TV-gids klopt niet

  • 18 June 2019
  • 20 reacties
  • 1565 keer bekeken

Alle klachten ten spijt klopt de tv gids nog steeds niet, en steeds meer zenders kloppen niet of lopen ze voor of achter.
Kan hier nu niets aan worden gedaan😡☹️
Een ontevreden klant

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Ik en vele anderen (anders zou je niet de enige zijn dit het meld als ware het al langere tijd) ervaren dit niet zo.
Kun je zenders noemen waar de epg niet van klopt? En voorbeelden van programma's indien mogelijk. Ik (en anderen denk ik ook) hebben niet zoveel zin om 100 zenders na te gaan lopen en de epg daarvan 😉

Wat ervaar je als 'niet kloppen'? Dat er nog reclame voor en na zit?
Reputatie 7
Badge +25
Hi @tiebie, welkom op het forum. Het topic waarin je regeerde was oud. Ik ben ook benieuwd naar wat je precies bedoelt. Zou je zo specifiek mogelijk kunnen zijn? Dus welke zenders, programma's en tijden kloppen er niet? Wellicht kunnen we er dan wat aan gaan doen want het is mij niet bekend dat het structureel fout gaat namelijk.

hier enkele voorbeelden
Dit is ook een goede

Die van modern family is niet zo'n goed voorbeeld..... 😉

Verder kan KPN en de gidsmaker er natuurlijk niks aan doen als een zender een programma een paar minuten eerder of later laat beginnen. En dat de slimste mens ook ietsje later begint.... Als ik de beoogde begintijd vergelijk met de tijd rechtsonder in de balk....
IK kan dit niet scharen onder "fouten i.d. gids" hoor.

Iets met muggen....
Ik weet niet wat je wilt, modern familie terwijl how i met your Mother speelt op comedy central, ha die pa terwijl de slimste mens moet spelen op Nederland 1.
en zo zijn er tientallen voorbeelden
Ik laat het verder maar aan de beoordeling van @Paul_ over.

Ik vrees dat dit toch aan de zendgemachtigden ligt. Op de extra-NPO zenders wil de programmering nogal eens raar zijn.

Op CC heb ik even de groene knop gebruikt om 12:15 in de gids en dan start gewoon Modern Family. Je foto is mss net van een tussenstukje met een promo.

Het is voor mij lastig te vergelijken met https://www.npostart.nl/gids aangezien de computer niet in de buurt van de televisie staat.
Ik weet niet namens wie je spreekt maar als ik aan geef dat dit voor veel zenders geld op verschillende tijdstippen van totaal afwijkende programma’s naar verkeerde tijdens en je gaat vervolgens “excuses” voor een enkel programma verzinnen is het erg moeilijk dit serieus te nemen.
Als dit een antwoord namens de KPN is 😠😳😢
En waarom denk je dat ik namens KPN spreek? Dan zou ik toch wel iets anders reageren, denk je ook niet???? Staat er ergens kpn bij mijn naam????
Dit is een forum, dus hier mag ook gediscusiëerd worden.

Maar echte afwijkingen kan ik dus niet vinden. Enkele minuten hooguit. Ik vind het allemaal niet zo dramatisch.
Maar dat is dus mijn mening.

Als jij vind dat de zenders zich SUPERPRECIES aan hun opgegeven uitzendtijden moeten houden.... Dat ben ik na 47 jaar televisie kijken nog nooit tegen gekomen. 😉
Als je het ( deel van) KPN logo gebruikt bij je profiel foto is dat misschien niet zo raar.
ik had het idee dat KPN als beheerder ook op het forum mee “sprak”.
Ben totaal niet geïnteresseerd in de mening of uitleg van leken aangezien een mening niets met feiten te maken heeft.
Dacht hier wijzer te worden maar helaas.
Reputatie 7
Badge +28
Peter werkt niet voor KPN, maar om nou te zeggen dat hij een leek is.......
Nee, met 23.592 reactie's op dit forum mag je toch wel spreken van enige kennis en ervaring.
(Understatement...😉)

Overigens werkt Paul wel voor KPN.

Wat betreft de gids, ook wel EPG benoemd.
KPN bepaalt niet de inhoud van de gids. Deze informatie wordt aangeleverd door de zenders. Vergelijk het met de informatie in een papieren TV-gids. Daar zit ook wel is een verschil in, omdat er altijd wijzigingen kunnen plaatsvinden. De ene zender zal deze wijzigingen sneller aanpassen dan de andere zender.

Ik zie de gids / EPG als een mooie extra service. Voor klachten daarover kan je je bij de zendereigenaar melden.

Maar is het wel iets om je druk om over te maken?
Iedereen heeft het kpn-kroontje bij de avatar. Jij ook!

De medewerkers van KPN webcare heten hier moderator en hebben het kroontje in de juiste kpn-kleuren. Kijk maar bij Paul.

En leek... na meer dan 40 jaar.... en de business ook technisch op de voet gevolgd. Mens, mens, wat kan jij lekker beledigen!! Ik kap hier maar bij dit topic. Toedeledokie.

Minimale gidsfoutjes bij niche zenders. Waarom zou hier toch niemand anders aansluiten met dezelfde klachten. 🤔
Muggenz....
Spijkers op ...
Van een mug ....
Reputatie 7
Badge +25
Hoi @tiebie , ik ben KPN...

