Tv hapert of loopt volledig vast

• 14 januari 2016
  • 9 reacties
  • 848 keer bekeken

Hallo, 

al jaren maken we met plezier gebruik van de diensten van KPN. Een tijdje geleden is onze WiFi ontvanger (die via het stroomnet) vervangen. Nu sinds een aantal weken hapert ons televisiebeeld wederom. Vaak zelfs zo erg dat het helemaal vast loopt en alles gereset moet worden. Dit gebeurd ook bij opnames en uitzending gemist. 

Kan iemand mij vertellen wat te doen? 

We hebben de volgende apparatuur van KPN: Arcadyan HMB2260 en Experia Box V9. 

Op de slaapkamer maken we gebruik van digitenne, daar nergens last van. 

Groet! 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Zijn de problemen sinds de "WiFi Ontvanger"?
Of is de "WiFi Ontvanger" een Verbindingsset waarbij internet via het stopcontact gaat, en ergens anders het er weer uit komt met een soortgelijk 'kastje'?
Heb je eventueel de mogelijkheid om de TV Ontvanger bekabeld aan te sluiten?

Robin
RobinFlikkema schreef op 15 jan '16 om 07:30u
Hoi,

Zijn de problemen sinds de "WiFi Ontvanger"?
Of is de "WiFi Ontvanger" een Verbindingsset waarbij internet via het stopcontact gaat, en ergens anders het er weer uit komt met een soortgelijk 'kastje'?
Heb je eventueel de mogelijkheid om de TV Ontvanger bekabeld aan te sluiten?

Robin 
Het is inderdaad een verbindingsset, klopt. (Weet niet zo goed wat de juiste namen voor al die apparaten zijn...) Ik kan de tv ontvanger helaas niet bekabeld aansluiten omdat alles binnen komt in de meterkast. Daar staat dus ook de Experia box. We hadden de 'vastloop-problemen' eerder, maar toen bleek deverbindingsset kapot. Toen ie vervangen was deed alles het weer prima. Tot aan een paar weken geleden, terwijl we niet ergens iets veranderd of verplaatst hebben ofzo... 

Groet, Lotte

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Lotte, welkom op ons forum! Hinderlijk dat je juist na het vervangen van de Draadloze Verbindingsset storingen bemerkt. De oorzaak zit dan vermoedelijk wel in de set en hoeven we in eerste instantie niet elders te zoeken. Ik weet niet precies van welke firmware je set is voorzien (inwendige sofware in de adapters in het stopcontact).

Mijn eerste advies en vraag aan jou is dan ook om de Draadloze Verbindingsset te voorzien van de meest recente sofware. Dit kun je zelf eenvoudig doen. De aanwijzingen vind je op onze website: Upgrade software draadloze verbindingsset

Zou je dit eens willen testen? Ik ben benieuwd of je set daana probleemloos werkt!

Reputatie 7
Badge +13
Is er een coax kabel leiding aanwezig?

Je kan die coax kabel eruit halen en vervangen door een UTP kabel.

Dan kan je wel alles bekabeld aansluiten.

P.S.

De naam is powerline (niet WIFI, want ze maken gebruik van het lichtnet).

Die powerlines kunnen veel storing met tv veroorzaken.

Reden is o.a. spaarlampen, goedkope LED lampen, Fohn, overspanningsbeveilingen, andere groep, etc.

Boudewijn schreef op 16 jan '16 om 15:31u
Hallo Lotte, welkom op ons forum! Hinderlijk dat je juist na het vervangen van de Draadloze Verbindingsset storingen bemerkt. De oorzaak zit dan vermoedelijk wel in de set en hoeven we in eerste instantie niet elders te zoeken. Ik weet niet precies van welke firmware je set is voorzien (inwendige sofware in de adapters in het stopcontact).

Mijn eerste advies en vraag aan jou is dan ook om de Draadloze Verbindingsset te voorzien van de meest recente sofware. Dit kun je zelf eenvoudig doen. De aanwijzingen vind je op onze website: Upgrade software draadloze verbindingsset

Zou je dit eens willen testen? Ik ben benieuwd of je set daana probleemloos werkt!

Ik heb de software gedownload en de adapter via een ethernetkabel aangesloten op mijn laptop. Maar de software kan geen adapter vinden? Ik doe vast iets vreselijk mis...

Reputatie 7
Badge +28
: Staat wifi nog aan op de laptop? Windows zal daar de voorkeur aangeven omdat de bekabelde verbinding geen verbinding heeft met internet (alleen met de adapter). Er zit vaak een schuifje op de laptop, of toetsencombinatie (Fn + F5 bijvoorbeeld) om wifi tijdelijk uit te schakelen. Zonder wifi zou het moeten lukken :)

Ik kom erachter dat de software zoekt naar verbindingsadapters dLAN 200 AV. Kan het zijn dat ik in bezit ben van DVS 650, en de software update daarom niet lukt? Overigens worden onze storingen steeds erger. Als we opnames of Uitzending Gemist kijken valt het na een paar minuten volledig weg, en kan ik het niet opnieuw meer starten. Alleen wanneer alles volledig van de  stroom af wordt gehaald en opnieuw opgestart wil het soms (niet altijd) weer lukken...

Heb trouwens wifi uitgeschakeld en het zit aangesloten via UTP en niet via coax.

Groet!

Reputatie 7
Badge +13
Wij hebben weer een vloeiend beeld bij opname kijken.

Geen zwart beeld meer, maar meteen het beeld zoals we gewend waren.

KPN hartelijk dank voor het oplossen van het probleem.

Reputatie 7
Badge +28
: Dat klopt, de update is alleen voor de DVS200. Sorry voor de verwarring, deze stap was bij jou niet nodig.

De storing waar Joop op doelt is inderdaad verholpen. Als jij aangeeft hier al weken last van te hebben lijkt er toch iets anders aan de hand te zijn. Ik heb een privébericht gestuurd, kun je daar op reageren? Zodra ik je adresgegevens heb ontvangen zoek ik dit verder uit.

Reageer