Beantwoord

TV gids bepaalde zender klopt niet

• 7 september 2018
  • 19 reacties
  • 367 keer bekeken

Badge
er zijn al meerdere topics over geweest en degene die ik lees hebben nog steeds geen uitkomst
iedere keer als de zenders worden gewijzigd of er vind een update plaats gaat het schijnbaar fout.
nu wederom op FOX kanaal 14 klopt de gids informatie weer niet en je kunt op die zender ook geen series inplannen. losse afleveringen kan wel en dan wil die gaan opnemen en dan krijg je de melding opname niet gelukt programma niet uitgezonden. nee vind ik niet zo gek.
bel je met de klantenservice krijg je iedere keer dezelfde riedel stroom van het kastje af en als dat niet helpt software reset .
allemaal al meerdere malen geprobeerd en geen oplossing
ik mis nu allemaal programma's omdat ik ze niet kan opnemen en sorry dit vind ik geen goeie service
dit is al het zoveelste punt waar ik de laatste tijd mee zit en opzeggen kan ik nog niet maar zit wel steeds meer naar andere providers te kijken om eerlijk te zijn.

jaren lang was voor mij het motto ok KPN is wat duurder maar kwalitatief zijn ze ook een stuk beter.
daar begin ik nu een beetje van terug te komen.

hopelijk is er hier een oplossing en nee ik ga niks resetten of de stekker eruit halen

dank je wel
icon

Beste antwoord door Smit212000 13 september 2018, 20:20

Ja dat heeft geholpen.
De 2 losse afleveringen stonden erin en op het einde nog een keer als serie. Maar daar stond niks.
Nu heb ik die verwijderd en hij neemt weer als serie op.

Dank je wel Alex.
Super
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hi Smit. Geen zorgen, ik zal je niet vragen om iets te resetten. Het lijkt me inderdaad niet fijn om elke keer je programma's te moeten missen. Heb je voor mij een of meerdere voorbeelden van uitzendingen waarbij dit niet is gelukt de afgelopen dagen? Zou je daarbij de datum, tijdstip en naam van de uitzending willen posten? Dan kan ik hier een onderzoek starten.

Als laatste; zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit aan jouw account koppelen.

Ik hoor graag van je. 🙂
Badge
Hi Smit. Geen zorgen, ik zal je niet vragen om iets te resetten. Het lijkt me inderdaad niet fijn om elke keer je programma's te moeten missen. Heb je voor mij een of meerdere voorbeelden van uitzendingen waarbij dit niet is gelukt de afgelopen dagen? Zou je daarbij de datum, tijdstip en naam van de uitzending willen posten? Dan kan ik hier een onderzoek starten.

Als laatste; zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik dit aan jouw account koppelen.

Ik hoor graag van je. :)

Dag Alex,

Dank voor je reactie.
Het probleem zit hem voor nu is zender FOX op kanaal 14.
Het speelt bij alle programma's op alle tijdstippen.
De zender informatie in de KPN gids en in de KPN app kloppen niet met wat er uitgezonden wordt. Afgelopen maandag was alles nog normaal en sinds dinsdag niet meer.
Bedankt voor je hulp.

P.s ik heb mijn profiel aangepast.
Badge
Hoi Alex,

Als aanvulling op bovenstaande.
Het opnemen werkt wel alleen hele seizoenen opnemen werkt niet. Dit is nu al het geval bij een serie op FOX , RTL 4 en NPO3
Reputatie 7
Badge +18
Hi, ik heb me hier even in verdiept. Ik zie echter geen verschillen in de gidsen tussen onze gids en de gids van FOX, hier ook getest en daar ligt het probleem niet. Het lijkt klantspecifiek te zijn. Zie ook afbeelding hieronder.

Heb je dit probleem op beide ontvangers? Ik heb de gegevens vanaf hier ook opnieuw ingeladen. Zou je voor mij als laatste het glasvezelkastje, het kastje naast de Experiabox, 10 seconden stroomloos willen maken?

Badge
Dat zal ik morgen even doen. Ik heb nu 2 opnames lopen en die gaan dan niet doorlopen.
Moet dit het probleem ook oplossen met het opnemen van hele seizoenen wat nu niet goed gaat?
Reputatie 7
Badge +18
Dat zal ik morgen even doen. Ik heb nu 2 opnames lopen en die gaan dan niet doorlopen.
Moet dit het probleem ook oplossen met het opnemen van hele seizoenen wat nu niet goed gaat?