Een minimaal verschil van enkele minuten (zoals de eerste paar foto's) zijn niet te voorkomen. Programma's kunnen altijd een beetje uitlopen, of wellicht iets eerder zijn afgelopen. Je zult dan altijd kleine 'foutjes' zien in de EPG. Daar is niets aan te doen.

Die van Comedy Central lijkt me juist een voorbeeld van een 'echte fout', mits dit geen reclame/promo was of iets dergelijks. Aangezien het via Terugkijken wel Modern Family is, zou dat zomaar kunnen... Maar dat gaan we in de gaten houden.

Het klopt dat de zenders zelf de gidsinformatie aanleveren. En dan heb je ook de leverancier van de gids zelf... Maar als er structureel wat fout gaat, dan kunnen we daar natuurlijk wel actie op ondernemen richting de verschillende partijen.
Als ik niet serieus word genomen met een klacht, en ik heb het NIET over minimale tijdverschillen ook NIET over promo’s of allerlei andere excuses voor het niet kloppen van de tv-gids.
Iets wat al maanden speelt, dan is dit de eerst en meteen de laatste keer dat ik dit forum gebruik.
ik had meer gehoopt van een door de KPN gerund forum HELAAS.
een teleurgestelde KLANT🙁
Reputatie 7
Badge +25
Als ik niet serieus word genomen met een klacht, en ik heb het NIET over minimale tijdverschillen ook NIET over promo’s of allerlei andere excuses voor het niet kloppen van de tv-gids.
Ik neem je wel serieus, maar ik kijk gewoonweg naar de voorbeelden die je met ons deelt.

Afb. 1: Het is daar 18:13 uur. "Dagelijkse kost" hoort om 18:15 uur te beginnen, maar is al begonnen. Dat is een verschil van 2 minuten... Het kan natuurlijk zijn dat het programma al een half uur o.i.d. bezig is, maar dat vermeld je er verder niet bij.

Afb. 2: Het is daar 18:23 uur. Om 18:20 zou "De slimste mens" moeten zijn begonnen, maar dat is niet het geval (geen idee welk programma er wel op is). Ik weet niet hoe lang het duurde voordat "De slimste mens" daadwerkelijk begon, maar dat vermeld je er verder niet bij. Daar is, voor zover ik kan zien, dus 3 minuten een programma uitgelopen.

Afb. 3 (en 4): Dat lijkt me een goed voorbeeld van waar het gewoonweg verkeerd staat, dus die moeten we zeker in de gaten houden. Ik kijk regelmatig Comedy Central, en voor zover ik weet gaat dat niet structureel fout gelukkig.

Het heeft dus helemaal niets met "excuses" te maken... Dus indien je hier nog wat aan toe te voegen hebt, doe dat vooral. Hoe meer informatie, hoe beter.
De zender die er het meest naast zit is RTL crime op de foto zie je criminaliteit files terwijl er CSI er daar voor criminaliteit minds

Reputatie 7
Badge +25
Daar heb ik het ook wel vaker zien voorkomen inderdaad. Ik zal hier een melding van maken. Houd er rekening mee dat dat niet betekent dat het dan gelijk is opgelost (want we zijn wat dat betreft toch enigszins afhankelijk van andere partijen), maar we houden het in de gaten en geven het door aan de leverancier(s).

Nou sorry hoor maar ik maak het regelmatig mee. Nu net ook weer. A knights tale zou al bijna afgelopen zijn maar ik zit nog steeds iets over darten te kijken. Een screenshot is een te groot bestand anders had ik het kunnen laten zien. Echt een slechte zaak weer van KPN. Is er geen storing dan is dit het wel. 

Die van modern family is niet zo'n goed voorbeeld..... 😉

Verder kan KPN en de gidsmaker er natuurlijk niks aan doen als een zender een programma een paar minuten eerder of later laat beginnen. En dat de slimste mens ook ietsje later begint.... Als ik de beoogde begintijd vergelijk met de tijd rechtsonder in de balk....
IK kan dit niet scharen onder "fouten i.d. gids" hoor.

Iets met muggen....

Jij hebt echt geen idee hoe het werkt he peterg maar toch even proberen om ons te vertellen dat het wel klopt terwijl de eerste 50 zenders regelmatig achterlopen op de gids met wel 45 minuten tot een uur als jij geen problemen hebt met de 3 kanalen die je kijkt FIJN VOOR JOU, ********************

Geen vriendelijke groet ****

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +25

Die van modern family is niet zo'n goed voorbeeld..... 😉

Verder kan KPN en de gidsmaker er natuurlijk niks aan doen als een zender een programma een paar minuten eerder of later laat beginnen. En dat de slimste mens ook ietsje later begint.... Als ik de beoogde begintijd vergelijk met de tijd rechtsonder in de balk....
IK kan dit niet scharen onder "fouten i.d. gids" hoor.

Iets met muggen....

Jij hebt echt geen idee hoe het werkt he peterg maar toch even proberen om ons te vertellen dat het wel klopt terwijl de eerste 50 zenders regelmatig achterlopen op de gids met wel 45 minuten tot een uur als jij geen problemen hebt met de 3 kanalen die je kijkt FIJN VOOR JOU, ********************

Geen vriendelijke groet ****

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Je mag het oneens zijn met andere mensen hier, maar wil je letten op je taalgebruik @Ett67. Als we dit nog een keer zien dan krijg je een (tijdelijke) ban.