Beantwoord

tv gaat spontaan op zwart

  • 2 September 2019
  • 5 reacties
  • 213 keer bekeken

Na aankoop van een smart tv had ik het probleem dat ik met regelmaat de ontvanger moest herstarten. Probleem was oude Motorola ontvanger(1853). Heb inmiddels nieuwe ontvangers. E.e.a geïnstalleerd maar was geen verbetering. Met helpdesk gesproken en ook hier was probleem niet bekend.
Software verwijdert en opnieuw aangesloten met nieuwe kabels en alle software van de tv gereset.
Probleem was opgelost, beeld en viel niet uit.

Maar nu begint het probleem weer, de tv valt spontaan uit op de meest rare momenten. Of het nu na 15 minuten of een uur is. Herstart via de schakelaar achterop de ontvanger en na enkele minuten is er weer beeld. Dit blijft dan goed totdat ik alles afsluit. Na herstart doet zich het zelf probleem voor. Ben in bezit van 2 nieuwe ontvangers en heb e.e.a. gewisseld maar geen verbetering.

Iemand bekent met dit probleem?

samsung qled
experia box v10
ontvanger arcadyan hmb2260

Cor
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 13 September 2019, 20:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @Hoff

Dit is inderdaad een vervelend probleem. Heb je eens een andere HDMI-kabel geprobeerd? 🤔
Hoi @Hoff . Als ik het goed lees heb je alle bekabeling al eens vervangen. Zitten er ook meerdere HDMI poorten op jouw tv? Zo ja, zou je een andere poort willen proberen.
Kun je 'uitvallen' nader omschrijven? Het beeld wordt helemaal zwart? Als dat gebeurt wat zie je dan op de ontvanger gebeuren? Staat daar dan misschien ook een code?
Alle info is welkom!
Goedendag,
onder zwart versta ik dat het beeld gewoon wegvalt. Zie wel de blauwe informatie balk.
zappen naar andere zenders heeft geen effect.
ook heb ik al de andere HDMI poorten gebuikt. Op een ontvanger blijft alles normaal. Dus geen rare code. Nu zie ik wel ineens op mijn experia box de oranje lamp branden van service. Dit was voorheen niet. Heb zelf ook de experiabox gereset.
1e ACTIE Nu afspraak maken met KPN wellicht dat dit het probleem is. Ik hou jullie op de hoogte van de voorgang.
Dat kan ook via mij, @Hoff . :-)
Uiteraard kun je ook bellen maar mocht je willen dat ik er voor je induik, zou je dan je profiel kunnen invullen en een seintje geven? Ik ga dan de lijn doormeten.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden!