TV beeld niet naar te kijken.

• 14 november 2012
  • 11 reacties
  • 8913 keer bekeken

Onderstaand bericht heb ik aan Joran gezonden. Helaas nog geen reactie van hem mogen ontvangen. Hij zal wel vrij zijn neem ik aan, want normaal gesproken reageert hij heel erg snel. Het is hier niet normaal meer. Kijken naar de TV programma's begint een ergenis te worden. Soms is het volslagen onmogelijk te kijken. Hoe moet dit verder? Sinds het moment dat we KPN hebben is er steeds wel iets. Als dit niet opgelost wordt zijn we genoodzaakt het contract te laten beeindigen en terug te gaan naar UPC. Hieronder bericht aan Joran: Na onze vakantie is op 5 oktoberis er  een monteur geweest voor het in orde maken van pair bonding. Deze beste man is ruim 2 uur bezig geweest en verdwenen met de mededeling dat slechts 1 paar werkende was. Hij zou daar een melding van maken. Erg vriendelijke man.... dat laatste was namelijk het enige wat er uit zijn mond is gekomen in die ruim 2 uur. Op maandag 8 oktober stond er weer een monteur op de stoep plus een graafmachine om de straat open te breken. Gelukkig is dat niet gebeurd want die monteur constateerde dat wel beide adres werkten. Voor niets dus uren werk en het laten aanrukken van een graafmachine. De pair bonding werkt hoewel mijn download snelheid op 38 MB blijft steken.De problemen liggen overigens in de TV ontvangst. Ik heb lang gewacht met je dit te melden omdat ik hoopte dat de problemen zich vanzelf zouden oplossen. Niets van dat echter.Gemiddeld staat het beeld 30 tot 40 keer per avond gedurende een seconde stil, wat zeer irritant is.Het komt zeer regelmatig voor dat een opgenomen programma niet af te spelen is, gelukkig hebben we dan nog de beschikking over uitzending gemist en/of internet. Maar dat is niet de bedoeling toch?Vastlopers komen ook voor en dan is het weer stekker eruit en erin, vervolgens wachten tot er weer beeld is.Ook is er weer zo nu en dan sprake van blokvorming.De problemen doen zich voor bij beide TV toestellen, zowel huiskamer als slaapkamer. De oorzaak zit dus niet in de ontvanger. Zoals mogelijk bekend bezit ik 2 verschillende types. Met vriendelijke groet, Carl

11 reacties

Heel erg graag zou ik willen dat er wat met mijn probleem gedaan werd. Ik heb vorige week per mail Joran benaderd en tot op heden geen reactie. Mogelijk is hij een weekje vrij? Zou fijn zijn als mij dat hier gemeld zou worden. Vervolgens even berichtje van Danny en Jeroen gekregen hier, maar daarna van beiden niets geen reacties meer. Misschien is een aanvulling van mij zinvol? Ik heb 2 verschillende types ontvangers tw de 1863 en de 1963, bij beiden doen zich de problemen voor. In de huiskamer is de TV met kabel verbonden (door diverse monteurs gezien en perfect bevonden), naar de slaapkamer via draadloos (okk perfect bevonden). De problemen verergeren in de avond. Mijns inziens zijn ze ontstaan na het aanbrengen van pair bonding. Daarover trouwens geen absolute zekerheid.

Graag met spoed aktie. TV kijken wordt nagenoeg onmogelijk. Moet wel bekennen dat netjes elke maand een behoorlijk bedrag wordt geincasseerd, daar mankeert niets aan.

Groet, Carl

Sorry in de eerste plaats voor het dubbel posten. Ik gebruik wel eens per vergissing een oude inlog.  Ik heb het advies van Henk opgevolgd. Helaas echter zonder enig resultaat. Het is echt om helemaal gek van te worden. Ben o.a voetbal liefhebber en heb dan ook eredivisie live als pakket erbij. Er is echter niet naar een wedstrijd te kijken. Ongeveer elke minuut staat het beeld een seconde stil, dus hele stukken mis je dan. Ook worden we regelmatig verrast op een knal. Niet erg goed voor onze toestellen. Let op!! Het zijn beide vrij nieuwe toestellen en zeker niet de goedkoopsten.

