Beantwoord

tv hapert, begin gemist hapert en Wifi slecht.

• 31 januari 2018
  • 5 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds twee weken is het bijna onmogelijk om nog tv te kijken.
De tv hapert, kraakt piept, wordt zwart. Begin gemist gaat vaak op zwart.
Na resetten van expediabox V* en ontvanger lijkt het even beter te zijn, maar na pauzeren is het euvel terug.

Een paar maanden geleden had ik hetzelfde euvel. Toen tv ontvanger vervangen en leek het even beter.
Mijn tv loopt via een draadloze ontvanger. Alle lampjes hiervan zijn groen, maar ontvangst blijft slecht.
Alle kabels al nagelopen, vervangen, maar dit verhelpt het euvel ook niet.
Gisteravond viel ook de WIFI internetverbinding uit. Na resetten expediabox naar fabrieksinstellingen leek dat het weer te doen. Verbinding lijkt wel traag.
Kan het zijn dat de expediabox niet goed meer functioneerd?
icon

Beste antwoord door Joran 16 februari 2018, 19:03

@Nicole Nicole: Ik begrijp van de monteur dat een D-Link router te maken heeft met deze storingen. Kun je verder met het advies van de monteur? Als je nog vragen aan mij hebt, stel ze gerust 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Nicole en sorry voor de late reactie. Erg naar dat je zoveel storing hebt met TV en WiFi. Was het probleem met WiFi tijdelijk of heb je daar nog steeds last van?

Voor Interactieve TV lijkt het me een goede test om de ontvanger bekabeld aan te sluiten. Bij het installatiepakket zit een kabel van 10 meter. Als de storing daarmee voorbij is weten we waar het aan ligt en kunnen we zoeken naar een oplossing. Heb je de mogelijkheid dat te proberen?
Reputatie 7
Badge +28
@Nicole Nicole: Ik ben benieuwd of je dit hebt kunnen testen. Laat het me weten!
Inmiddels heb ik de ontvanger bedraad. Omdat de afstand groter is dan 10 meter zelf even een andere gekocht. Alles gereset. De ontvangst is nu wel beter, maar hapert af en toe nog steeds een paar seconden. (Beeld en geluid stil). Erg storend. Hoe kan ik dit oplossen. Ik heb toch het idee dat de expediabox hiermee te maken heeft. De Tv ontvanger is een half jaar geleden al vervangen.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is mogelijk maar het is lastig om dat op afstand met zekerheid te zeggen. Het lijkt me goed dat we de verbinding laten nakijken door een storingsmonteur. De monteur heeft altijd Experiaboxen bij zich als het probleem daar in zit. En mocht het daar niet in zitten kan het probleem alsnog direct worden opgelost. Lijkt mij de beste vervolgstap 🙂 Ik stuur je een privébericht om een afspraak te maken.
Reputatie 7
Badge +28
@Nicole Nicole: Ik begrijp van de monteur dat een D-Link router te maken heeft met deze storingen. Kun je verder met het advies van de monteur? Als je nog vragen aan mij hebt, stel ze gerust 🙂

Reageer