Beantwoord

TV geeft 'Geen signaal' foutmelding, zwart beeld

  • 19 February 2015
  • 9 reacties
  • 115695 keer bekeken

Beste lezer,

Sinds twee dagen geeft mijn Sony Bravia een zwart scherm met de vermelding "geen signaal"

Uitraard alle kabels en apparaten na ge lopen, alles is goed geplugd en alle nodige lampjes zijn groen.

De tv in de slaapkamer werkt ook gewoon, digitaal en HDMI.

Internet geen enkel probleem.

Wie kan mij helpen bij de oplossing???

Bij voorbaat dank!

Marina van de Bor

Admin: Graag niet dubbelposten, andere topics zijn verplaatst. Titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden.

icon

Beste antwoord door Koen_1 23 February 2015, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Beste lezer,

Sinds twee dagen geeft mijn Sony Bravia een zwart scherm met de vermelding "geen signaal"

Uitraard alle kabels en apparaten na ge lopen, alles is goed geplugd en alle nodige lampjes zijn groen.

De tv in de slaapkamer werkt ook gewoon, digitaal en HDMI.

Internet geen enkel probleem.

Wie kan mij helpen bij de oplossing???

Bij voorbaat dank!

Marina van de Bor

Beste lezer,

Sinds twee dagen geeft mijn Sony Bravia een zwart scherm met de vermelding "geen signaal"

Uitraard alle kabels en apparaten na ge lopen, alles is goed geplugd en alle nodige lampjes zijn groen.

De tv in de slaapkamer werkt ook gewoon, digitaal en HDMI.

Internet geen enkel probleem.

Wie kan mij helpen bij de oplossing???

Bij voorbaat dank!

Marina van de Bor

Dag Marina, welkom op het forum!

Staat je TV per ongeluk ingesteld op een andere bron (ingang), b.v. HDMI2 ipv. HDMI1 of omgekeerd? Vaak is dat in dit soort situaties de boosdoener en het kan zo maar per ongeluk gebeuren. Ook andere bronnen kunnen per ongeluk gekozen worden, met de AB van de TV maar meestal ook met de AB van iTV (ik dacht één van de knopjes onderaan, maar weet dat van waar ik nu ben niet zeker; controleer ff de handleiding van iTV en/of van je TV).

Reputatie 1
Effe wachte op webcare.
Tv ontvanger misschien ingesteld op verkeerde uitgang. Lijkt mij toch iets met de verkeerde instellingen te maken te hebben.
Dat kan, maar daar moet je wel ff je best voor doen (zelf verkeerd instellen, maar dat lijkt me onwaaschijnlijk want dan had TS zich dat vast nog wel herinnerd; een handmatige rest: idem; een door KPN uitgevoerde reset/softwareupdate, maar dan nog is het niet waarschijnljk dat de uitvoer van HDMI op SCART komt).

Uit ervaring weet ik dat het kiezen van de verkeerde ingangsbron op de TV zelf zo gepiept is. De knop voor bronselectie op de AB van KPN is immers gemakkelijk (ook door b.v. een kinderhandje) ingedrukt. En dan verschijnt er een melding als die van TS op het TV-scherm.

Of dit werkelijk de oorzaak is weet ik ook niet, wellicht is er ook eens storing in de iTV-ontvanger en moet die vervangen worden. In dat geval kan TS contact opnemen met de KS (0800 - 0402 bij een koperabo en 0800 - 0404 bij een glasvezel abo) of ff w8en totdat een Webcare Specialist dit voor haar oppakt.

Reputatie 1
wat ook nog geprobeerd kan worden is de HDMI kabel van boven eens onder aan te sluiten daar kan het defect ook zitten.

als dit in orde is mechien een andere HDMI poort op de tv testen??? natuurlijk niet vergeten de bronselectie van de TV ook even te verzetten

bijvoorbeeld als de HDMI kabel in poort 2 steekt, de bronselectie ook even op HDMI 2 zetten.

wanneer dit beide niet werkt ligt de fout bij de decoder en is waarschijnlijk de output naar de vaantjes

Reputatie 7
Badge +21

Dag Marina,

Lastige situatie!
Als de tv "geen signaal" aangeeft, is meestal het probleem dat de tv en de tv ontvanger geen contact met elkaar hebben.
De oorzaak hiervan kan zoals Henk2304 ook aangaf, bijvoorbeeld zijn dat de tv op de verkeerde bron ingesteld staat.
Je kunt de bron selecteren door op de "source" knop van de afstandsbediening van je tv te drukken. Bij deze knop staat
meestal dit symbool. Ik hoor graag van je!
 

c50480b1-461c-4a83-8c40-971621154108.png

Met vriendelijke groet,
Koen

 

Admin: op onze website hebben we hier ook een stappenplan voor Hoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?

Beste Koen,

Ik heb dit zelfde probleem,maar waar kan ik de source knop vinden op de afstandsbediening?

Met Vriendelijke Groet,

Nino

NinoKronenberg schreef op 1 jun '16 om 10:26u
Ik heb dit zelfde probleem,maar waar kan ik de source knop vinden op de afstandsbediening?

 Zoals Koen al aangeeft:

Bij deze knop staat meestal dit symbool.
Als je KPN iTV-afstandsbediening (AB) goed is ingeregeld op je TV heeft ook die een bronselectie- (source-) knop. Die vind je helemaal links onderaan. Regelmatig werkt die echter niet omdat daar vaak wat fine-tuning van de AB voor nodig is. Hoe dat moet vind je weer in de iTV-handleiding.