurlijk niet alleen om de kijkcijfers. Er zijn meer factoren die een rol spelen in het behouden of verwijderen van een zender (bijvoorbeeld de kosten). De ene vindt TV5 een topzender, de ander SBS 9, en weer een ander Brava. Ik bedoel te zeggen dat 'troep' en 'bagger' relatief is. Er worden zeker klantonderzoeken gedaan ook al is jou nooit gevraagd welke zender je zou willen. Ik vind het jammer dat je ons gaat verlaten maar ik kan helaas geen anders tv aanbod voor je regelen. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, welke zender(s) zou jij graag willen zien (afgezien van TV5)?
Reputatie 3
Badge
Kom op KPN.... met het standaard antwoord.
Jullie worden gewoon onder druk gezet door de hoofdrolspelers die nu op de kabel zitten.
Viacom
Discovery
talpa
Fox
Nu weer een disneykanaal weg. We kregen AMC, zo'n filmkanaal die al maaaaaanden dezelfde ouwe troep herhaald.
Nu weer Viceland..... en waar hoort dat bij ???? Juist
Geen hond die daar naar kijkt dus ga mij niet vertellen dat dit door "klantonderzoek" op de kabel is gekomen.
Hier....
https://www.kijkonderzoek.nl/component/com_kijkcijfers/Itemid,133/file,dp-0-537-0-p

het geweldig kijkersaantal......... verder zijn er honderden kanalen beschikbaar. Sport . . wetenschap etc.
En dan NIET de troep van discovery world, nat geo etc... want na 369 x dezelfde chasing classic cars.... 8321 x arkroyal en de eeuwige herhalingen van Dr.Pol.......

Ik blijf bij de bewering dat kijkersonderzoek onzin is en jullie "gedwongen" worden de rommel van eerder genoemde netwerkjes door te geven.
Plus.... weinig data zonder kijkers.... wat is het tegenwoordig ???? 0.05 cnt per aansluiting in de kassa ???
Reputatie 4
Badge +6
Bij Ziggo is het niet veel anders. Maar er zijn genoeg alternatieven. Je kunt bijvoorbeeld je tv-abonnement opzeggen en NLZiet proberen. Heb je voor minder geld per maand de publieke omroep en de commerciëlen. Digitenne is ook nog een optie. Binnenkort in HD en de NPO is gratis te bekijken. Of je koopt een schotel, heb je o.a. BBC en ARD, ZDF en nog veel meer kwaliteitszenders.
Ik ben klaar met het TV aanbod van KPN. Ik heb het pluspakket en had de hoop (vergeet het maar) een mooi uitgebreid TV aanbod te krijgen. Het zijn bijna ALLEMAAL kanaaltjes, behorende aan VIACOM, FOX of DISCOVERY en krijg dus de bagger (bijkanaaltjes) van hun als aanbod. EEUWIGDURENDE herhalingen die al maanden op bijna alle kanalen worden doorherhaald!!
Ik krijg de indruk dat de netwerken bepalen welke kanalen er komen, niet KPN.
Er verdwijnen doorlopend zenders waar we dan TROEP voor terug krijgen die bij bovenstaande netwerken horen. Nu weer Viceland. Kijk een op SKO kijcijfers....GEEN HOND die daar naar kijkt.
MIJ is nooit gevraagd welke zender ik zou willen.... nee, KPN duwt de nauwelijks bekeken bijkanaaltjes van de grote jongens door de strot!
En dan vrolijk meerdere keren per jaar de prijs verhogen.
Bij de eerstvolgende wijziging, waarbij ik op kan zeggen, neem ik direct afscheid. Het is de laatste maanden een gevangenis van bovenstaande netwerken waar KPN in de tang zit. Ik ga niet meer betalen voor 75 kanalen waarbij meer dan de helft week ik, maand ui, jaar in etc. dezelfde troep op TV komt.
Beste Paul, waarom krijgen wij alleen de optie 'like' of 'oplossing' als we jouw reaktie het 'beste antwoord' zouden vinden?!!
Ik ben het helemaal met 'Klaarmee' eens!

Ik ben ook de bagger op de KPN zenders meer dan zat. Ik heb al vele jaren het totaalpakket van KPN. En steeds als ik een leuke zender of serie heb gevonden wordt het afgepakt of krijgen we een geheel ander zenderpakket dan waar we destijds voor gekozen hebben met ons Pluspakket!

