Vraag

TV beeld blijft steeds vasthangen bij alle zenders

  • 15 October 2021
  • 52 reacties
  • 5012 keer bekeken

Reputatie 1

Afgelopen maand blijft het beeld af en toe hangen, waarbij het geluid wel gewoon verder gaat. Het lijkt steeds vaker te gebeuren. Ook heb Ik de kabels al nagelopen en het apparaat gereset. De TV zelf is ook nog een nieuwere 4K model van LG uit 2020.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Badge +19

Heb je een switch tussen het modem en de tv ontvanger?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Steefke , welkom hier.

Heb je een switch tussen het modem en de tv ontvanger?

Hier ben ik ook naar benieuwd. Maak je eventueel ook gebruik van de draadloze verbindingsadapers om het signaal naar de ontvanger over te brengen? Dat zijn de witte kastjes in het stopcontact. Of gaat er rechtstreeks een kabel vanaf de ontvanger naar je modem? 

 

 

Reputatie 1

De TV is direct aangesloten op de modem van KPN zelf. Ook zijn er verder geen draadloze verbindingsadapters aangesloten.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie wel dat jij nog een switch in je netwerk hebt. Zou je die er even tussenuit willen halen? Puur om te testen of het dan goed werkt? 

Ik zie namelijk geen verstoringen verder in je netwerk. 

Reputatie 1

Het tv kastje is niet aangesloten aan de switch maar direct naar de KPN Experia Box, dus dat zou toch geen invloed moeten hebben?


Het is een beetje lastig om die eruit te halen omdat er een PC op zit die nodig is voor werk.

Reputatie 7
Badge +24

Zou dat in de avond niet kunnen als de tv aan staat? Mochten jullie dan niet aan werk zijn, dan kunnen we dit alsnog testen. 

Reputatie 1

Zou dat in de avond niet kunnen als de tv aan staat? Mochten jullie dan niet aan werk zijn, dan kunnen we dit alsnog testen. 

Ik zal het vanavond ertussen uit halen tijdelijk, en zal dan laten weten of er een verschil is.

Reputatie 7
Badge +24

Zou dat in de avond niet kunnen als de tv aan staat? Mochten jullie dan niet aan werk zijn, dan kunnen we dit alsnog testen. 

Ik zal het vanavond ertussen uit halen tijdelijk, en zal dan laten weten of er een verschil is.

Dankjewel. Ik hoor het graag. 

Reputatie 1

Zou dat in de avond niet kunnen als de tv aan staat? Mochten jullie dan niet aan werk zijn, dan kunnen we dit alsnog testen. 

Ik zal het vanavond ertussen uit halen tijdelijk, en zal dan laten weten of er een verschil is.

Dankjewel. Ik hoor het graag. 

Heb het vandaag en gisteren even zonder de switch aangesloten te hebben bekeken, en helaas hangt het beeld nog steeds soms vast. Is er een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +24

@Steefke, excuus. Ik heb jouw reactie helemaal over het hoofd gezien. 

Is het inmiddels gelukt? 

Reputatie 1

@Alex_P geen probleem, helaas is het nog niet opgelost. Ik weet zelf verder ook niet echt iets wat ik kan proberen en sinds het onregelmatig gebeurt is het ook vrij moeilijk te testen elke keer.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik een meting doe zie ik wel dat er meerdere apparaten zijn aangesloten, onder andere een switch. 

Heb je voor mij het serienummer van de ontvanger waar het om gaat? Dit staat op de onderkant. 

Reputatie 1

Als ik een meting doe zie ik wel dat er meerdere apparaten zijn aangesloten, onder andere een switch. 

Heb je voor mij het serienummer van de ontvanger waar het om gaat? Dit staat op de onderkant. 

Ik heb het ook al zonder switch geprobeerd in een eerder antwoord, toen ik hem ertussen uit haalde was het ook niet opgelost.

Het serienummer is K707003527, het gaat om de HMB2260 V2 van arcadyan.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Nog een laatste vraag. Heb je dit probleem ook op je tweede ontvanger? Zo niet, zou je de ontvangers willen omruilen? Verhuist het probleem dan ook mee? Zo weten we namelijk of het aan de ontvanger ligt of aan de locatie van de ontvanger. 

