Beantwoord

TV geeft melding geen signaal

  • 28 August 2018
  • 11 reacties
  • 17302 keer bekeken

Mijn 2e TV op de slaapkamer geeft opeens de melding "Geen signaal".
TV is een LG 32 LE5400 . Maanden probleemloos kunnen kijken.
Wat heb ik allemaal gedaan om het weer werkend te krijgen:
1) Zwarte kastje verwisseld met de TV van de woonkamer. (Geen resultaat, het kastje van de woonkamer werkt niet op de TV van de slaapkamer, maar het kastje van de slaapkamer werkt wel op de TV van de woonkamer.
2) HDMI kabel geprobeert op een ander HDMI kanaal, geen resultaat.
3) HDMI kabel gewisseld (andere kabel dus) geen resultaat.
4) Internetkabel gewisseld, geen resultaat.
5) Ander HDMI apparaat aan TV aangesloten, dan wel beeld van het andere HDMI apparaat.
Het zwarte kastje van KPN blijft 'geen signaal'geven, hierdoor is het ook niet mogelijk om het menu in beeld te krijgen, zelfs het opstarten van het zwarte kastje krijg je niet in beeld.
Het is geen source probleem want die staat op de juiste ingang.
Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 27 September 2018, 15:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo AJtje, Wat lastig dat je de melding steeds terug ziet op jouw tv. Voor zover ik begrijp werken beide tv-ontvanger wel beneden op de tv in de woonkamer, maar boven, op de tv in de slaapkamer niet. Je krijgt de melding ''geen signaal'', maar wat zie je op de tv-ontvanger? Welke kleur brandt het lampje op de tv-ontvanger? Ook ben ik benieuwd of je de cijfers van de zenders wel ziet op de ontvanger.
De TV ontvanger lijkt normaal te werken, het groene lampje brandt, de zenderinformatie doet het, maar contact met de TV maken doet ie niet.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor het toelichten AJtje. Je tv-ontvangers werken allebei beneden op de tv in de woonkamer, maar allebei niet op de tv in de slaapkamer. Het lampje brandt groen en ook de zenderinformatie zie je nog. Het lijkt erop dat er niets mis is met de tv- ontvanger, maar met de tv. Dit kan te maken hebben met de HDMI- poorten. Heb je de mogelijkheid om de ontvanger aan te sluiten met een Scart kabel op de tv in de slaapkamer. Ik ben benieuwd of je hiermee wel beeld te zien krijgt.
Met de HDMI poorten is niets mis, zie mijn eerste bericht.
Ik denk meer dat het te maken heeft met een update van KPN, heb daar meer over gelezen op het forum.
Trouwens de ontvanger heeft uitsluitend een HDMI uitgang, het lijkt me weinig zinvol om een kabel aan te schaffen van HDMI naar Scart om te ontdekken dat dat geen verschil maakt.
Reputatie 7
Badge +19
Zou je mij kunnen toelichten wat je gelezen hebt over welke update? Alles kan, maar wanneer twee ontvanger wel werken op een andere tv, dan lijkt mij dit niet aan de orde. Geen signaal is een melding van de tv zelf, niet van de ontvanger. Wanneer je de ontvanger loskoppelt, dan zie je ook de melding geen signaal op je tv. In bijna alle gevallen betekent 'geen signaal' dat de tv niet op juiste invoerkanaal staat. Als de HDMI-kabel in de HDMI 2 ingang zit bijvoorbeeld, moet je tv ook op HDMI-2 staan. Je kunt de bron selecteren door op de "source" knop van de afstandsbediening van KPN te drukken. Als je dit geprobeerd hebt, dan kun je de ''source'' knop van de afstandsbediening van de tv nog proberen. Bij deze knop staat meestal dit symbool.
Zoals ik in het eerste bericht ook al schreef: Het is geen SOURCE probleem
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb gelezen dat je het noemt AJtje, maar dit is toch het probleem bij 95% van de meldingen ''geen signaal'' en het leek mij niet overbodig om aan te geven op welke wijze je het kunt aanpassen. Ik zal het daar nu bij laten. Je gaf ook aan dat je had gelezen dat het te maken had met een update. Kun je in de handleiding/specificaties nagaan welke versie HDMI jouw tv heeft (1.3, 1.4)? Dan zet ik de vraag uit bij onze ontwikkelaars.
HDMI 1.3
Ik ben benieuwd, dit is zo'n probleem, dat m.i. alleen door een techneut uitgezocht kan worden, die echt nieuwsgierig is, naar wat dit kan zijn. Als consument heb ik zoveel mogelijk alles uitgesloten dat het iets te maken zou kunnen hebben met mijn apparatuur of mijn gebruik daarvan.
Ik denk nog steeds dat het iets te maken heeft met firmware en/of software van KPN, waardoor de LG TV het signaal van het kastje niet meer oppakt.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi AJtje, ik zie dat ik helemaal niet meer ben teruggekomen op jouw vraag. Terwijl ik hierover al wel een reactie hierover ontvangen. Excuses daarvoor. We ondersteunen minimaal HDMI versie 1.4. Versies daaronder hebben we nooit officieel ondersteund. In de praktijk was dat, blijkbaar, geen probleem. Het is ook niet iets waar we nu met deze update bewust iets aan gedaan hebben, maar het kan zijn dat een andere aanpassing is geweest die nu invloed heeft hierop.
Ik heb een andere tv aangesloten
Reputatie 7
Badge +19
Ik ben ook bang dat dit de enige oplossing is. Als je er nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag. 🙂 Anders wens ik je een goed weekend AJtje!

Reageer