Beantwoord

Tv box arcadyan wordt heet

  • 27 June 2020
  • 12 reacties
  • 229 keer bekeken

ik had een arcadia tv box die heel heet werd zelfs als hij op standby stond tot op het moment er damp begon uit te komen, hij stond helemaal vrij en kon van alle kanten lucht krijgen,

ik heb toen opgebeld en KPN maakte geen problemen met een nieuwe althans dat dacht ik! nu sinds vandaag heb ik een andere arcadia tv box gekregen hij is niet nieuw maar een oude gebruikte met enorme gebruik sporen en met alle problemen van de oude gebruiker ik heb hem helemaal moeten resetten en deze wordt ook heel heet zelfs al staat die op standby, ik ben nu gewoon bang om weg te gaan of ik moet hem helemaal uitzetten en ik vraag mij af als ik brand krijg en/of mijn tv gaat hierdoor stuk of KPN hiervoor op komt?

ik vind het onverantwoord dat KPN slecht materieel levert en in mijn geval zelfs gebruikte spullen die ook van dezelfde slechte kwaliteit zijn.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 July 2020, 10:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een foto plaatsen van de gebruik sporen?

Als je goed leest gaat het mij niet om die gebruik sporen maar om de slechte kwaliteit en kans op brand! Wat ik trouwens bijna had!

KPN investeert niet in goede kwaliteit en ik vraag mij af als mijn tv kapot gaat hierdoor en/of ik brand krijg KPN hiervoor opkomt? Want mijn verzekering dekt dit waarschijnlijk niet als de schuld bij KPN ligt.

Lees AUB goed voor je vragen stelt.

Reputatie 7
Badge +24

Dan moet u een betere verzekering nemen. Want normaal gesproken dekt een zekering dit wel.

De kastjes worden iets warm. Dat is normaal en helemaal niet erg.

U bent hartstikke gek om zoiets te zeggen als er brand ontstaat sleep ik sowieso KPN voor de rechter en ik denk dat mijn verzekering mij daarbij steunt.

Als KPN rotzooi geeft waardoor ik bijna brand had wordt het misschien tijd om over te stappen naar een veiligere provider.

Reputatie 5
Badge +5

Geen fijn idee inderdaad. Mijn kastje wordt niet warm of heet.

Ik zou sowieso KPN weer contacten voor weer een andere. De kans dat je een gebruikte krijg is aanwezig. Ivm hergebruik.

Ik ben laatste tijd zeer teleurgesteld over de kwaliteit van de KPN producten, ik snap niet waarom het perse een tv modem van KPN moet zijn? Er zijn zoveel betere producten op de markt zelfs Ziggo heeft dat erkend en laat ook andere apparatuur toe, het is toch allemaal via abonnement code en IP adres en pincode beveiligd, en verder ligt dan de verantwoordelijkheid bij de klant als er iets gebeurt zoals bij mij.

Nu heb ik een keer bijna brand gehad en vandaag kortsluiting omdat KPN slechte producten levert.

Reputatie 7
Badge +24

Die kastjes staan bij 1000en huishoudens in de woonkamer. Als die dingen regelmatig in brand zouden vliegen of kortsluiting zouden veroorzaken, dan zouden we dat echt wel horen. Dat is niet het geval.

Reputatie 7

@cena, Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren. Het maakt natuurlijk niets uit dat die kastjes bij duizenden huishoudens staan, als die bij jou heet wordt en jij je daardoor angstig gaat voelen dan is dat natuurlijk iets waar KPN aandacht aan zal moeten schenken.

Heb je klantenservice (0800-0402) al gebeld met het verzoek de TV ontvanger om te ruilen.

Een TV ontvanger hoort in standby niet warmer dan lauw water te worden en dat is toch wel heel iets anders dan de term "heet" die jij gebruikt voor de temperatuur van jouw arcadyan HMB2260.

 

Overigens laat Ziggo ook alleen nog maar haar eigen apparatuur toe. Dit heeft alles te maken met de steeds striktere beveiligingseisen die door contentproviders gesteld worden.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @cena, welkom! Wat ontzettend vervelend dat dit gebeurt! Heel veel apparatuur die als ‘defect’ door klanten teruggestuurd wordt, blijkt het toch gewoon goed te doen. Daarom worden deze gewoon weer uitgeleverd: het zou immers zonde zijn om deze zomaar te vernietigen als er niets mee aan de hand is. Dat is de reden dat jij inderdaad gebruikte apparatuur kunt krijgen. Deze zijn overigens wel gecontroleerd, getest en ‘goed’ bevonden.

 

Dat jij hier nu weer tegenaan loopt is erg jammer. Ik adviseer je dan ook om de ontvanger niet meer te gebruiken als jij er geen vertrouwen in hebt. Mocht de ontvanger nog niet omgeruild zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het serienummer (onderop de ontvanger) onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Dit is alleen inzichtelijk voor jou en KPN. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er graag verder mee. 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Heb je op een andere manier contact met ons gehad? Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Ik heb zelf een tv ontvanger gekocht in, Duitsland zonder voor geïnstalleerde software en aangesloten en KPN software gedownload en codes ingevuld.

Iedereen zei dat werkt niet maar het werkt wel en geen problemen meer, 

Reputatie 7

Ik heb zelf een tv ontvanger gekocht in, Duitsland zonder voor geïnstalleerde software en aangesloten en KPN software gedownload en codes ingevuld.

Iedereen zei dat werkt niet maar het werkt wel en geen problemen meer, 

Welk merk en type TV ontvanger heb je gekocht?

Waar heb je die TV ontvanger gekocht?

Waar heb je die KPN software kunnen downloaden of bedoel je dat de TV ontvanger gewoon netjes ging updaten?

Een nooit eerder gebruikte TV ontvanger kan je inderdaad gewoon kopen en aansluiten.

Als het goed is ga je dan echter ook €5,- per maand betalen voor die extra TV ontvanger en had je hem dus net zo goed bij KPN kunnen aanvragen.