Beantwoord

TV in buitenland

  • 3 september 2018
  • 18 reacties
  • 213 keer bekeken

Ik wil TV in buitenland, maar krijg bericht, dat nieuwe website nog niet beschikbaar is, maar de oude moet gebruiken. Als ik dit doe dan kom ik op Tv-scherm, maar krijg de melding: er is geen verbinding met uw thuis netwerk. Hoe nu verder?
Had thuis de TV wel op laptop.
icon

Beste antwoord door PeterG 3 september 2018, 14:15

De nieuwe website voor kijken in de landen van de E.U. is op dit moment alléén beschikbaar voor Google Chrome en Firefox. Ik neem aan dat je een andere browser dan die gebruikt momenteel?
De nieuwe site via http://www.interactievetv.nl is overigens pas net een week beschikbaar. De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

De OUDE site, die sinds 2011 in gebruik was en alleen thuis beschikbaar, is VERPLAATST naar http://portal.itvonline.nl . Deze gaat uit de lucht zodra de nieuwe ook voor Edge (onder Windows 10) en Safari (veel gebruikt op Mac) beschikbaar is.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
De nieuwe website voor kijken in de landen van de E.U. is op dit moment alléén beschikbaar voor Google Chrome en Firefox. Ik neem aan dat je een andere browser dan die gebruikt momenteel?
De nieuwe site via http://www.interactievetv.nl is overigens pas net een week beschikbaar. De vernieuwde iTV website van KPN: interactievetv.nl

De OUDE site, die sinds 2011 in gebruik was en alleen thuis beschikbaar, is VERPLAATST naar http://portal.itvonline.nl . Deze gaat uit de lucht zodra de nieuwe ook voor Edge (onder Windows 10) en Safari (veel gebruikt op Mac) beschikbaar is.
Peter,
bedankt voor je reactie. Als ik de instructie volg, kom ik in dezelfde situatie zoals hierboven al beschreven.
Het gaat dus om de verbinding met het thuis netwerk.
Ik had thuis al de TV op laptop gebruikt en weet niet wat ik nu nog aan verbinding kan of moet doen.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Wim, goed dat je het meldt. Wat Peter aangeeft klopt. De oude website heeft de beperking dat het alleen werkt via je thuisnetwerk. Dus als je Chrome of Firefox gebruikt moet het wel lukken (ervan uitgaande dat je in de EU bent) via http://www.interactievetv.nl
Hoi Wim, goed dat je het meldt. Wat Peter aangeeft klopt. De oude website heeft de beperking dat het alleen werkt via je thuisnetwerk. Dus als je Chrome of Firefox gebruikt moet het wel lukken (ervan uitgaande dat je in de EU bent) via http://www.interactievetv.nlwe
Paul bedankt, het is gelukt.
De programma's lopen nog niet goed door.
Ze blijven aan het draaien: downloaden denk ik en het geluid valt veel weg
Hopelijk krijg ik dit nog opgelost.
Vr.gr.
Wim Strooper
Reputatie 7
Badge +23
Dit klinkt als een probleem met de internetsnelheid. Je kan, als je rechtsboven naar instellingen gaat, de kwaliteit aanpassen. Wellicht loopt het soepeler als je die lager zet?

Wat krijg je als je een speedtest doet? Check eventueel ook of je de laatste versie van Chrome/FF gebruikt. Ik hoop dat het lukt!
Paul,
*gezocht op instellingen om kwaliteit aan te passen, maar kan niet vinden waarmee dat moet
*hoe een speedway te doen?
*weet niet waar ik de versie van Chrome kan vinden, maar laptop is pas 1 maand oud.
Sorry voor mijn beperkte digitale kennis. Ik dateer van 1940
Bedankt voor ondersteuning en vr. gr.
Wim Strooper
Reputatie 7
Google Chrome staat niet standaard op een laptop. Die kun je downloaden van af internet. Gebruik een snelle verbinding ;)
https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl
Reputatie 7
Badge +23
Geen probleem Wim. Ik zal het iets verduidelijken. :)

Als je naar https://interactievetv.nl/ gaat en inlogt met jouw gegevens, dan zie je rechtsboven in beeld het volgende icoontje:


Klik daar op. Dan zie je 'Instellingen' staan en daar kan je ook op klikken.
Op de pagina die je dan in beeld krijgt zie je 'Beeldkwaliteit'. Klik daar op en dan kan je kiezen voor 'Laag', 'Gemiddeld' en 'Hoog'.
Kies voor een lagere dan waar het nu op staat.

