Beantwoord

tv afstandbediening de witte voor tv hkc

  • 17 October 2019
  • 10 reacties
  • 2631 keer bekeken

hallo 

weet iemand de code van de witte afstandbediening voor een in te stellen voor een hkc tv 

code 20 reageerd die niet op .

icon

Beste antwoord door PeterG 17 October 2019, 12:04

Bekijk origineel

10 reacties

Het televisiemerk hkc wordt niet ondersteund door de afst.bed. van KPN.

Je zult de tv aan/uit en harder/zachter/mute moeten zetten met diens eigen afst.bed.

www.kpn.com/afstandsbediening

Met de allernieuwste afst.bed. (geheel wit, ook de ring. Zonder kpn logo) wordt HKC wel ondersteund.

afbeelding.

 

heb sinds een week kpn en de code 551 op hkc reageert die wel op dat het led lampje van de tv gaat knipperen maar voor de rest niks... bedoel dus dat code 551 wel in de goede richting zit maar de tv gaat niet aan of uit. 

Dan is helaas jouw type HKC niet te bedienen met de afst.bed. van KPN. Je zult voor aan/uit van de televisie en volume de HKC afst.bed. moeten gebruiken.

Het is één v.d. merken waar het een gok is.

Ik heb zelf ook een HKC 1F50 aangeschaft en code 551 lijkt niet te werken. is er met de nieuwe afstandsbedieningen ook een totaal scan code die eventueel zou kunnen werken? zoals met de oude afstandbediening code 20 te proberen viel?

1.De code voor HKC is 551 (er is geen total scan code)
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op source en OK . Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK .
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op [TV standby] te drukken en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

 

nja dat werk dus niet, vandaar dat ik me afvroef op welke modellen HKC tv's de code wel of niet werkt. zoals al eerder gezegt, ik heb een 1F50 4K smart en 551 lijkt naar herhaaldelijk proberen niet te werken. zijn er andere codes die in de buurt komen of overlappen die ik kan proberen?

zijn er andere codes die in de buurt komen of overlappen die ik kan proberen?

Tja, dan had ik die wel vermeld. Er is nog niemand bezig geweest e.e.a. uit te proberen. De code 551 werkt (vaak) wel en is dus goed. Maar niet voor alle typen kennelijk.
Voor Salora heb ik bv. al 2 codes (met dank aan gebruikers hier) die het ook doen maar niet in de pdf vermeld staan bij dat merk.

Ik vind bij Bol trouwens wel een 50F1 maar niet 1F50…

Voor dit type zul je de eigen ab moeten gebruiken voor aan/uit en volume.

Totdat iemand met een werkende code op de proppen komt. Het is Chinees dus probeer eens de codes van Philips (Chinese fabr. TPV)

oh ja 50F1 klopt indd mijn fout. Zojuist alle phillips codes geprobeerd. zonder resultaat helaas. is er een manier om de infra rood frequentie van beide apparaten te verhalen denk je?

Ik zou niet weten hoe. En daar schiet je met de kpn afst.bed. nog niks mee op, want dan weet je de code erbij nog niet.

Ik zou gewoon voor aan/uit en volume de ab van mijn tv gebruiken is zo’n situatie. Die heb ik lang genoeg gehad via Ziggo van 2005 tot 2011 met digitale tv. (eenvoudigste en goedkoopste oplossing)

Een universele afst.bed. als van het merk Logitech kan ook.

Reageer