Komen we dan ook achter. Zou je nog willen beantwoorden of je het probleem op beide ontvangers ervaart?
Badge
Hoi gisteren door omstandigheden de hele dag niet thuis geweest.
Ik ga vanmiddag kijken en een reactie posten
Badge
Hoi Alex, inmiddels heb ik alles uitgevoerd en zo té zien heeft dit gewerkt. De gids is inmiddels weer zoals normaal.
Ik hou dit de komende tijd nog wel in de gaten.
Wel blijft het probleem van hele seizoenen opnemen bestaan
Bij de ene serie lukt dit wel. Bij een andere serie (bijv the gifted van FOX) lukt dit niet. De afleveringen los opnemen lukt wel. Maar dit vind ik geen optie. Dit moet ik dan iedere week opnieuw instellen en bovendien komen al de afleveringen los in het opname menu te staan. Ik heb ook navraag gedaan bij 2 mensen die ik ken en die ook kpn hebben en die hebben dit probleem niet. Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Dat zal ik morgen even doen. Ik heb nu 2 opnames lopen en die gaan dan niet doorlopen. Jawel hoor, zelfs al bij jou de stroom zou uitvallen worden de opnames gewoon gemaakt. Die worden n.l. niet op de ontvanger gemaakt maar in de cloud van KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Alex, inmiddels heb ik alles uitgevoerd en zo té zien heeft dit gewerkt. De gids is inmiddels weer zoals normaal.
Ik hou dit de komende tijd nog wel in de gaten.
Wel blijft het probleem van hele seizoenen opnemen bestaan
Bij de ene serie lukt dit wel. Bij een andere serie (bijv the gifted van FOX) lukt dit niet. De afleveringen los opnemen lukt wel. Maar dit vind ik geen optie. Dit moet ik dan iedere week opnieuw instellen en bovendien komen al de afleveringen los in het opname menu te staan. Ik heb ook navraag gedaan bij 2 mensen die ik ken en die ook kpn hebben en die hebben dit probleem niet. Wat kan ik doen?

Fijn om te horen. Zie de optie om The Gifted helemaal op te nemen niet? Als je erop klikt?
Badge
Hoi Alex

Ik snap niet wat je bedoelt sorry.
Opnemen van 1 aflevering lukt wel en inplannen voor een heel seizoen doet ie niet.
Het gekke is dat bij mijn buurvrouw die ook kpn heeft doet hij serie opnemen van dat programma wel.
Opnemen van losse opnames vind ik geen optie.
Er moet gewoon een oplossing zijn
Reputatie 7
Badge +18
Dat begrijp ik, wat ik bedoel is of je de optie ziet om The Gifted als serieopname in te plannen, zoals hieronder afgebeeld. Daarnaast wil ik ook weten of je dit op beide ontvangers niet hebt.
Badge
Ik ook beide afbeeldingen zoals ik bij jou zie op de ontvanger beneden en boven
Als ik naar sbs6 ga en plan mensenkennis in dan gaat het goed. Doe ik het bij bijvoorbeeld the gifted kan ik wel per opname inplannen maar niet het hele seizoen.
Dit is bij beide ontvangers.
Reputatie 7
Badge +18
Wil je dit nog even nakijken? Ga naar Menu > Opnames > Geplande opnames. Zie je The Gifted daar wel tussen staan? Zou je het in dat geval daar willen verwijderen?
Badge
Ja dat heeft geholpen.
De 2 losse afleveringen stonden erin en op het einde nog een keer als serie. Maar daar stond niks.

Dank je wel Alex.
Super
Reputatie 7
Badge +18
Duurde even maar we zijn er! Graag gedaan uiteraard en laat me weten mocht er nog iets zijn.
Badge
Nou als er iets is op het gebied van nieuw ( modem , interactieve tv, diensten ) hou ik me zeer aanbevolen.
Is er al iets meer bekend over bellen via de Wi-Fi.
Ik woon in een nieuwbouwwijk en mobiel bellen is hier een. Ramp. Ik ben er al ruim een jaar mee bezig maar nog steeds geen vorderingen volgens mij.
Misschien weet jij meer.

P.s ook voor testen sta ik altijd open!!
Reputatie 7
Ja dat heeft geholpen.
Dit is dus een punt van aandacht bij iedere serie waarvan het seizoen is afgelopen. De geplande serieopname zorgt er niet - zoals vroeger wel - voor dat ook een nieuw seizoen wordt opgenomen. En de geplande serie van het oude seizoen blokkeert een serieopname voor een nieuw seizoen! Maar als je van het oude seizoen nog niet alle opnames bekeken hebt en je verwijdert de oude serie uit geplande opnames zullen vervolgens alle opnames van die oude serie als losse opnames in de lijst verschijnen, dus niet meer netjes als groep bij elkaar staan.
Badge
Dank voor je tip henk

Reageer