Beantwoord

TV kan ontvanger niet vinden

  • 6 December 2019
  • 10 reacties
  • 184 keer bekeken

Badge

Goedendag,

Soms kan de tv de ontvanger niet vinden. Als ik dan de hdmi kabel er uit trek en er weer in stop is het weer goed.

Heeft u een idee waar dit aan kan liggen.

Ik hoor het graag.

Cornel

icon

Beste antwoord door Susan_ 9 December 2019, 11:49

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Cornel D., welkom  terug op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je zo af en toe geen televisie kan kijken. Welke melding krijg je precies op het moment dat de televisie de tv-ontvanger niet kan vinden? En hoe vaak komt dit ongeveer voor?

Voor mij, zo op het eerste gezicht, zou ik het zoeken bij de HDMI kabel. Is die nieuw, of gaat die al een tijdje mee?  Heb je nog een andere liggen om het mee te testen? En heb je ook al een keer een andere HDMI ingang van de televisie getest?

Verder kan het soms nog wel eens helpen om de tv-ontvanger even te resetten. Maar in dit geval denk ik dat het eerder aan de HDMI kabel ligt.

Badge

Hoi Susan,

We hebben al jouw opties die je noemt al geprobeerd maar hij kan af en toe, eens per week denk ik, de ontvanger niet vinden. Een nieuwe kabel.hebben we niet geprobeerd. Krijgen we die via jullie?

 

Met groet,

Cornel

Hoi Susan,

We hebben al jouw opties die je noemt al geprobeerd maar hij kan af en toe, eens per week denk ik, de ontvanger niet vinden. Een nieuwe kabel.hebben we niet geprobeerd. Krijgen we die via jullie?

 

Met groet,

Cornel


Hallo @Cornel D. die kun je al voor weinig bij de Action kopen, anders bij iedere RTV-winkel in je woonplaats.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Cornel, al een nieuwe kabel kunnen proberen? 

Badge

Ik heb er nog niet 1 kunnen kopen. Of krijg ik die van kpn:grinning:

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb er nog niet 1 kunnen kopen. Of krijg ik die van kpn:grinning:

Helaas moet je die kopen @Cornel D., maar heb je de HDMI-kabel eens omgewisseld? Wat in de TV zat sluit je aan op de ontvanger, en de andere kant van de kabel in de TV. Klinkt erg gek, maar ik heb momenten meegemaakt dat ie het dan deed. En je kunt met de SOURCE-knop van de afstandsbediening de TV op de juiste HDMI-ingang zetten.

Reputatie 7
Badge +21

@Cornel D., jammer dat het nog niet gelukt is! Ik heb een kleintje vanuit KPN toegestuurd, hopelijk is die lang genoeg. Wil je laten weten wanneer je die ontvangen hebt én of dat de oplossing blijkt na een weekje testen?

Reputatie 7
Badge +21

@Cornel D., ik heb geen reactie meer gehad. Kan ik er vanuit gaan dat je met de nieuwe kabel geen problemen meer hebt?

Badge

Het werkt nu als een zonnetje dank je voor de service.

 

Met groet,

 

Cornel

Reputatie 7
Badge +21

Fijn om te lezen en bedankt voor je terugkoppeling! :smile:  Veel plezier ermee!

Reageer