Beantwoord

TV gids motorola

  • 9 July 2019
  • 14 reacties
  • 453 keer bekeken

Wij kijken al jaren TV via een kastje(Motorola VIP 1853). Na verhuizing gebruiken wij ook een Chromecast, waarop we via internet de TV kunnen casten vis i-TV van KPN. Ondanks dat je inlogt met je eigen KPN account, krijg je een ander menu te zien. Zenders op een hele andere volgorde, zenders die ik normaal wel heb, zie ik niet op i-TV. Opnamen die ik heb gemaakt, zie ik wel en kan ik terugkijken, maar niet verwijderen. In dit digitale tijdperk vind ik het vervelend en raar dat hier dus zulke verschillen inzitten. Kan dat met nieuwe software aanpassingen gelijk getrokken worden? Zeker voor mensen die niet zo digitaal onderlegd zijn kan dit een serieus probleem worden.
icon

Beste antwoord door Susan_ 14 July 2019, 10:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedemidag. Wel kom op het forum. Ronisweg waarom ruilt u de Motorola niet om dat kastje hoort in het museum. U kunt er een veel sneller decoder daar voor omruilen 👍😉
Reputatie 7
Omruilen kan via deze pagina.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Ronisweg, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op de tv-ontvanger kan je zelf een zenderlijst maken waarop je de volgorde kan wijzigen. Hoe? Dat zie je hier. Het kan best zijn dat je dit een keer hebt gemaakt en dat het hierdoor verschillend is (of lijkt). Echter, zoals aangegeven wordt, is jouw tv-ontvanger inmiddels wel aan vervanging toe. Je kan hem het beste even omruilen en controleren of je het probleem dan nog steeds ervaart. Is je antwoord daarop 'ja', kom dan even terug in dit topic dan gaan we kijken wat er aan de hand is!
Vandaag kan ik nieuwe TV-ontvangers ophalen.
Zal dan kijken of dit hetzelfde is als I-TV.
Blijft raar dat ik via I-TV niet opgenomen programma's kan wissen.
Reputatie 7
Badge +24
Vandaag kan ik nieuwe TV-ontvangers ophalen.
Zal dan kijken of dit hetzelfde is als I-TV.
Blijft raar dat ik via I-TV niet opgenomen programma's kan wissen.

Ik ook. Vanaf 15.00 bij de gamma 😆

Wat ik me nog afvroeg: moet ik bij de nieuwe ontvangers nog abonnement nr / serie nr / pincode invoeren? Of valt dat automatisch op de plek en kun je dan gewoon op ok klikken? Die pincode weet ik zo ff niet en ook niet waar ik die vinden kan.
Reputatie 7
@Nick83 goed zoeken in je MijnKPN 😉
Reputatie 7
Badge +24
@Nick83 goed zoeken in je MijnKPN 😉
Ok thanks
Voor Nick83, Ja je moet ze inderdaad invoeren. Wijst zich vanzelf. Idd ook terug te vinden op Mijn KPN.
Heb inderdaad de kastjes omgeruild. Heb echter dezelfde gids. En dus nog steeds een verschil met iTV. Hier zie ik dus minder zenders en op andere volgorde etc. Kan nog steeds geen programma's die ik gezien hebt verwijderen.
Als grote KPN organisatie, zou hier beter over nagedacht kunnen zijn om een en ander op elkaar af te stemmen.
Je moet met iTV namelijk ook inloggen met je abonnement en pincode.
Susan_Moderator:Over het zelf aanmaken van een zenderlijst: ik zie geen link in je bericht waar ik op kan drukken om zo'n lijst zelf aan te maken. Misschien in een volgend bericht?
Reputatie 7
Badge +21
@Ronisweg, hmm vreemd! Oh, linkje, helemaal vergeten. Hier heb je hem alsnog, het aanmaken van een eigen zenderlijst. Kan je ook aangeven welke zenders je via de tv-ontvanger wel ziet en via iTV niet? Zijn dit bijvoorbeeld zenders uit een extra zenderpakket?
Reputatie 7
Badge +24
Kan nog steeds geen programma's die ik gezien hebt verwijderen.

Wat bedoel je hier precies mee? Opnames verwijderen? Of wil je programma's uit de gids verwijderen? Dat laatste klinkt heel raar...
Reputatie 7
Badge +21
@Ronisweg, ben je er nog uitgekomen met bovenstaande informatie?
Ja, maar blijft vreemd twee verschillende menu's en mogelijkheden met dezelfde accountgegevens.
Voor NICK83, programma's die ik heb opgenomen.
Reputatie 7
Badge +21
@Ronisweg zou je dan ook kunnen uitleggen of aantonen wat precies verschillend is in die menu's of in wat je kan bekijken? Door middel van een screenshot of foto's (zonder persoonlijke gegevens erop)?
Reputatie 7
Badge +21
@Ronisweg, ik ben nog steeds benieuwd welke verschillen je tussen de tv-ontvangers ziet wat betreft het menu en opties!

Reageer