Reputatie 1

Dankjewel. Nog een laatste vraag. Heb je dit probleem ook op je tweede ontvanger? Zo niet, zou je de ontvangers willen omruilen? Verhuist het probleem dan ook mee? Zo weten we namelijk of het aan de ontvanger ligt of aan de locatie van de ontvanger. 

Ik zal het gaan testen! Zal zo snel mogelijk een update geven.

Reputatie 1

Dankjewel. Nog een laatste vraag. Heb je dit probleem ook op je tweede ontvanger? Zo niet, zou je de ontvangers willen omruilen? Verhuist het probleem dan ook mee? Zo weten we namelijk of het aan de ontvanger ligt of aan de locatie van de ontvanger. 

Heb een tijdje het andere kastje proberen te installeren, en na een paar updates te doen had ik wel beeld alleen geen geluid, en kreeg ik af en toe sneeuw beeld. Na het opnieuw opstarten had ik ook geen beeld meer, dus heb het andere kastje maar weer teruggezet.

Nog iets anders wat ik zou kunnen proberen?

Reputatie 7
Badge +24

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Je hebt dus het kastje dat al niet werkte op de andere locatie neergezet en daar werkte het ook niet? 

Of heb je het kastje dat op de andere locatie wél werkte op de locatie geplaatst waar het kastje niet werkte, en deze werkte daar ook niet? 

 

Met andere woorden, is het probleem meeverhuisd met de ontvanger die niet goed werkte? 

Reputatie 1

Het tweede wat u zei klopt, het kastje van de andere locatie geeft wel beeld via HDMI maar geen geluid. Heb ook al naar de instellingen gekeken. Maar ik gok dat dit een ander probleem is dan het vast hangende beeld.

Ik begrijp het denk ik niet helemaal. Je hebt dus het kastje dat al niet werkte op de andere locatie neergezet en daar werkte het ook niet? 

Of heb je het kastje dat op de andere locatie wél werkte op de locatie geplaatst waar het kastje niet werkte, en deze werkte daar ook niet? 

 

Met andere woorden, is het probleem meeverhuisd met de ontvanger die niet goed werkte? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

Reputatie 7
Badge +7

@Steefke Vraagje: Weet jij van welk type de hdmi-kabel is die je nu gebruikt? 

(https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface)

Reputatie 1

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

 

Zal het zo snel mogelijk laten weten!

Reputatie 1

@Steefke Vraagje: Weet jij van welk type de hdmi-kabel is die je nu gebruikt? 

(https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface)

We gebruiken de kabel die met de TV ontvanger kwam, het enigste wat erop staat is high speed HDMI cable E321484. Dus een HDMI type A.

Reputatie 7
Badge +7

@Steefke Vraagje: Weet jij van welk type de hdmi-kabel is die je nu gebruikt? 

(https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface)

We gebruiken de kabel die met de TV ontvanger kwam, het enigste wat erop staat is high speed HDMI cable E321484. Dus een HDMI type A.

Type A zegt volgens mij alleen iets over de stekkers, niet over de kabel zelf.

Wat ik op internet vind, is de kabel die jij gebruikt een kabel van type 1.4.

Eerder had ik zelf flinke problemen met beeld en geluid. Toen ik een kabel van type 2.1 ertussen zetten, waren die problemen ineens voorbij.

Mijn advies zou zijn: probeer eerst de nieuwe ontvanger maar eens uit. Mochten de problemen dan toch blijven, zoek het dan in de hdmi-kabel.

Reputatie 1

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

Het nieuwe kastje heeft het probleem niet opgelost, dus heb er nu een andere HDMI kabel tussen gezet zoals @Katana321 voorstelde. Zal zo snel mogelijk een update geven.

Reputatie 7
Badge +24

Dan moeten we de ontvanger met de problemen omruilen.

Dit gaat gebeuren bij een Post NL bij in de buurt, vanaf morgen om 15 uur. Neem de ontvanger mee in een doosje naar het adres hieronder?

Laat je even weten of het met de nieuwe goed werkt? 

Naam Servicepunt:

Primera

Straat en huisnr:

Kerkstraat 7

Postcode en plaats:

5735BW Aarle-Rixtel

Het nieuwe kastje heeft het probleem niet opgelost, dus heb er nu een andere HDMI kabel tussen gezet zoals @Katana321 voorstelde. Zal zo snel mogelijk een update geven.

Graag!Â