Het programmaoverzicht staat bol van agressie -geweld - rampenfilms - gore zaken - goedkoop te maken series zoals 'idioten op de weg' en andere zaken met politie- deurwaarders- ambulances - rijdende rechters- stompzinnige 'spelprogramma's'. Of mensen die naakt daten - Utopia en andere walgelijkheden. En eindeloze beledigende Herhalingen. Bah.

Behalve de bagger op tv, zijn er nog meer zaken van KPN die ik niet vind kunnen.

Ik woon al 42 jaar klem naast een servicestation vd KPN. Was destijds een eenvoudig gebouw, maar is in de loop vd tijd uitgebreid, aangepast etc. Er lag jarenlang een vat met 1600 liter olie (brandstof) in de grond vlak naast ons huis. Staat de mega airco regelmatig urenlang de stinkende 'uitlaatgassen' naar onze slaapkamers te blazen. Er zit maar iets van 5 meter tussen.

Door 'bezuinigingen' wordt mijn tuin totaal overwoekerd door onkruid dat bij de KPN grond vandaan komt. Meterslange bramenstruiken distels etc tussen mijn tomaten! Omdat er geen onderhoud aan de groenvoorziening wordt gepleegd.
Het onkruid staat- ook tussen de tegels- een meter hoog. Van KPN medewerkers hoor ik dat het bij andere gebouwen soms nog erger is.

Letterlijk 1 keer per jaar wordt dat met een Boschmaaier vlak boven de tegels afgemaaid That's it! Tientallen foto's heb ik daar van gemaakt de afgelopen jaren.

Ook plaatste KPN een aantal jaren geleden een UMTS zendmast op ca 25(!!) meter van ons huis.
Aan ons werd niets gevraagd! Het ding staan praktisch in onze tuin.
Waardoor wij allerlei medische klachten kregen.

Ik kom er maar niet achter waar de verantwoordelijke c.q. aanspreekbare personen zich ophouden. Op het pand staat alleen een objectnr.

Vandaar dat ik hier mijn boosheid tot uiting breng, in de hoop dat er nu eens een reaktie op kom waar ik iets aan heb!

Wij hebben blijkbaar niets meer te vertellen als klant van KPN.

Ik ben benieuwd wat je van mijn spelling vindt.
Maar ik begreep de reaktie van Paul heel goed.
Reputatie 4
Badge +1
. De ene vindt TV5 een topzender, de ander SBS 9, en weer een ander Brava. Ik bedoel te zeggen dat 'troep' en 'bagger' relatief is. Er worden zeker klantonderzoeken gedaan ook al is jou nooit gevraagd welke zender je zou willen. Ik vind het jammer dat je ons gaat verlaten maar ik kan helaas geen anders tv aanbod voor je regelen. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig, welke zender(s) zou jij graag willen zien (afgezien van TV5)?

Paul, zeg eens eerlijk, er is toch niemand die SBS9 een topzender vindt. Zelfs bij Talpa zien ze dat waarschijnlijk als de afvalput van het SBS zenderpakket. Het is een herhalingszender die is ontstaan uit een mislukte poging om de voorkeuzepositie 9 te bemachtigen. Zelfs bij jullie is deze zender vrijwel onvindbaar.

En het is een feit, zenders als Spike, Viceland en ID zijn gewoon een marteling voor de hersens. Het zou KPN sieren om nu eens een paar zenders in het pakket erbij te gooien voor mensen die wel het middelbaar onderwijs hebben afgerond.
Het programma Face off en Cuthtroat kitchen op Spike te zien zijn best leuk ter vermaak dus smaken verschillen wel degelijk.(for the record ik heb hoger onderwijs genoten) Wat mij meer stoort dat een kanaal als Crime&Investigation bijvoorbeeld niet eens in HD wordt doorgegeven terwijl dit in het pluspakket zit.

In tegenstelling tot het antwoord van Paul gaat het wel degelijk om de kijkcijfers*, dat is mede reden dat AMC is gestopt in Nederland en een aantal Discovery kanalen verdwijnen. Minder kijkers = geen of minder reclame inkomsten.
Datzelfde ondervinden de Nederlandse commerciëlen die in mijn ogen alleen dankzij de huidige mediawet onderdeel van het basispakket zijn. Er wordt nog wel naar gekeken maar dan waarschijnlijk vooral door opnames zodat de reclame doorgespoelt kan worden.

