Beantwoord

TV Connect

• 5 november 2017
  • 14 reacties
  • 7082 keer bekeken

Hallo,

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe het met de optie "TV connect"
Zou dit nu moeten werken? Ook vanuit een iphone of ipad?

Gr.
icon

Beste antwoord door Ali_Herati 19 oktober 2018, 15:10

Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +10
TV Connect wordt enkel gebruikt op dit moment om vanaf een mobiel device (telefoon of tablet) Netflix te laten starten. Meer functies heeft het helaas niet.
Reputatie 7
En dat is erg jammer immers ik kan met de app "Sure Universal Remote" mijn TV en Home Cinema Set via wifi bedienen en het zou een hele mooie functie zijn als de TV ontvangers ook via wifi bediend kunnen worden.
De communicatie standaard daartoe is gedefinieerd dus is het een kwestie van implementeren van die standaard.
Reputatie 7
Een jaar geleden (zeker) werd over een app gesproken waarmee je de ontvanger via je smartphone zou moeten kunnen bedienen (ik neem aan via interne netwerk/wifi). Die app komt vast niet meer . . .
Reputatie 7
Een jaar geleden (zeker) werd over een app gesproken waarmee je de ontvanger via je smartphone zou moeten kunnen bedienen (ik neem aan via interne netwerk/wifi). Die app komt vast niet meer . . .Die app hoeft er van mij ook niet te komen, als maar wel de functionaliteit geïmplementeerd gaat worden waarmee met bestaande apps en op basis van de communicatie standaard de TV KPN ontvanger bediend kan worden
Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.
In de Youtube-app staat “Geen apparaten beschikbaar”, en hoe kan ik het dan instellen dat het wel werkt?
Menu > Instellingen > Scroll naar boven > Selecteer 'TV Connect instellingen' > Stel een naam in > Stel bij 'TV Connect actief?' 'Ja' in.

Alle toestellen herkennen nu automatisch dit apparaat. Je kunt een video via bijvoorbeeld YouTube casten naar de ingestelde naam.
Menu > Instellingen > Scroll naar boven > Selecteer 'TV Connect instellingen' > Stel een naam in > Stel bij 'TV Connect actief?' 'Ja' in.

Alle toestellen herkennen nu automatisch dit apparaat. Je kunt een video via bijvoorbeeld YouTube casten naar de ingestelde naam.

Ik heb dit al gedaan, maar toch werkt het niet.
Dat is gek @Appeltje0102, ik zou dan eerst nog even met een ander toestel proberen om uit te sluiten dat het aan je apparaat ligt. Misschien de itv ontvanger nog eens resetten voor de zekerheid. Mocht het niet werken dan even contact opnemen met de servicedesk. Misschien heb je wel een oude itv ontvanger, die de technologie niet ondersteunt.
Reputatie 7
Badge +28
Ben je wel verbonden met hetzelfde WiFi netwerk @Appeltje0102 ?
Klopt deze stelling? Dan zouden de Disney+ naar de TV ontvanger moeten kunnen 'casten'.

TV Connect wordt enkel gebruikt op dit moment om vanaf een mobiel device (telefoon of tablet) Netflix te laten starten. Meer functies heeft het helaas niet.
Dit antwoord lijkt mij eerder van toepassing niks meer en minder dan remote opstarten van de Netflix of Youtube app.
Reputatie 7
Inmiddels werkt TV Connect gewoon als een Chromecast. Je kunt ook vanuit YouTube of de iTV App casten. Ook andere apps die casting ondersteunen werken gewoon.Klopt deze stelling? Dan zouden de Disney+ naar de TV ontvanger moeten kunnen 'casten'.
Nee, die stelling klopt niet. De TV ontvangers hebben niet de algemene Chromecast functionaliteit. Je kunt alleen "casten" als de overeenkomstige app ook op de TV ontvanger staat. Dus wel Netflix en YouTube maar geen Disney+, NPO Start of bijvoorbeeld iTV.

TV Connect wordt enkel gebruikt op dit moment om vanaf een mobiel device (telefoon of tablet) Netflix te laten starten. Meer functies heeft het helaas niet.Dit antwoord lijkt mij eerder van toepassing niks meer en minder dan remote opstarten van de Netflix of Youtube app.
Iets meer dan dan. Niet alleen het remote opstarten maar ook remote aansturen net als via een Chromecast.
En dat is erg jammer immers ik kan met de app "Sure Universal Remote" mijn TV en Home Cinema Set via wifi bedienen en het zou een hele mooie functie zijn als de TV ontvangers ook via wifi bediend kunnen worden.
De communicatie standaard daartoe is gedefinieerd dus is het een kwestie van implementeren van die standaard.

Ik heb de Logitech Harmony companion set en bedien daarmee de TV box, computer, verlichting enz. via de afstandsbediening, smartphone, en tablet
Reputatie 7
Ik heb de Logitech Harmony companion set en bedien daarmee de TV box, computer, verlichting enz. via de afstandsbediening, smartphone, en tablet
Ik wil juist geen apart apparaat, ik wil "gewoon" met mijn telefoon of tablet rechtstreeks mijn TV ontvangers kunnen bedienen. Bij mij ligt de Logitech Harmony werkloos in een lade.

Reageer