Een speedtest kan je hier doen: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
Paul,
als ik naar interactievetv ga met boven vermelde aankliknaam dan kom op dezelfde pagina, waar ik terecht kwam voordat ik de eerste reactie meldde. Hier kon ik genoemde icoon niet vinden. Wel gevonden op de inmiddels gedownloade KPN iTV . De beeldkwaliteit stond op gemiddeld en heb ik op laag gezet.

Bij de speedtest krijg ik de volgende resultaten:
Ping 46 ms
Jittes 3
Dowmload 2.0 Mbps
Upload 0,5 Mbps

Ik ga de resultaten van de gewijzigde beeldkwaliteit nog bekiojken en geef je hierover bericht.


Vr.gr., Wim
Zoals gezegd, de resultaten van beeldkwaliteit bekeken, maar helaas nauwelijks enige verbetering.

Het blijft een onrustig en afwachtend beeld. Het staat meestal sti, waarbij soms wel en soms geen geluid. Het cirkeltje midden in beeld draait constant rond. Downloaden?
Het spijt me, dat ik geen beter bericht kan melden.
Gelukkig, dat er nog Canal Digital is, welke sinds vandaag weer goed werkt. En tenslotte zitten we in het buitenland niet voor de tv. Het is wel plezierig om ons 's-avonds van e.e.a. op de hoogte te houden.

Wim
Reputatie 7
Via een laptop komt het Chromecast icoon alleen als je www.interactievetv.nl opent in Google Chrome.
Ik zie dat je speedtest een download van 2 Mb/s oplevert. Dat is wel heel erg laag voor streaming video :(

Voor alleen nieuws (NOS) kan je ook hun site gebruiken:
www.npostart.nl
dit laatste advies van Peter leidt tot goede resultaat.
Ik zal het nog enkele dagen in de gaten houden en nogmaals reageren.

Bedankt Peter
Reputatie 7
dit laatste advies van Peter leidt tot goede resultaat.
Ik zal het nog enkele dagen in de gaten houden en nogmaals reageren.

Bedankt Peter
Euh, bedoel je Google Chrome / Chromecast of npostart.nl ??? 😏
Reputatie 7
Badge +23
als ik naar interactievetv ga met boven vermelde aankliknaam dan kom op dezelfde pagina, waar ik terecht kwam voordat ik de eerste reactie meldde. Hier kon ik genoemde icoon niet vinden. Wel gevonden op de inmiddels gedownloade KPN iTV .
Dit begrijp ik niet helemaal eerlijk gezegd. Als je naar interactievetv.nl gaat op een laptop/desktop met Google Chrome of Firefox zou je toch echt de nieuwe website moeten zien. Wat bedoel je met 'gedownloade KPN iTV'? De iTV app is namelijk voor mobiel en tablet (Android en iOS).

Helaas is 2 Mb/s wel aan de erg lage kant inderdaad. Ik vermoed dat daar de bottleneck zit wat betreft soepel tv kunnen kijken. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips van Peter.
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb geen reactie meer gezien Wim dus ik hoop dat het is gelukt.
Peter en Paul,

sorry voor mijn late reactie.
ik zwerf met caravan in buitenland en het komt niet altijd uit om te reageren of heb geen internet.
Zoals al aangekondigd heb ik ook Canal Digitaal en sinds deze weer prima functioneert heb ik er niet veel behoefte aan gehad nog langer naar oplossing te kijken.

Bedankt voor jullie inzet. De site mag gesloten worden.

Vr.gr.
Wim Strooper
Reputatie 7
Badge +23
Geen probleem hoor, dat snap ik heel goed. Fijne tijd gewenst verder en mochten er later nog eens vragen zijn dan weet je ons te vinden!

Reageer