Beantwoord

TV blijft aan staan

• 14 november 2015
  • 12 reacties
  • 1732 keer bekeken

Sinds 10/11 is KPN all-in One geinstalleerd. ik heb ook een nieuwe Sony Brava smart tv.

Koppeling tussen de decoder en de TV is middels de HDMI-1 aansluiting.

onze oude DVD recorder is nog met de coax met de tv verbonden.

Ben dus dubbel nieuw in deze, en ik ervaar het volgende:

1) als ik de tv uit zet, blijft het geluid doorspelen. dit gaat pas uit als ik de decoder uitzet.

is dit normaal?

2) als ik de TV uitzet, gaat de tv niet "echt" uit. de afstandsbedienings sensor blijft aanstaan, en het LED scherm blijft in het donker een gloed verspreiden.

De aan/uit knop op de achterkant doet hetzelfde.

3) Ik krijg m'n DVD niet meer aan de praat. Het blijkt dat in de instellingen staat bij de externe invoer beheren de analoge input op Verborgen, en dat krijg ik niet veranderd.

Als ik de TV input omzet naar de DVD ingang (AV1) spring die over op NPO1.

N.B: voor de installatie van KPN All-in-One keek ik een tijdje analoodg en toen ging de TV echt uit, en werkte de DVD speler op AV1

Een heel lijstje, maar ik zou graag wel een antwoord willen.

Bij voorbaat dank,

groet,

Frans

icon

Beste antwoord door FransVanZomeren 15 november 2015, 21:02

Beste mensen,

Ik zag geen andere optie meer dan de tv opnieuw te installeren.

Daarbij kwam ik een optie tegen om de TV door andere apparaten te laten bedienen (tablets of mobiles). die heb ik niet aangevinkt en nu doet de TV het weer naar behoren, uit = uit.

Heb de DVD aangesloten met HDMI ipv SCART, en nu doet die het ook.

Ben dus voorlopig weer een happy camper, dank voor jullie ondersteuning.

groet,

Frans

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

FransVanZomeren schreef op 14 nov '15 om 21:52u

Sinds 10/11 is KPN all-in One geinstalleerd. ik heb ook een nieuwe Sony Brava smart tv.

Koppeling tussen de decoder en de TV is middels de HDMI-1 aansluiting.

onze oude DVD recorder is nog met de coax met de tv verbonden.

Ben dus dubbel nieuw in deze, en ik ervaar het volgende:

1) als ik de tv uit zet, blijft het geluid doorspelen. dit gaat pas uit als ik de decoder uitzet.

is dit normaal?

2) als ik de TV uitzet, gaat de tv niet "echt" uit. de afstandsbedienings sensor blijft aanstaan, en het LED scherm blijft in het donker een gloed verspreiden.

De aan/uit knop op de achterkant doet hetzelfde.

3) Ik krijg m'n DVD niet meer aan de praat. Het blijkt dat in de instellingen staat bij de externe invoer beheren de analoge input op Verborgen, en dat krijg ik niet veranderd.

Als ik de TV input omzet naar de DVD ingang (AV1) spring die over op NPO1.

N.B: voor de installatie van KPN All-in-One keek ik een tijdje analoodg en toen ging de TV echt uit, en werkte de DVD speler op AV1

Een heel lijstje, maar ik zou graag wel een antwoord willen.

Bij voorbaat dank,

groet,

Frans

Hoi,

1. De KPN Ontvanger (Motorola/Arris of Arcadyan) ontvant het beeld en geluid. Je TV is in de meeste gevallen dus alleen een beeldscherm en een speaker. Als je een Home-cinema set o.i.d. hebt kan je deze voor geluid gebruiken en is je TV puur een beeldscherm.

Ik denk dat

• Jij de TV (lees: beeldscherm) uitzet en het geluid verder loopt via een home-cinema set/audio installatie omdat de KPN Ontvanger nogsteeds aan staat.
  • OF dat je de TV (lees: beeldscherm) niet uitzet maar op een "geen beeld" stand zet o.i.d.
Robin

Beste Robin, dank voor je reactie.

Ik heb er een sony soundbar bij, maar voor deze test staat die uit, en gebruik ik alleen de TV.

Het geluid komt dus uit de speakers van de TV, als ik die "uit" zet, met zowel de Sony afstandsbediening, als de witte KPN afstandsbediening.

Alleen als ik met de witte afstandsbediening mijn Arris VIP 2952 uit zet, gaat het geluid ook uit.

Het lijkt er dus inderdaad op, dat ik met de afstandsbediening alleen een gedeelte van de TV uitzet.

Daardoor blijft het scherm ook een beetje gloeien, goed te zien in het donker.

Ditzelfde gebeurt overigens ook als ik de TV probeer uit te zetten met de aan/uit knop op de achterzijde.

groet,

Frans

Reputatie 7
Als ik het zo lees gaat de tv HELEMAAL NIET op standby! Dat scherm-effect heb je als ie aan staat maar er geen beeldaanvoer is. Ongunstig voor energiegebruik/ electriciteitsrekening.

