Vraag

TV en internetuitval na update afstandsbediening

  • 9 June 2021
  • 11 reacties
  • 193 keer bekeken

Reputatie 1

Bij mij kwam de melding dat de afstandsbediening geupdate moest worden gisterochtend. Dat was het begin van een etmaal lang ellende. Na de update geen beeld meer. Herstarten  van modem en Arrisbox hielp in eerste instantie niet. Er moesten volgens het scherm instellingen worden opgehaald en dat liep vast na 80 procent. Derde keer werd de procedure wel voltooid en kon ik weer tv kijken. Maar 's avonds werkte de box weer niet. Na herstart leek alles oké maar vanochtend had ik geen internet en geen tv. Na twee keer herstarten lijkt de boel nu stabiel.

Eind goed, al goed zou je zeggen. MAAR MAG IK NU ALSTUBLIEFT WETEN WAAROM MIJ DIT IS AANGEDAAN? De afstandsbediening werkt weer net zo goed als vóór de update. Ik zie geen verbetering. Wat was het nut van die update en wat heb ik er aan?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

AB updaten?

Die melding heb ik nog nooit gehad.

 

Welke AB heb je en welke KPN TV ontvanger? 

 

Of bedoel je update KPN TV ontvanger? 

Dat gebeurd toch automatisch 's nachts? 

Reputatie 1

Ik heb het nieuwe Arris kastje met bijbehorende bluetooth ab.  En de conclusie dat het nu weer goed werkt, was voorbarig. Nu zijn sommige opgenomen programma's niet meer af te spelen. Wat is het toch spannend om de nieuwste hijgtech in huis te hebben.:thinking:

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Achtpeter, ik begrijp dat het inmiddels weer werkt. Maar als ik jouw verhaal zo lees is het een samenloop geweest van omstandigheden. Ik kan mij niet voorstellen dat een update van de afstandsbediening een gevolg heeft over alle diensten. Excuses voor het ongemak. Mocht je nog weer problemen ervaren, laat het dan weten. 

 

@joop2011 afhankelijk van welke afstandsbediening je hebt kan het zijn dat deze eens een update nodig heeft. 

Reputatie 1

Tsja, ik vroeg niet om troost of excuses, maar om uitleg. Wat hield de update in en wat heb ik er aan? Ik ben niet bang voor een technisch verhaal hoor. Ik zit nu een half jaartje bij KPN en ik heb het idee dat ik geabonneerd ben op een systeem waaraan permanent geknutseld wordt. Ik heb natuurlijk liever een systeem dat constant doet wat het moet doen. Enne... Is er nog hoop dat ik mijn opnames weer  afspelen kan ?

Reputatie 7
Badge +20

Ik durf zo niet te zeggen wat de update van de afstandsbediening precies inhoudt, daar heb ik geen inzicht in. En ja, we zijn constant bezig met het verbeteren, en keer in de zoveel tijd krijg je dan een update. 

En de opnames spelen dus niet meer af? Krijg je een foutmelding of dergelijke? Zou je de ontvanger willen resetten zodat deze een nieuwe schone verbinding met het netwerk maakt? Gaat het daarna weer goed?

@Bart_Z 

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

Dat zijn dus de wijzigingen met betrekking tot de AB, hoop niet dat ik dat gezeur ook krijg, gebruik de AB niet namelijk.

Reputatie 1

@Bart_Z  : Inderdaad kreeg ik een foutmelding en inderdaad heb ik de ontvanger gereset. Gevolg is dat ik het filmpje  dat onder berichten voor me klaarstond( TV-menu is vernieuwd) , nu wel kon afspelen. Maar sommige opgenomen programma's nog steeds niet. Terugkerende foutmelding STB-zap - 03. Het “constant verbeteren” waar u het over heeft, levert helaas niet constant verbeteringen op. Wat mij betreft, mogen jullie het constant bij het oude laten.

Reputatie 7
Badge +20

STB-zap-03 geeft aan dat het afspelen van de opname mislukt is. Ik begrijp dat deze helemaal niet afspeelt. :( Ook niet via ITV Online? Als het daar ook niet lukt vermoed ik dat er iets mis is met de opnames en dan zijn deze ok niet te herstellen. :(

Reputatie 1

ITV online zal ik nog proberen. Maar mijn verdrietje (niet heel groot hoor) zit hem vooral in het continu vernieuwen. Net als bij Ziggo komt het er op neer dat jullie nieuwigheden introduceren (betere modems, en nieuwe tv-kastjes die waarschijnlijk ook een verbetering kunnen zijn) terwijl jullie de meerderheid van de oude klanten met oudere apparatuur laten doormodderen. Jullie zijn maanden bezig geweest om de vernieuwingen van de tv gids en de menu's  ook voor abonnees met oude apparatuur acceptabel te maken. Lapwerk dus. En zo nu en dan ben ik, nieuwe klant met nieuwe apparatuur,  ook de klos. Alle ballen hooghouden lukt bij KPN niet altijd. Al maanden kan ik niet thuis  via wifi Whatsapp videogesprekken voeren omdat iets aan de instellingen van het modem moet worden veranderd wat voor mij te ingewikkeld is. Geen ramp, maar toch. En nu dus een klein tobberijtje met de tv. Misschien wordt het tijd om toe te geven dat het werken met voorlopers en achterblijvers niet ideaal is en dat sommige vernieuwingen eigenlijk houtje-touwtjeoplossingen zijn.

 

 

 

 

Hoi @Achtpeter . Ik kan niet ontkennen dat er dingen aangepast worden die voor issues zorgen.  Het is, net als veel moderne hardware, een work-in-progress.  Koop je tegenwoordig een nieuwe tv of foto camerais de kans groot dat er gaandeweg updates verschijnen die voor meer mogelijkheden en verbeteringen zorgen. Dit is helaas geen vlekkeloos proces  en het kan ook averechts werken. Het grotere doel is uiteraard verbetering en meer functionaliteit.  

 

Na de update van de afstandsbediening software van de KPN HDTV tuner zoals hierboven beschreven, werkt alles naar behoren. Alleen…. ik bedien de HDTV tuner via een Bose Lifestyle V35 afstandsbediening met code C2952. Helaas werkt dit niet meer na deze update. Is er iemand met dezelfde ervaring en is de oplossing een andere code gebruiken? Zo ja welke code is dit (grote zoektocht)….