Beantwoord

Tv kastje netflix

Goededag,

Ik heb van Kpn 2 digitale ontvangers ( 1 boven, 1 beneden).

Nu is laatst de ontvanger van beneden omgeruild. Maar wil graag ook Netflix boven kijken.
Dus klantenservice gebeld. Maar volgens medewerker mag elke huishouden maar 1 ontvanger met netflix ? En wordt ergens in de loop van dit jaar de oude motorola. Vip 1853. Gereed gemaakt voor netflix . ik vindt dit een beetje raar aangezien ik gewoon betaal voor de tv ontvangers .
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 juli 2016, 14:47

Hoi Channuyens, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag boven én beneden naar Netflix wilt kijken. De Motorola VIP 1853 wordt nog geschikt gemaakt voor Netflix. In de tussentijd willen we mensen die nog helemaal geen ontvanger hebben waarop ze Netflix kunnen kijken graag tegemoet komen. Dit doen we door ze een ontvanger te laten omruilen voor een ander type. Omdat de Motorola het nog gaat ondersteunen, en verder up-to-date is, laten we het echter bij het omruilen van één ontvanger.

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Channuyens, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag boven én beneden naar Netflix wilt kijken. De Motorola VIP 1853 wordt nog geschikt gemaakt voor Netflix. In de tussentijd willen we mensen die nog helemaal geen ontvanger hebben waarop ze Netflix kunnen kijken graag tegemoet komen. Dit doen we door ze een ontvanger te laten omruilen voor een ander type. Omdat de Motorola het nog gaat ondersteunen, en verder up-to-date is, laten we het echter bij het omruilen van één ontvanger.
Reputatie 2
Badge
Beste Erik_, dit antwoord kregen wij ook eind december 2015 ook al. Wanneer wordt dit geschikt gemaakt?
Ik vind het vervelend dat hier geen duidelijkheid overkomt. Als vaste klant ben je weer de dupe.
Graag jouw reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Beste Erik_, dit antwoord kregen wij ook eind december 2015 ook al. Wanneer wordt dit geschikt gemaakt?
Ik vind het vervelend dat hier geen duidelijkheid overkomt. Als vaste klant ben je weer de dupe.
Graag jouw reactie.

Daar ding wordt echt niet meer geüpdatet verwacht ik. De hardware is dat gewoon te oud voor.

Zie deze pagina om hem om te wisselen: https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/informatie/interactieve-tv/meer-tv/meer-netflix.htm
Reputatie 2
Badge
Nou leuk hoor, maar ik mag niet omruilen omdat ik al één tv kastje heb die het ondersteund.
Dus het verhaal van Erik klopt deels, we moeten wachten op een update die niet komt!
Reputatie 7
Badge +30
Nou leuk hoor, maar ik mag niet omruilen omdat ik al één tv kastje heb die het ondersteund.
Dus het verhaal van Erik klopt deels, we moeten wachten op een update die niet komt!

Erik heeft gewoon de informatie vanuit KPN geplaatst wat waarschijnlijk iets in de richting is van dat het binnenkort voor meer mensen beschikbaar komt.
Echter zie ik de 1853 niet meer geüpdatet worden en ik vermoed dan ook dat deze er langzamerhand uit gaat samen met de 1963.

Verder, als je al één hebt kan die je site inderdaad niet gebruiken. Wel kan je eventueel beide ontvangers omwisselen als je (bijvoorbeeld) alleen in de woonkamer netflix kijkt. Ook kan je heel gemakkelijk een Chromecast gebruiken voor Netflix.
Reputatie 2
Badge
Robin,
Dat snap ik helemaal dat Erik deze informatie geeft vanuit KPN. Maar dat klopt dan toch gewoon niet.
En ik wil op beide locaties netflix gebruiken, wat we soms doen is het kastje even omruilen binnen huis. Dit is een vervelende oplossing. Ook Chromecast aanschaffen omdat KPN niet levert waarvoor je betaald is niet reëel!
Reputatie 7
Badge +27
De laatste planning die bij ons hiervoor bekend is, is dat Netflix eind dit jaar op de 1853 zou uitkomen. Of die planning ook gehaald gaat worden durf ik niet te zeggen. Wel is het zo dat er nog een zodanig aantal aan 1853's in gebruik is, dat we deze niet zomaar kunnen uitsluiten van verdere ontwikkeling.
Reputatie 2
Badge
De laatste planning die bij ons hiervoor bekend is, is dat Netflix eind dit jaar op de 1853 zou uitkomen. Of die planning ook gehaald gaat worden durf ik niet te zeggen. Wel is het zo dat er nog een zodanig aantal aan 1853's in gebruik is, dat we deze niet zomaar kunnen uitsluiten van verdere ontwikkeling.
Meen je niet! Moet je dus als bestaande klant gewoon een jaar wachten. Bijzonder:?
Reputatie 7
En hoe staat het met HD-"Glas", gaat dat dan ook eindelijk ondersteund worden door de 1853?
Dat zou immers de tweede helft van 2015 al het geval zijn.

