Beantwoord

Tv begint te stotteren bij bv update app op telefoon

• 15 november 2018
  • 14 reacties
  • 215 keer bekeken

Tijdens het tv kijken merken we wanneer er op ander devices gedownload wordt of een app gedownload wordt of ge-update dat de tv begint te stotteren.

Hebben kon via glasvezel

iemand een idee hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Vikash 17 november 2018, 10:31

Wat een vreemde storing @CdWit. Als je de tv-ontvanger met een netwerkkabel hebt verbonden op de ExperiaBox zou dit niet moeten gebeuren. Ik zie dat je op dit moment 2 tv-ontvangers hebt. Gebeurt dit op beide tv-ontvangers? Zou je de tv-ontvangers willen omwisselen? Ik stel deze vragen om te kunnen uitsluiten waar het probleem precies zit. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zal ik een KPN monteur bij jou langs sturen om te achterhalen wat deze verstoring veroorzaakt.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Goedemiddag @CdWit. Welkom op het forum! Wat vreemd dat de TV stoort op het moment dat je gebruik maakt van de WiFi verbinding. Gebeurt dit met meerdere apparaten die verbonden zijn d.m.v. een WiFi verbinding? Heb je een pc bekabeld aangesloten? Gebeurt het ook als je daar een groot bestand op download? De tv-ontvanger is aangesloten op de ExperiaBox, het modem van KPN. Is deze aansluiting met een netwerkkabel of met een draadloze verbinding set? Vul je ook gelijk je gegevens in op het KPN Forum profiel?
Klopt. Het maakt niet uit welk device. Of het nu mijn mobiel is of tablet of van een ander.

mac gaat ook via de WiFi.

Tv inderdaad verbonden via een kabel.
Reputatie 7
Badge +13
Hoe is alles verbonden?
Als je het "draadloos" via het netwerk gaat, dan kan daar het probleem zitten.
Nadeel is dat de elektrischeteits bedrading nooit schoon is. Daar kan je makkelijk storing op ontvangen.
Als dat zo is, trek dan overal CAT5E of CAT6 kabels. Éénmaling heel veel werk, maar daarna heel erg veel plezier.
Ik ga er ook van uit dat je via de KPN decoder via HDMI op de TV tv kijkt.
Volgens mij staat dat hierboven.
Reputatie 7
Badge +17
Wat een vreemde storing @CdWit. Als je de tv-ontvanger met een netwerkkabel hebt verbonden op de ExperiaBox zou dit niet moeten gebeuren. Ik zie dat je op dit moment 2 tv-ontvangers hebt. Gebeurt dit op beide tv-ontvangers? Zou je de tv-ontvangers willen omwisselen? Ik stel deze vragen om te kunnen uitsluiten waar het probleem precies zit. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zal ik een KPN monteur bij jou langs sturen om te achterhalen wat deze verstoring veroorzaakt.
Klopt. Die van boven gebruiken we weinig. Ga ze eens omruilen kijken of dat help.

Thx
Reputatie 7
Gebeurt dit bij het live televisie kijken of alleen bij opnames en/of uitgesteld kijken?
Heb je een KPN WiFi "versterker" in gebruik?
Reputatie 7
Badge +13
Volgens mij staat dat hierboven.

Helaas niet.
Want ik bedoel natuurlijk hoe zijn de IPTV KPN decoders met de Experiabox verbonden.
Daar kan het probleem wel eens liggen.
Zie ook mijn uitleg.
Reputatie 7
Badge +17
Klopt. Die van boven gebruiken we weinig. Ga ze eens omruilen kijken of dat help.

Thx

Heb je de tv-ontvangers inmiddels omgeruild? Ik ben erg benieuwd of dit het probleem heeft verholpen. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen of dat je het misschien via een andere weg geregeld hebt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, stuur me dan vooral een berichtje!
Kastje gewisseld met die van boven. Zelfde probleem. Alle KPN WiFi versterkers en router herstart.

Nog steeds stotteren van tv bij bv veel data gebruik smartphones.
Reputatie 7
Badge +10
Maak je gebruik van een switch of een ander apparaat tussen je tv ontvanger en de Experia?
Zit inderdaad een switch tussen.
Reputatie 7
Badge +10
Welke switch en ondersteunt de switch IGMP Snooping?

Reageer