KPN medewerkers, doe er svp spoedig wat aan. Wij zijn zeer teleurgesteld in het ITV product. Terugkeren naar onze vorige provider UPC wordt steeds serieuzer als optie. Daar hebben we in een tiental jaren niet zoveel problemen ondervonden als hier sinds juni van dit jaar.

Carl

Ik heb het advies van Henk opgevolgd. Helaas echter zonder enig resultaat. Het is echt om helemaal gek van te worden. Ben o.a voetbal liefhebber en heb dan ook eredivisie live als pakket erbij. Er is echter niet naar een wedstrijd te kijken. Ongeveer elke minuut staat het beeld een seconde stil, dus hele stukken mis je dan. Ook worden we regelmatig verrast op een knal. Niet erg goed voor onze toestellen. Let op!! Het zijn beide vrij nieuwe toestellen en zeker niet de goedkoopsten.

KPN medewerkers, doe er svp spoedig wat aan. Wij zijn zeer teleurgesteld in het ITV product. Terugkeren naar onze vorige provider UPC wordt steeds serieuzer als optie. Daar hebben we in een tiental jaren niet zoveel problemen ondervonden als hier sinds juni van dit jaar.

Carl

ben niet thuis jeroen. reageer later in de dag, maar resultaat is nee

Reputatie 5
Badge +7
Beste mica108,

Mijn collega Danny is momenteel afwezig, excuses daarvoor. Kun je aangeven of het advies van Henk ook enig resultaat heeft gehad? Zo niet, hoor ik het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Dank je Henk voor het advies. Natuurlijk ga ik dat uitproberen hoewel ik het nauwelijks een kans van slagen geef. Er is namelijk niets aan de instellingen veranderd.

Overigens vind ik het niet erg netjes dat Danny van KPN niet meer reageert. Hij heeft mij 2 dagen geleden een vraag gesteld waarop ik heb geantwoord en vervolgens hoor ik niets meer. Ben bang dat KPN geen lang leven meer heeft hier bij mij. Mijn vrouw is echt des duivels.

Carl

Reputatie 7
Ik weet niet zeker of dit gaat helpen, maar heb je de TV's via een HDMI-kabel op je iTV-ontvangers aangesloten? Zo ja, probeer dan eens de HDMI-instelling van de iTV-ontvangers in te stellen op 1080i, en niet op Automatisch (dat geeft meestal 1080p50). Veel TV-toestellen gaan niet goed om met de p-instellingen van de KPN-ontvangers en dat uit zich door verstoring van zowel beeld als geluid.

Als gezegd, ik weet niet of het in jouw geval helpt maar je kunt het altijd ff proberen toch? Vele anderen zijn met deze tip al geholpen.

Gisteravond weer zeer regelmatige storingen. Beeld staat steeds even moment stil. Ook geluid hapert en geeft dan een knal in het TV toestel. Lijkt mij niet erg bevordelijk voor mijn toestellen. Nee, zijn geen oude modellen.

Nu was de voetbalwedstrijd niet geweldig, maar op deze manier ernaar kijken is echt een ramp.

Gr, Carl

Sorry Danny. Ik had verkeerd ingelogd. Ik was het dus wel.

De TV ontvanger op de slaapkamer is aangesloten via draadloze verbindingsset. In de kamer gewoon via kabel. Klopt dat het 's avonds het slechtst is, maar ook overdag komt het voor. Het probleem van kortstondig stilstaand beeld is de laatste weken sterk verergerd. Opgenomen programma's zijn soms niet te bekijken.

Groet, Carl

De TV ontvanger op de slaapkamer is aangesloten via draadloze verbindingsset. In de kamer gewoon via kabel. Klopt dat  het 's avonds het slechtst is, maar ook overdag komt het voor. Het probleem van kortstondig stilstaand beeld is de laatste weken sterk verergerd. Opgenomen programma's zijn soms niet te bekijken.

Reputatie 3
Badge +1
Beste Mica108,

Klopt het dat je TV ontvangers zijn aangesloten via een Draadloze verbindingsset? Gezien de snelheid van je lijn zouden de problemen met TV kijken niet voortkomen uit een bandbreedte probleem.
Je geeft aan dat je het 's avonds vooral merkt. Overdag heb je geen problemen met TV Kijken?
Ik hoor het graag van je. 

Met vriendelijke groet,

Danny

Reageer