Bron

Ik weet niet meer hoeveel waarde ik kan hechten aan dergelijke uitspraken van K.PN. 😞
Reputatie 7
Badge +27
Goed dat je dat nog even aanstipt, wjb. We hebben dit eind vorig jaar nagevraagd bij de ontwikkelaars en daar is uitgekomen dat HD-Glas niet meer uitgerold gaat worden op de 1853. Staat mij bij dat we dit destijds ook wel in een aantal topics hebben genoemd.

Wat betreft Netflix, we praten met enige regelmaat met de ontwikkelaars van iTV. Ik zal ze de volgende keer vragen naar de prognose hiervoor. Als ze ons daar dan meer over kunnen vertellen, delen we het ook.

Reputatie 2
Badge
Wat is de status van netflix op de VIP1853, ik wacht nog in spanning af. Kunnen wij dit jaar nog netflix via de tuner kijken?
Reputatie 7
Badge +27
We hebben toevallig recent weer een overleg gehad met de ontwikkelaars van Interactieve TV. Deze vraag uiteraard ook gesteld. Ik zie het voor dit jaar somber in, de ontwikkeling lijkt een beetje vast te zitten. Ondertussen moet er ook ontwikkelaarstijd worden besteed om de firmware bij te werken met andere bugfixes en nieuwe diensten. Netflix zit nog niet in de update die we binnenkort gaan uitbrengen (6.1). Vooralsnog bieden we niet de mogelijkheid meer dan één TV-ontvanger om te ruilen om gebruik te maken van Netflix.
Reputatie 7
Badge +17
Joran, als die update komt, (6.1) dan wil ik hem niet hebben! Dan zou ik het ook niet meer op me HMB 2260 Netflix kunnen kijken. Omdat ik ook een 4K tv-ontvanger van jullie heb, en daar is Netflix ook (nog) niet op te kijken. Logisch, want die 4K zit in een testpilot fase. Of is die update van 6.1 alleen voor de 1853???
Reputatie 7
Badge +27
Geen zorgen! Netflix zit niet in de 6.1 update voor de 1963 en 1853. De ontvangers die Netflix al hebben blijven die gewoon houden natuurlijk 🙂
Reputatie 7
Badge +17
Geen zorgen! Netflix zit niet in de 6.1 update voor de 1963 en 1853. De ontvangers die Netflix al hebben blijven die gewoon houden natuurlijk :)Dus, als ik het goed begrijp, geldt die update alleen voor de 1963 en de 1853?
Reputatie 7
Ik zie het helemaal somber in, ik denk namelijk dat de 1853 nooit voorzien zal worden van de Netflix app.
Zo ook zullen de HD-"Glas" zenders nooit zichtbaar gaan worden op de 1853.
Ik heb dit ruim een half jaar geleden ook al een keer geroepen, mijn vermoeden is dat de rekenkracht van de 1853 domweg te laag is om storingsvrij HD-"Glas" zenders en Netflix HD te kunnen leveren.
Reputatie 7
Geen zorgen! Netflix zit niet in de 6.1 update voor de 1963 en 1853. De ontvangers die Netflix al hebben blijven die gewoon houden natuurlijk :)Dus, als ik het goed begrijp, geldt die update alleen voor de 1963 en de 1853?Nee, ook de andere TV ontvangers zullen die update naar 6.1 gaan krijgen. Het is alleen dat de Netflix app op de 2260 en 2952 ook onder 6.1 beschikbaar zal blijven. Vraag is ook of en wanneer de ZTE ZXV8001 de 6.1 UI zal krijgen.
Reputatie 2
Badge
Leuk is dat!! Wachten al een jaar, en elke keer komt dit bericht van KPN.
Nieuwe klanten hebben wel de mogelijkheid. Als bestaande klant die al een jaar aan het lijntje wordt gehouden moeten het doen met 1 tuner.
KPN ik wil nu ook graag op beide tuners Netflix. En niet weer weer wachten tot.....
Reputatie 7
Badge +27
Het spijt me daarvoor Abaco, ik hou er helemaal niet van dit soort antwoorden te geven. Ik snap heel goed dat je het gevoel hebt aan het lijntje te worden gehouden. Op dit moment kan ik er niet meer van maken 😞 Als er nieuws is over de update, of als we wel de mogelijkheid krijgen de 2e ontvanger om te ruilen, dan laat ik dat direct weten.
We hebben toevallig recent weer een overleg gehad met de ontwikkelaars van Interactieve TV. Deze vraag uiteraard ook gesteld. Ik zie het voor dit jaar somber in, de ontwikkeling lijkt een beetje vast te zitten. Ondertussen moet er ook ontwikkelaarstijd worden besteed om de firmware bij te werken met andere bugfixes en nieuwe diensten. Netflix zit nog niet in de update die we binnenkort gaan uitbrengen (6.1). Vooralsnog bieden we niet de mogelijkheid meer dan één TV-ontvanger om te ruilen om gebruik te maken van Netflix.