Paul noemt ook de kosten daarmee zullen de distributie kosten bedoelt worden, daarom is het vreemd dat Fox Sports nog in het pakket zit deze club vraagt al voor elke klant een bijdrage of er nu wel of niet een Fox sports abonnement afgenomen wordt. Binnenkort willen ze weer meer vragen echter nu is daar grond voor omdat Fox sports hun signaal op de maandag en vrijdag doorgeven of het Fox entertainment kanaal. Maar voor de kijkers die een film of serie willen zien komt daar dus nu vanuit de zender eigenaar zelf sport voor in de plaats.

*Even iets nuanceren Paul doelt vermoedelijk op het kijk gedrag van de klanten op het KPN tv platform daar horen ook Telfort, Xs4all en Nle klanten bij ik doel op de landelijke kijkcijfers.
Reputatie 6
Badge +10
Gewoon alle zenders op basis van tarief per zender. Wil je SBS9? Dan is dat x€ per maand, wil je er Discovery bij? Dan is dat weer x€. Op die manier betaal je alleen voor zenders die je wilt zien.
Zal wel lastig worden binnen het huidige businessmodel van KPN..maar wel een stuk eerlijker.
Laat Knippr die dit zo aanbood nu net een jaar of langer geleden gestopt zijn maar ook hier was er de doorgifte plicht vanuit de mediawet. Alles staat en valt met de distributie vergoeding er zal bij Discovery sprake zijn van een totaal prijs per klant met de plicht vanuit Discovery enkele kanalen alleen in een pluspakket aan te bieden.
Reputatie 1
Badge
Daarom was er toch de advertentie campagne van KPN : Het beste van TV komt toch wel op internet.

Beetje logisch nadenken en de ontwikkelingen volgen:
Het aanbod van lineaire tv wordt steeds minder, aanbieders (De viacoms, Discovery, RTL's van deze wereld) proberen nog de laatste winsten hieruit te trekken.

We zijn inmiddels al veels te verwend met de on demand kijk diensten. OP Netflix kan je documentaires vinden die je al jaren niet meer tegenkomt op Discovery op NGC (allemaal reality zooi(eigen mening)).

Disney heeft een grote bibliotheek met content die ze on demand gaan aanbieden.

Wil je je niet meer ergeren aan het tv aanbod gooi dit eruit en shop lekker de diensten bijelkaar waar je wel de content kan vinden die je leuk vind(Netflix, NL Ziet, Eurosport player, YouTube) en dan heb ik het alleen over de normale legale wegen😉
Dat dus, telefonie is voor providers ook al bijzaak, behalve mobiel en dan ook eigenlijk data als speerpunt, ooit shop je voor de goedkoopste internet aanbieder en zoals Hertogbas schrijft de rest shop je er wel bij. Een aantal kanalen met name uit het pluspakket die wij graag zien zijn online nog niet echt ruim gesorteerd, en het scheelt dat we dit als combi afnemen want € 10,00 voor 2 a 3 bekeken kanalen is net iets te veel. Telfort heeft nu een uitgebreid tv pakket en daarvan kijken we actief 1 kanaal die nu dus €5,00 kost.
Tel daarbij de € 2,50 voor de vaste telefoon lijn.
Reputatie 4
Badge +1
Ik hoop eigenlijk dat KPN die 200 reeks gaat uitbreiden met meer on demand platforms. Je abonneert via KPN, alles op een rekening direct op de tv. Amazon, Disney, NLziet etc
Ik hoop eigenlijk dat KPN die 200 reeks gaat uitbreiden met meer on demand platforms. Je abonneert via KPN, alles op een rekening direct op de tv. Amazon, Disney, NLziet etc
Dat kijk ik wel via de smart tv dan kan het kastje eruit of bedoel je dit zo? Uiteindelijk ben je met dat alles samen duurder uit dan nu als je puur de kosten voor tv neemt. Ik heb zoiets al eerder geschreven NLe levert ook internet, tv en bellen dus even overdrijven laat KPN dan ook meteen de energie rekening afhandelen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik bedoel wel degelijk het KPN kastje met een kaal basispakket aangevuld met zelf in te vullen on de mand.
Dat zie ik niet echt als meerwaarde met een smart tv in huis. Ik ben wel benieuwd wat dan een acceptabel kaal basispakket zou zijn?

Want voor mij horen de Nederlandse commercielen niet bij.
NPO 1,2 en 3 en regionaal wel, deze zouden ons ook niks mogen kosten vanwege de kijk en luister bijdrage via de belasting geregeld.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb een smart tv maar ben de helft van de apps inmiddels niet meer werkt.

Een kaal basispakketis voor mij NPO 123. De reden dat ik het op de KPN kast wil is gemak. Een rekening, een kastje.

Reageer