Beantwoord

Tv- en wifi verbinding valt weg tijdens telefoneren

  • 13 January 2021
  • 29 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds 31 december 2020 hebben wij internet, bellen en tv van KPN. (Internet en bellen hebben we al heel lang, maar sinds 31-12-2020 hebben we het uitgebreid met TV).

De afgelopen 2 weken is het al 4x gebeurd dat de tv én wifi-verbinding wegvallen tijdens het bellen.

Bellen kan dan nog steeds, maar tv kijken niet meer en internet via wifi werkt ook niet meer.

We hebben de experiabox V8 met een KPN - experia Wifi eraan. TV kijken doen we met de Arris VIP 5202.

Hoogst irritant dat we steeds het modem opnieuw op moeten starten.

Wat kunnen we doen om dit structureel op te lossen?

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door JohnvH 23 January 2021, 23:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Hoi @JohnvH . Welkom op het forum.

Dat is een vreemde storing. Kan het toeval zijn dat je aan het telefoneren bent en de lijn wegvalt? Of kun je de klok er op gelijk zetten?

 

Reputatie 2

Het is alle keren gebeurd terwijl we aan het bellen waren. Kan toeval zijn, maar 4x toeval is een beetje veel.

Ik heb een meting gedaan en als de waarden kloppen is de verbinding nu al een tijdje stabiel. Ik zie dat er 13-1 een uitval is geweest. Daarna niet weer.

Is dit ook jouw ervaring?

Reputatie 2

Dat klopt: Op 13 januari was de laatste storing en op die datum de storingen ook gemeld in het forum.

Daarna heb ik de software opnieuw geïnstalleerd en een update gedownload + geïnstalleerd.

Hopelijk was dat de oplossing.

Dat hoop ik ook, @JohnvH . Mocht het weer terugkomen, weet je mij te vinden.

Reputatie 2

Helaas…… gisteren en vandaag valt de tv- en wifi-verbinding weer uit.

Dit keer zaten we niet te bellen, maar het gebeurde tijdens het tv-kijken .

Beide keren kregen we deze foutmelding op het tv-scherm: stb-nmc-400 

Waarom valt de verbinding toch zo vaak uit?

 

Reputatie 2

Lees nu overigens in een ander topic dat deze storing met foutcode stb-nmc-400 vooral veel voorkomt met een Experiabox v8.

Dat is nu precies de versie van de Experiabox die wij ook hebben.

Kan het daar aan liggen?

 

 

Ik vrees dat het deze keer door een storing aan onze kant komt, @JohnvH .

Zie dit topic voor updates:

 

Reputatie 2

En vanavond (4 februari 2021) alwéér dezelfde storing met foutcode stb-nmc-400.

We hebben deze storing nu 6x gehad in 6 weken.

Hiervoor hadden we jarenlang tv van Ziggo en NOOIT storing gehad.

Mijn geduld is nu wel op!

Volgens mijn gegevens heb je twee tuners. Speelt het probleem ook op die 2e tuner? Is er anders een mogelijkheid dat je ze omruilt? Als het probleem meeverhuisd, lijkt een omruil me op zijn plaats. Als de andere tuner hetzelfde euvel geeft, vrees ik dat het iets in ons netwerk is en zullen we moeten afwachten tot er een generiek oplossing is gevonden.

Reputatie 2

De 2e tuner hebben we nog maar 1 week en die gebruiken we maar iets meer dan een uur per dag.

Heb ze vandaag omgeruild, om na te gaan of de 2e tuner dezelfde foutmeldingen geeft.

 

Super. Laten we het even aankijken. Ik lees graag hoe het verder gaat.

Reputatie 2

Helaas: vandaag om 18.10 uur wederom TV en wifi uitgevallen.

Foutcode: stb-nmc-400

Wat nu?

 

@JohnvH : ik probeer je te bellen op 06-*****814 maar ik krijg direct de voicemail.

Wanneer kan ik jou bereiken? (ik werk zelf doordeweeks en dan meestal 11:00 tot 15:00 )

Reputatie 2

Klopt, ik werk op een bedrijvencentrum in de buurt en mijn privé telefoon staat dan uit.

Overdag bellen heeft denk ik geen zin, want dan ben ik niet thuis.

 

 

Reputatie 2

En ja hoor, daar gaat ie weer: maandag 8 februari om 20.50 uur weer alles uitgevallen (TV + wifi).

De 8e keer in 7 weken en het is nog steeds niet opgelost.

Hoe lang duurt dit nog, voordat ik m’n geld terug krijg van KPN vanwege wanprestatie?

 

Daarom wil ik je graag even spreken. Ik wil wat zaken doornemen en mocht het nodig zijn kunnen we dan direct een monteur inplannen.

Ik werk vrijdagavond. Is dat misschien een geschikt moment?

Als het niet uitkomt is het toch raadzaam om zelf even met 0800 0402 te bellen.

Reputatie 2

Beste Erwin, Vrijdagavond is prima, dan ben ik vanaf 19.00 uur te bereiken op het nummer dat je in deze topic hebt vermeld.

We spreken elkaar dan!

Ik zet je in mijn agenda. Tot dan.

Reputatie 2

Voorafgaand aan ons telefoongesprek van vrijdag: Vandaag sprak ik m’n buurman en vroeg ‘m wie zijn tv-provider was.

Hij zit ook bij KPN en heeft ook al maanden klachten over wegvallende verbindingen. 

Bij hem komt over enkele weken een monteur aan huis om na te gaan waar het probleem zit.

Als we er vrijdag niet uitkomen, dan kan diezelfde monteur wellicht direct door naar ons komen?

M’n buurman woont op nummer 23-9

Hoi @JohnvH . Leuk je even gesproken te hebben.

Ik was van plan om je een nieuwe experiabox te sturen. Bij de laatste stap kreeg ik een melding dat er iets stuk was met de logistiek. Geen zorg, het wordt nu door een achterliggende afdeling opgepakt. Het kan zijn dat ze jou nog bellen en anders krijg je op korte temijn alsnog die SMS met logistiek informatie.

Als jij dinsdag nog niks gehoord hebt, laat het even weten. 

Een vraag van mij als meelezer over : 

. . . de tv én wifi-verbinding wegvallen tijdens het bellen.

Bellen kan dan nog steeds

Gaat dit over vast bellen via het modem of met een mobiel (in de buurt van het modem tv decoder).

 

Reputatie 2

Beste Kees, dit gaat over vast bellen via het modem.

Reputatie 2

Aan @Erwin_ Donderdagavond 17 februari de nieuwe Experia Box V10 geïnstalleerd.

Uiteraard is de termijn na installatie erg kort, maar tot nu toe gaat alles goed.

 

 

Reputatie 2

Statusupdate na 2 weken: Verbinding is veel stabieler met de Experiabox V10.

Wel verschillende keren een “frozen” beeld op TV gehad, maar dat was op te lossen door naar een andere zender te schakalen en weer terug naar de originele zender te gaan.

Hopelijk blijft het zo, want dit is veel beter dan met de Experiabox 8