goede avond,
wel vreemd want ik heb vandaag een medewerker aan de lijn gehad en die vertelde mij dat de uitrol voor de Motorola al bezig is en dit kwartaal helemaal gereed moet zijn.
is dit zo of is dit een zoet houdertje, want wat eerder al vermeld is krijgen nieuwe klanten gewoon 2 nieuwe ontvangers en trouwe klanten die al jaren betalen moeten het met die oude slecht werkende Motorola doen
met vriendelijke groet
rob
Reputatie 7
We hebben toevallig recent weer een overleg gehad met de ontwikkelaars van Interactieve TV. Deze vraag uiteraard ook gesteld. Ik zie het voor dit jaar somber in, de ontwikkeling lijkt een beetje vast te zitten. Ondertussen moet er ook ontwikkelaarstijd worden besteed om de firmware bij te werken met andere bugfixes en nieuwe diensten. Netflix zit nog niet in de update die we binnenkort gaan uitbrengen (6.1). Vooralsnog bieden we niet de mogelijkheid meer dan één TV-ontvanger om te ruilen om gebruik te maken van Netflix. goede avond,
wel vreemd want ik heb vandaag een medewerker aan de lijn gehad en die vertelde mij dat de uitrol voor de Motorola al bezig is en dit kwartaal helemaal gereed moet zijn.
is dit zo of is dit een zoet houdertje, want wat eerder al vermeld is krijgen nieuwe klanten gewoon 2 nieuwe ontvangers en trouwe klanten die al jaren betalen moeten het met die oude slecht werkende Motorola doen
met vriendelijke groet
rob
Een KPN medewerker, je bedoelt zeker zo'n ingehuurde werkstudent die het callcenter bevolkt dat zich "klantenservice" noemt en bereikbaar is op 0800-0402. Die lui zeggen wel vaker zomaar wat, ik zou ze maar niet geloven.
Nee, ik heb het eerder geroepen, ik denk dat die 1853 nooit Netflix zal krijgen en ook nooit de HD-"Glas" zenders zal ondersteunen.
Reputatie 7
Badge +30
We hebben toevallig recent weer een overleg gehad met de ontwikkelaars van Interactieve TV. Deze vraag uiteraard ook gesteld. Ik zie het voor dit jaar somber in, de ontwikkeling lijkt een beetje vast te zitten. Ondertussen moet er ook ontwikkelaarstijd worden besteed om de firmware bij te werken met andere bugfixes en nieuwe diensten. Netflix zit nog niet in de update die we binnenkort gaan uitbrengen (6.1). Vooralsnog bieden we niet de mogelijkheid meer dan één TV-ontvanger om te ruilen om gebruik te maken van Netflix. goede avond,
met vriendelijke groet
rob
Een KPN medewerker, je bedoelt zeker zo'n ingehuurde werkstudent die het callcenter bevolkt dat zich "klantenservice" noemt en bereikbaar is op 0800-0402. Die lui zeggen wel vaker zomaar wat, ik zou ze maar niet geloven.
Nee, ik heb het eerder geroepen, ik denk dat die 1853 nooit Netflix zal krijgen en ook nooit de HD-"Glas" zenders zal ondersteunen.

Dit soort onzin vertellen ze je niet als je vraagt of ze van die info per email een bevestiging willen sturen. Dan kijken ze wel uit wat ze zeggen
met vriendelijke groet
rob

Dit soort onzin vertellen ze je niet als je vraagt of ze van die info per email een bevestiging willen sturen. Dan kijken ze wel uit wat ze zeggen

en waarom zal je überhaupt nog geld steken in de ontwikkeling van de 1853 als er al lang een oplossing is in de vorm de Arcadyan HMB2260 ? "iedereen een nieuw kastje geven kost geld" ja de ontwikkeling van nieuwe software ook en mijn abonnement bij kpn ook.
Reputatie 2
Ik heb een vip 1903 kan je daar wel netflix mee kijken kan het niet vinden namelijk en ook nooit opgelet eigenlijk
Reputatie 7
Wow, een Motorola VIP1903, dat ze nog gebruikt worden.
Nee, die prehistorische TV ontvanger ondersteunt geen MéérTV en daarmee dus ook geen Netflix.
Als dit jouw "modernste" TV ontvanger, ruil hem dan om, je zult er geen spijt van krijgen.
Zie: https://www.kpn.com/service/televisie/extra-diensten/uitleg-netflix.htm

Reageer