Beantwoord

TV-beeld blijft stilstaan

  • 15 October 2021
  • 4 reacties
  • 1060 keer bekeken

Beeld blijft stilstaan en dan moet ik zender vooruit en terug doen en doet het dan weer. Hoe kan dit (beter) opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 17 October 2021, 10:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Richard Bindels. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld stil blijft staan op jouw tv-ontvanger. Gebeurd dit alleen bij het live tv kijken of ook bij het terugkijken van een programma? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Mijn advies is om de stappen op onze servicepagina eens te doorlopen. Als dit het probleem niet verhelpt, dan hoor ik dat graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

@Richard Bindels Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het beeld niet meer blijft stilstaan. Als dit nog steeds gebeurd, dan weet je ons te vinden!

Hallo Vikash,

Het beeld blijft nog wel geregeld stilstaan en alleen bij live tv kijken. Ik gebruik een draadloze verbindingsset. Ik zal eens kijken naar de servicepagina.

Gr. Richard

Reputatie 7
Badge +20

Bij ons komt het ook weer regelmatig voor, zowel live als opname.

En wij hebben alles bekabeld aangesloten.

Resetten KPN tv ontvanger helpt helaas niet.

Deze week had ik geen problemen. (misschien is er een update geweest?)

 

P.S.

Draadloze verbindingssets zijn hele mooie dingen, maar helaas is het elektriciteit netwerk nooit schoon en dat veroorzaakt dan de problemen. 

Vooral als het over meerdere groepten loopt, heb je ook meer problemen.

Als het op verschillende fase loopt, werkt het helemaal niet (komt niet vaak voor in woningen).

Mocht er een coax kabel lopen, vervang die coax kabel dan door een UTP kabel.