Heb je het al geprobeerd met de standby knop van de ab van je tv-toestel zelf?

En wat doet de tv als je de iTV-ontvanger helemaal uit zet met de schakelaar o.d. achterkant?

Enne, ik weet niet welk merk dvd recorder je hebt, maar bij KPN iTV is alleen een Philips nog bruikbaar. Alle andere merken gaan te strikt met de opnamebeveiliging (copy once) om. Dan is je recorder eigenlijk alleen nog een speler. Opnemen kan bij KPN alleen met het opnemen-pakket.

PeterG schreef op 14 nov '15 om 23:24u
Als ik het zo lees gaat de tv HELEMAAL NIET op standby! Dat scherm-effect heb je als ie aan staat maar er geen beeldaanvoer is. Ongunstig voor energiegebruik/ electriciteitsrekening.

Heb je het al geprobeerd met de standby knop van de ab van je tv-toestel zelf?

En wat doet de tv als je de iTV-ontvanger helemaal uit zet met de schakelaar o.d. achterkant?

Enne, ik weet niet welk merk dvd recorder je hebt, maar bij KPN iTV is alleen een Philips nog bruikbaar. Alle andere merken gaan te strikt met de opnamebeveiliging (copy once) om. Dan is je recorder eigenlijk alleen nog een speler. Opnemen kan bij KPN alleen met het opnemen-pakket.

Beste PeterG,

dank voor je reactie.

Hier mijn antwoorden op je suggesties:

1) Ik probeer de tv uit te zetten met zowel de knop van de Sony TV zelf, als de witte KPN iTV afstandsbediening. resultaten zijn gelijk.

2) Het lijkt me inderdaad zeer energie onzuinig, dat is één van de redenen dat ik het wil herstellen.

3) Ik heb net de Arris VIP 2952 iTV-ontvanger uitgezet, maar dat heeft géén effect op de televisie. die blijft op een soort "half stand-bi" staan, met een oplichtend scherm. Die ontvanger heb ik ook al opnieuw geladen maar dat geeft geen verbetrering.

Ook het aan/uit knopje op de achterzijde van de tv geprobeerd, zonder resultaat.

Het lijkt me een instelling ergens te zijn, maar ik zou het echt niet weten . . . 

groet,

Frans

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Als ik het Bravia forum lees lijkt het er op dat dit "normaal" is. Op deze manier kunnen s nachts updates geïnstalleerd worden. Het stroomverbruik zou minder dan 1W moeten zijn.

Misschien is er iets te vinden onder Instellingen > 'Power' of 'Eco'?

Robin
Reputatie 7

RobinFlikkema schreef op 15 nov '15 om 10:27u
Hoi,

Als ik het Bravia forum lees lijkt het er op dat dit "normaal" is. Op deze manier kunnen s nachts updates geïnstalleerd worden. Het stroomverbruik zou minder dan 1W moeten zijn.

Misschien is er iets te vinden onder Instellingen > 'Power' of 'Eco'?

Robin

Daarvoor moet de tv dan wel met het internet verbonden zijn dmv de netwerkaansluiting. Ook voor de smart functie natuurlijk. En het lijkt mij toch niet dat er élke nacht updates zijn...

Heb je de gebruiksaanwijzing al eens aandachtig doorgelezen?

Er lijkt mij dan iets te zijn als "standby" en "diepe standby" o.i.d.

Reputatie 7
Ook ik heb Sony Bravia Smart TV's een V10 en HMB2260's, maar ik ervaar geen enkel issue.

Mijn TV's gaan gewoon uit (diepe standby) als deze via een witte KPN afstandsbediening of onze logitech afstandsbediening uitgezet wordt.

Welk type Sony smart TV heb je?

Beste Robin, WJB, en PeterG,

fijn dat jullie zo meedenken . . .

ik heb een Sony KD43X8307CSAEP - 4KUHD

Op het analoge kabelsignaal van ZIGGO werkte alles OK, maar sinds de TV aan die Arris VIP 2952 iTV-ontvanger hangt (via HDMI) krijg ik bovengenoemde verschijnselen. Niet alle functies van de Sony afstandsbediening werken meer naar behoren.

Het moet m.i. een instellingsfout zijn, óf veroorzaakt door de "overname" van de TV door de iTVontvanger.

Alle hint en tips blijven welkom.

groet,

Frans

Reputatie 7
Badge +30
Zet de TV ontvanger eens op een andere HDMI ingang?
Beste mensen,

Ik zag geen andere optie meer dan de tv opnieuw te installeren.

Daarbij kwam ik een optie tegen om de TV door andere apparaten te laten bedienen (tablets of mobiles). die heb ik niet aangevinkt en nu doet de TV het weer naar behoren, uit = uit.

Heb de DVD aangesloten met HDMI ipv SCART, en nu doet die het ook.

Ben dus voorlopig weer een happy camper, dank voor jullie ondersteuning.

groet,

Frans

Herinstallatie van de Sony Bravia TV

Reageer