Beantwoord

TV heeft onscherp beeld zelfs het menu is onscherp

  • 15 December 2019
  • 1 reactie
  • 451 keer bekeken

Dag, 

Sinds afgelopen maandag internet en tv van KPN. Hiervoor had ik Telfort internet en tv en geen problemen. Ik heb de Experia router ontvangen en twee 4k tv ontvangers van KPN. De internetsnelheid is 200 mbps en hij trekt ongeveer op de 5ghz draadloze verbinding een snelheid van 150 mbps. Bedraad is dit ongeveer 40-50 mbps. Ik heb op de bovenverdieping een tv via een draadloze verbindingsset van Cool Blue (TP link) en beneden loopt de verbinding via draad rechtstreeks naar mijn tv ontvanger. Bovenverdieping is de tv prima. 

Beneden geeft de tv problemen. Ik heb geen scherp beeld, terwijl ik HD programma's bekijk. Evenals de 4k programma's, die zijn ook niet scherp. Ik heb een samsung 4k tv. Het menu van de kpn tv ontvanger is ook niet scherp. Het KPN logo en de menustructuur is onscherp en lijken te weinig pixels te hebben, waardoor het onvoldoende scherp trekt. Bij de TV ontvanger heb ik ook de instellingen in het menu aangepast en de ontvanger gezet op Ultra HD 60 ghz en origineel, dan is het 5 seconden scherp en goed. Daarna slaat gek genoeg mijn ontvanger dit nooit op. Mijn instellingen gaan altijd terug naar schermvullend, waardoor het probleem blijft bestaan. Zoals ik al eerder aangaf. Boven is de TV wel prima. Menu structuur wordt daar goed en scherp weergegeven. Betreft ook een wat oudere tv, maar de beelden zijn wel goed en alles wordt goed weergegeven. 

Ditzelfde ontvanger probleem geldt overigens ook boven. Zodra ik boven de instellingen naar origineel en HD zet, omdat bovenverdieping geen UHD kent. Slaat de ontvanger de instellingen 5 seconden en daarna is het weer weg en terug naar schermvullend. 

 

Ik heb met de medewerkers gebeld en de volgende stappen al uitgevoerd:

  1. HDMI kabels verwisseld
  2. Ethernet kabels verwisseld
  3. Harde reset en software verwijderd van tv ontvanger
  4. Op de samsung tv kan ik verder geen beeld instellingen ontdekken die verkeerd zijn of wellicht met dit probleem te maken hebben. 
  5. Internetsnelheid is voldoende en gecheckt. 
  6. De tv ontvanger bovenverdieping op de benedenverdieping aangesloten. Er gebeurt hetzelfde. De instellingen worden niet opgeslagen. Gaat van origineel terug naar schermvullend. 
  7. De instellingen tv ontvanger bovenverdieping gewijzigd, maar gaat terug naar schermvullend. 
  8. Andere HDMI poorten en andere Ethernet poorten geprobeerd. 

Kortom, ik heb werkelijk geen idee waar dit aan kan liggen. Het lijkt een softwarefout in de ontvangers, omdat de tv ontvangers de instellingen niet opslaat. En teruggrijpt naar de optie schermvullend. Overigens is het wel gek dat het bij beide tv ontvangers gebeurt en zowel boven als beneden. Er bestaat dus ook een mogelijkheid dat het iets in de samsung tv instellingen zit, alleen kan ik mij dat nauwelijks voorstellen. 

 

Kan iemand mij verder helpen? Er is ook een ticket uitgezet door de kpn-medewerker, alleen hij adviseerde om deze case/dit probleem op het forum te plaatsen. 

Groet, Patrick 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 December 2019, 15:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PiqueNL , welkom! Wat een vervelend probleem.. Goed om te lezen dat er een ticket voor je aangemaakt is. Naar aanleiding daarvan wordt er sowieso nog contact met je opgenomen. Ik kan ook niet meteen aangeven waar dit aan kan liggen. Wellicht is er nog een andere gebruiker die een tip voor je heeft. Wil je nog even laten weten wat er uit het ticket gekomen is? Ik ben heel benieuwd en misschien kan je er ook weer anderen mee helpen :-).