Beantwoord

TV Connect


Hallo,

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het met de optie "TV connect"
Zou dit nu moeten werken? Ook vanuit een iphone of ipad?

Gr.
icon

Beste antwoord door Ali_Herati 19 oktober 2018, 15:10

Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
TV Connect wordt enkel gebruikt op dit moment om vanaf een mobiel device (telefoon of tablet) Netflix te laten starten. Meer functies heeft het helaas niet.
Reputatie 7
En dat is erg jammer immers ik kan met de app "Sure Universal Remote" mijn TV en Home Cinema Set via wifi bedienen en het zou een hele mooie functie zijn als de TV ontvangers ook via wifi bediend kunnen worden.
De communicatie standaard daartoe is gedefinieerd dus is het een kwestie van implementeren van die standaard.
Reputatie 7
Een jaar geleden (zeker) werd over een app gesproken waarmee je de ontvanger via je smartphone zou moeten kunnen bedienen (ik neem aan via interne netwerk/wifi). Die app komt vast niet meer . . .
Reputatie 7
PeterG schreef:

Een jaar geleden (zeker) werd over een app gesproken waarmee je de ontvanger via je smartphone zou moeten kunnen bedienen (ik neem aan via interne netwerk/wifi). Die app komt vast niet meer . . .

Die app hoeft er van mij ook niet te komen, als maar wel de functionaliteit geïmplementeerd gaat worden waarmee met bestaande apps en op basis van de communicatie standaard de TV KPN ontvanger bediend kan worden
Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.
Ali_Herati schreef:

Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.


In de Youtube-app staat “Geen apparaten beschikbaar”, en hoe kan ik het dan instellen dat het wel werkt?
Menu > Instellingen > Scroll naar boven > Selecteer 'TV Connect instellingen' > Stel een naam in > Stel bij 'TV Connect actief?' 'Ja' in.

Alle toestellen herkennen nu automatisch dit apparaat. Je kunt een video via bijvoorbeeld YouTube casten naar de ingestelde naam.
Ali_Herati schreef:

Menu > Instellingen > Scroll naar boven > Selecteer 'TV Connect instellingen' > Stel een naam in > Stel bij 'TV Connect actief?' 'Ja' in.

Alle toestellen herkennen nu automatisch dit apparaat. Je kunt een video via bijvoorbeeld YouTube casten naar de ingestelde naam.


Ik heb dit al gedaan, maar toch werkt het niet.
Dat is gek @Appeltje0102, ik zou dan eerst nog even met een ander toestel proberen om uit te sluiten dat het aan je apparaat ligt. Misschien de itv ontvanger nog eens resetten voor de zekerheid. Mocht het niet werken dan even contact opnemen met de servicedesk. Misschien heb je wel een oude itv ontvanger, die de technologie niet ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +27
Ben je wel verbonden met hetzelfde WiFi netwerk @Appeltje0102 ?

Reageer